سبد خرید شما خالی‌ست!

سایر لوازم

فیلترها
در هر صفحه
واتر پمپ کامیون دیما یکی از اجزای اصلی سیستم خنک‌کننده موتور است که با گردش مایع خنک‌کننده بین موتور و رادیاتور، از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. این قطعه از اجزایی مانند پوسته فلزی، پروانه، یاتاقان، مهر و موم و پولی تشکیل شده و معمولاً توسط تسمه از میل‌لنگ به حرکت درمی‌آید. عملکرد صحیح آن به همکاری اجزای جانبی چون رادیاتور، ترموستات، تسمه و مخزن انبساط وابسته است. واتر پمپ دیما به دلیل کیفیت ساخت بالا، عملکرد بهینه، نگهداری آسان و قیمت مناسب مورد توجه است، اما ممکن است دچار فرسودگی یاتاقان، نشتی مهر و موم یا خرابی تسمه شود. برای جلوگیری از آسیب به موتور، باید به‌طور منظم وضعیت تسمه، نشتی‌ها و صدای غیرعادی بررسی و مایع خنک‌کننده به‌موقع تعویض شود. در صورت بالا رفتن دمای موتور، نشت آب یا صدای جیرجیر از واتر پمپ، احتمال خرابی وجود دارد. در نتیجه، نگهداری و تعویض به‌موقع واتر پمپ برای حفظ سلامت و کارایی موتور کامیون دیما ضروری است.
9٬000٬000 تومان
حصیری اگزوز که به آن «فلکس پایپ» یا «فلکسیبل اگزوز» نیز گفته می‌شود، قطعه‌ای است که در سیستم اگزوز کامیون دیما نصب شده و نقش انعطاف‌پذیری و جذب ارتعاشات ناشی از حرکت موتور و بدنه را ایفا می‌کند. این قطعه معمولاً بین قسمت‌های ثابت و متحرک سیستم اگزوز قرار می‌گیرد و از انتقال لرزش‌ها و تنش‌های حرکتی به کل سیستم اگزوز جلوگیری می‌کند.
8٬500٬000 تومان
پمپ سوخت در کامیون دیما وظیفه تامین فشار و انتقال سوخت (معمولاً گازوئیل) از مخزن سوخت به انژکتورها یا سیستم تزریق موتور را بر عهده دارد. این پمپ فشار لازم برای تزریق دقیق و پیوسته سوخت به محفظه احتراق را فراهم می‌کند تا احتراق بهینه و راندمان بالایی حاصل شود.
90٬000٬000 تومان
رادیاتور بخاری بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش کامیون است که وظیفه اصلی آن انتقال حرارت از مایع خنک‌کننده موتور به داخل کابین جهت گرم کردن محیط است. در کامیون دیما، رادیاتور بخاری معمولاً شامل شبکه‌ای از لوله‌های باریک است که مایع گرم موتور از داخل آن عبور می‌کند. با عبور جریان هوا از میان این شبکه، گرمای مایع به هوا منتقل شده و این هوا وارد کابین می‌شود تا فضای داخلی گرم شود.
8٬500٬000 تومان
منبع انبساط (Expansion Tank) در سیستم خنک‌کننده موتور وظیفه دارد با تغییر حجم مایع خنک‌کننده در اثر افزایش دما، فشار اضافی را جذب کند و از فشار بیش از حد در سیستم جلوگیری نماید. وقتی موتور گرم می‌شود، آب‌خنک‌کننده منبسط می‌شود و حجم بیشتری پیدا می‌کند؛ منبع انبساط فضایی برای این افزایش حجم فراهم می‌کند. هنگام سرد شدن، مایع منقبض شده به سیستم بازمی‌گردد. این عملکرد کمک می‌کند تا: جلوگیری از شکست شلنگ‌ها و اتصالات ناشی از فشار زیاد کمک به حفظ فشار مناسب در سیستم خنک‌کننده جلوگیری از هواگیری مکرر سیستم بخاطر خلأ در بازگشت مایع وقتی موتور سرد می‌شود
11٬500٬000 تومان
کمپرسور کولر کشنده دیما HT-490 وظیفه فشرده‌سازی گاز مبرد در سیکل تبرید کولر را بر عهده دارد. این کمپرسور با مکش گاز مبرد در فشار پایین و فشرده کردن آن به فشار بالا، باعث حرکت مبرد در سیستم کولر می‌شود و به تبادل حرارت و خنک‌سازی محیط کمک می‌کند.
