سبد خرید شما خالی‌ست!

قوانین و مقررات

شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات

کاربران گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از سرویس ها به دقت ملاحظه و بررسی نموده و در نظر داشته باشید که ورود کاربران به وب‏‌سایت به معنی آگاهی و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات آن می‌باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین "فروشگاه اینترنتی دکایدک" از سوی شما کاربر گرامی است.

 

قوانین عمومی

کلیه اصول و رویه‏‌های "دکایدک" منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربران نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر هستند. در صورتی‌که قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های این فروشگاه در آینده دچار تغییر شوند، در همین صفحه منتشر و به‌روز‌رسانی می‌شوند  (به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود) و شما کاربر گرامی با ورود خود به سایت توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

 

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری مندرج در فرم ثبت نام خود، اقدام به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات "دکایدک" می‏کند. همچنین از آنجا که این فروشگاه یک وب‌سایت فروش آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف‌کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا اقدام می‌کند.

 

سیاست های رعایت حریم شخصی

"دکایدک" به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات این سایت استفاده می‏‌کنند احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. این فروشگاه متعهد می‏‌شود از حریم شخصی شما مشتری گرامی دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت "دکایدک" شما رضایت خود را از این سیاست اعلام می‌کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه به صفحه "قوانین حفظ حریم شخصی" مراجعه فرمایید.

 

کپی رایت

همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات "دکایدک" مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط این فروشگاه جزئی از اموال آن محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس به انحصار این فروشگاه است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای این فروشگاه محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل ارائه توسط این فروشگاه و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار "دکایدک" است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری، پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات کالا، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت و یا هر یک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده‌کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای "دکایدک" محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات این فروشگاه، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده خود کاربران است.

 

 

شرایط بازگرداندن کالا

ممکن است در مواقعی نادر کالای خریداری شده از نظر مشخصات با اطلاعات قید شده در "دکایدک" مغایرت داشته باشد به مشتریان عزیز توصیه می‌شود که مدل، کدفنی و مشخصات تمامی کالاهای خریداری شده را به هنگام تحویل از روی کارتن کالا و رسید تحویل‌دهنده مورد بررسی قرار داده و آن را با سفارش ثبت شده در سایت تطبیق دهند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. در این حالت که کالای خریداری شده با کالای ثبت شده در سایت مغایرت داشته باشد از دریافت کالا امتناع کرده و موضوع را سریعاً به "دکایدک" اطلاع دهند. هزینه حمل و تعویض کالا برای مشتری در این شرایط بر عهده "دکایدک" خواهد بود.

در صورت شکستگی یا آسیب‌دیدگی حداکثر 24 ساعت بعد از تحویل موارد باید به اطلاع واحد پیشتیبانی جهت شروع پروسه عودت برسد، لازم به ذکر است در موارد مذکور زمان اعلام بیش از 24 ساعت از مراحل مرجوعی خارج می‌شود.

 

سلامت فیزیکی کالای ارسالی از جانب فروشنده: اگر کالای فروخته شده در هنگام تحویل به مشتری دارای آسیب‌دیدگی فیزیکی و ظاهری باشد و دچار عیب فیزیکی شده باشد، در این حالت مشتری باید کالا را در اسرع وقت، در بسته‎بندی و کارتن اصلی خود به سایت فروشنده مرجوع کند. همچنین برای پیگیری امور باید با واحد خدمات پس از فروش سایت فروشنده هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. در این ‌بین لازم است که کالا به همان شکل که بسته بندی شده است و بدون مخدوش کردن و از بین بردن پلمپ آن برای فروشنده مرجوع شود.

 

سلامت در تحویل کالا به خریدار توسط فروشنده: اگر کالا بر اثر حمل و نقل ناصحیح دچار آسیب‌دیدگی شده باشد، خریدار می‌تواند کالا را تحویل نگرفته و آن را برای فروشنده مرجوع کند. این حالت مشابه حالت فوق (تطابق ادعای فروشنده با کیفیت کالای تحویلی) است با این تفاوت که در هنگام حمل و نقل و یا حتی خروج کالا از ماشین های باربری ممکن است برای کالا اتفاقی افتد و یا کالا دچار ایراد شود، در این حالت مشتری می‌تواند از دریافت کالا خودداری کند و کالا را به فروشنده بازگرداند و بلافاصله با واحد پس از فروش تماس بگیرد.

