تسمه پروانه یا تسمه فن ، یکی از اجزای کلیدی سیستم انتقال قدرت در موتور کامیون دیما است که نیروی مکانیکی تولیدشده توسط موتور را به سیستمهای جانبی منتقل میکند. این تسمه باعث گردش واتر پمپ میشود. هدف اصلی تسمه پروانه حفظ عملکرد بهینه موتور از طریق اطمینان از کارکرد صحیح سیستمهای خنککننده است.
تسمه دینام یکی از اجزای مهم سیستم انتقال قدرت جانبی موتور کامیون دیما است که نیروی مکانیکی موتور را به دینام منتقل میکند. دینام وظیفه تولید برق برای شارژ باتری و تامین انرژی مورد نیاز تجهیزات برقی خودرو را دارد. عملکرد صحیح تسمه دینام برای حفظ ثبات سیستم برقرسانی و عملکرد مناسب موتور حیاتی است.
کاسه نمد ته میللنگ (Rear Crankshaft Oil Seal) یک قطعه حیاتی در موتور کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن جلوگیری از نشت روغن موتور از انتهای میللنگ و حفظ روغنکاری مناسب است. این قطعه در قسمت انتهایی میللنگ، جایی که میللنگ به گیربکس یا سایر قطعات متصل میشود، نصب میشود و با ایجاد یک مهر و موم محکم، مانع از خروج روغن موتور و ورود آلودگیها به داخل موتور میشود.
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنتها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل میکنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون میشوند.
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنتها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل میکنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون میشوند.
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنتها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل میکنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون میشوند.
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنتها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل میکنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون میشوند.
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنتها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل میکنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون میشوند.
فیلتر کابین وظیفه تصفیه هوایی که وارد فضای داخلی کابین خودرو یا دستگاه میشود را دارد. این فیلتر ذرات گرد و غبار، آلودگیها، گرده گیاهان، دود، ذرات معلق و گاهی حتی باکتریها و ویروسها را از هوا حذف میکند تا هوای داخل کابین سالم و پاکیزه باشد. فیلتر کابین دیما HT-490 با ساختار چندلایه، باعث بهبود کیفیت هوا، افزایش راحتی راننده و سرنشینان و حفظ سلامت آنها میشود.
درب باک ادبلو HT-490 قطعهای است که وظیفه پوشش و محافظت مخزن مایع ادبلو (AdBlue) را دارد. ادبلو محلولی است که در سیستمهای اگزوز خودروهای دیزلی برای کاهش آلایندههای نیتروژن اکسید (NOx) استفاده میشود. درب باک ادبلو علاوه بر جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی به مخزن، از تبخیر و نشت مایع ادبلو نیز جلوگیری میکند و تضمین میکند که مخزن در شرایط ایمن و بدون نشتی باقی بماند.
کاسهنمد سینی جلو موتور قطعهای حیاتی در آببندی قسمت جلویی میللنگ (جایی که میللنگ از سینی جلو خارج میشود) است. وظیفه اصلی آن جلوگیری از نشتی روغن موتور از ناحیه جلویی میللنگ و ممانعت از ورود آلودگیها، گرد و خاک و رطوبت به داخل موتور است.
در کشنده دیما HT-490، که معمولاً دارای موتورهای پرقدرت و تحت فشار بالا هستند، آببندی مناسب این ناحیه اهمیت حیاتی دارد؛ چرا که فشار روغن بالا و گرمای زیاد باعث میشود هرگونه نشتی، عواقب جدی مانند کاهش فشار روغن و آسیب به قطعات متحرک داشته باشد.
جک گازی (یا کمک فنر گازی) جعبه بغل، یک مکانیزم هیدرواستاتیکی است که با استفاده از فشار گاز (معمولا نیتروژن) و روغن داخل محفظه، باز و بسته شدن درب یا پوشش جعبههای جانبی کابین یا بار را تسهیل میکند.
این جکها باعث میشوند دربها یا درپوشهای جعبه بغل به صورت نرم، کنترل شده و بدون نیاز به نیروی زیاد توسط اپراتور باز و بسته شوند و در موقعیت باز ثابت بمانند.
فیلتر گازوئیل وظیفه دارد ناخالصیها، ذرات معلق، زنگزدگی، گرد و خاک و آب موجود در سوخت گازوئیل را قبل از ورود آن به پمپ انژکتور و ریل سوخت جدا کند.
در کشنده دیما HT-490 که از سیستم سوخترسانی Common Rail استفاده میکند، کیفیت سوخت ورودی اهمیت حیاتی دارد، زیرا هرگونه آلودگی ممکن است باعث آسیب به انژکتورها، پمپ فشار بالا و سایر اجزای سیستم سوخت شود.
لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون وظیفه اصلی تأمین چسبندگی، پایداری و تحمل بار محور جلو کشنده را دارد. این لاستیک به گونهای طراحی شده که در مواجهه با شرایط جادهای سخت (مثل خاک، گل، شن و سطح لغزنده) عملکرد مناسبی ارائه دهد و کنترل فرمان و ایمنی خودرو را تضمین کند.