18٬000٬000 تومان
درب باک دیما HT-490 قطعه‌ای است که وظیفه پوشش و محافظت مخزن سوخت (باک) خودرو یا دستگاه را بر عهده دارد. این درب مانع نفوذ آلودگی، گرد و غبار، آب و همچنین تبخیر سوخت می‌شود. علاوه بر این، درب باک نقش مهمی در ایمنی و جلوگیری از نشت سوخت دارد. در مدل‌های کشنده، این درب ممکن است دارای مکانیزم قفل و بازشو خودکار یا نیمه‌اتوماتیک باشد که باز و بسته شدن آن را تسهیل می‌کند.
1٬600٬000 تومان
کارتل (در خودروهای دیزلی و موتورها) محفظه‌ای است که قسمت پایین موتور را پوشش می‌دهد و روغن موتور را نگه می‌دارد. واشر کارتل یک واشر (مِهر و آب‌بندی) است که بین سطح کف موتور (بلوک سیلندر / پایین موتور) و درپوش کارتل قرار می‌گیرد تا از نشت روغن جلوگیری کند. در کشنده دیما HT‑490 با توجه به موتور کامنز ISGe5 و ساختاری که دارد، کارتل وسیع و تحت فشار روغن بالاست؛ پس واشر کارتل وظیفه مهمی دارد.
3٬500٬000 تومان
واشر درب موتور (Valve Cover Gasket) بین درب (کاور) موتور و سرسیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه آب‌بندی کامل این اتصال را دارد. از نشت روغن موتور و سایر مایعات داخلی موتور به بیرون جلوگیری می‌کند. همچنین مانع ورود گرد و خاک و ذرات خارجی به داخل سرسیلندر می‌شود. حفظ فشار و پاکیزگی داخل محفظه سرسیلندر برای روانکاری صحیح قطعات متحرک از جمله میل سوپاپ‌ها و سوپاپ‌ها اهمیت دارد.
1٬850٬000 تومان
این لوله وظیفه انتقال هوای فشرده‌شده توسط توربوشارژر به اینترکولر را دارد. هوای خروجی از توربو به دلیل فشرده شدن گرم شده و با عبور از این لوله، به اینترکولر (رادیاتور هوای ورودی) می‌رسد تا خنک شود. عملکرد صحیح این لوله باعث حفظ فشار و دمای مناسب هوا و در نتیجه بهبود راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
16٬000٬000 تومان
پوسته سردکن روغن (Oil Cooler Housing) در کشنده دیما HT-490 نقش نگهدارنده، هدایت‌کننده جریان و پشتیبانی از عملکرد سردکن روغن موتور را ایفا می‌کند.
14٬500٬000 تومان
لوله واتر پمپ وظیفه‌ی انتقال مایع خنک‌کننده (آب یا ضدیخ) را بین واتر پمپ و سایر اجزای سیستم خنک‌کاری دارد. واتر پمپ، خنک‌کننده را در سیستم به گردش درمی‌آورد و این لوله‌ها رابط بین پمپ، بلوک سیلندر، رادیاتور و سایر اجزای موتور هستند. در کشنده دیما HT-490، که از موتور دیزلی قدرتمند استفاده می‌کند، کارکرد صحیح لوله واتر پمپ نقش حیاتی در کنترل دمای موتور و جلوگیری از داغی بیش از حد دارد.
5٬500٬000 تومان
7٬500٬000 تومان
رینگ موتور کشنده دیما HT-490، یکی از اجزای حیاتی سیستم پیشرانه این خودرو است که نقش مهمی در عملکرد بهینه موتور و عمر طولانی آن ایفا می‌کند.
28٬000٬000 تومان
800٬000 تومان موجود نیست
4٬000٬000 تومان موجود نیست
فیلتر بر اساس پاک کردن همه