 

اصالت کالا (برقراری شرایط کیفی و کمی ادعا شده توسط فروشنده): یکی از مهم‌ترین قوانین مرجوعی کالا این است که کالایی که به مشتری تحویل داده می‌شود غیر‌اصل باشد، در این صورت مشتری می‌تواند نسبت به مرجوعی کالا اقدام کند. فروشنده باید نسبت به کالا و کیفیت آن تعهدات لازم را به خریدار اعطا نماید و از ارسال کالای غیر اصل به مشتریان خودداری نماید. کالای ارسال شده باید در بسته بندی، جنس، کیفیت و موارد دیگر دقیقاً مطابق نسخه اصلی و قرار داده شده بر روی سایت باشد.

 

انصراف خریدار از خرید قبل از ارسال کالا توسط سایت: لغو سفارش مشتری نیز یکی دیگر از بخش های قوانین مرجوعی کالا می‌باشد. اگر مشتری به هر دلیل نسبت به لغو سفارش خود اقدام نماید و کالا برای مشتری ارسال شده باشد مشتری باید نسبت به مرجوعی کالا به فروشنده در اسرع وقت اقدام نماید. بدیهی است که اگر مشتری اقدام به لغو سفارش خود نماید باید این موضوع را به کارشناسان فروش و مسئول خدمات پس از فروش اعلام کند تا آن‌ها نسبت به مرجوعی کالا اقدام نمایند. دقت کنید در صورتی‌که فروشنده کالا را ارسال نکرده باشد، هیچ هزینه ای نباید به عنوان خسارت کسر شود، اما در صورتی‌که کالا ارسال شده باشد، فروشنده حق این را دارد که هزینه ارسال را از هزینه دریافت شده از مشتری کسر کند.

 

*  شروط لازم برای استفاده از امکان عودت کالا توسط مشتری

  • کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد و این امر به تأیید کارشناسان فروشگاه برسد.
  • کارتن و بسته بندی کالا کاملاً سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می‌گردد.
  • مطابق ماده 37 قانون تجارت الکترونیک امکان عودت کالا فقط شامل حال مصرف‌کنندگان بوده و مصرف کننده مطابق بند (س) ماده 2 همین قانون، شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل اقدام می‌کند؛ بر این اساس خریداران فروشگاه که به منظور تجارت یا شغل حرفه ای خود از فروشگاه خرید می‌نمایند، مصرف کننده محسوب نشده و امکان استفاده از شرط عودت کالا را ندارند.
  • در مواردی که عودت کالا از طرف مشتری و از طریق پست یا باربری قرار است انجام گیرد، کالا حتماً می‌بایست بیمه گردد و این مورد در قبض پستی و یا بیجک قید گردد.

 

 

نو بودن کالاهای ارسالی از طرف فروشنده و عدم استعمال قبلی آنها: یکی دیگر از قوانین بسیار مهم مرجوعی کالا این است که کالای فروخته شده اگر به عنوان کالای نو به مشتری تحویل داده می‌شود حتماً نو باشد، در صورتی‌که به خریدار کالای دسته دوم و کارکرده تحویل داده شود مشتری می‌تواند فرآیند مرجوعی کالا را پیگیری و نسبت به مرجوع کردن کالای دریافت شده اقدام نماید. سایت فروشنده نیز موظف است ضمن دریافت کالای مرجوع شده نسبت به تهیه و ارسال کالای نو و دسته اول به مشتری اقدام نماید. در اینجا تمام هزینه های برگشت و ارسال مجدد بر عهده فروشنده است. (توضیح اینکه در زمان خرید کالاهای دست دوم، قوانینی دیگری وجود دارد، در اینجا مطالب مربوطه در خصوص فروش کالاهای نو و به اصطلاح آکبند است).

 

 

صدور فاکتور و سیاهه خرید توسط فروشنده: فروشنده کالا چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی موظف است که در ضمن ارسال کالا، سیاهه خرید و یا همان فاکتور را برای شما ارسال کند. این فاکتور می‌بایست شامل شناسه فروشنده، مهر و امضا و مشخصات کامل کالای فروخته شده و نیز شرایط فروش کالا باشد. ارسال دیجیتالی فاکتور مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است این موضوع به صورت موثق و چاپی باشد. دقت کنید فروشنده موظف است، گواهینامه‌‎ها، ضمانت‌نامه، کارت های گارانتی، کارت های عضویت در باشگاه مشتریان، کارت های خرید و یا تخفیف‍‌های بعدی، مستندات حقوقی و معنوی که مرتبط به کالا هست را به صورت کامل به مشتری تحویل دهد. در صورتی‌که از ارائه فاکتور یا سیاهه خرید معتبر خودداری کند، خریدار می‌تواند خرید را متوقف کرده و کالا را تحویل نگیرد.

  

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه و غیر قابل اجتناب، "دکایدک" هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

* لطفاً در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده در بخش ارتباط با ما و پشتیبانی سایت با "دکایدک" در میان بگذارید.