سبد خرید شما خالی‌ست!

لاستیک گل جلو 315 آستون ASTON

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006627
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون وظیفه اصلی تأمین چسبندگی، پایداری و تحمل بار محور جلو کشنده را دارد. این لاستیک به گونه‌ای طراحی شده که در مواجهه با شرایط جاده‌ای سخت (مثل خاک، گل، شن و سطح لغزنده) عملکرد مناسبی ارائه دهد و کنترل فرمان و ایمنی خودرو را تضمین کند.

۱. عملکرد لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون وظیفه اصلی تأمین چسبندگی، پایداری و تحمل بار محور جلو کشنده را دارد. این لاستیک به گونه‌ای طراحی شده که در مواجهه با شرایط جاده‌ای سخت (مثل خاک، گل، شن و سطح لغزنده) عملکرد مناسبی ارائه دهد و کنترل فرمان و ایمنی خودرو را تضمین کند.


۲. اجزای اصلی لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

  • تایر (لاستیک): شامل لایه‌های مختلف لاستیک، پارچه یا فولاد (کورد) برای استحکام و انعطاف

  • لایه تایر: لایه‌های نخی یا فولادی برای تقویت ساختار تایر

  • گل تایر (Tread): سطح بیرونی لاستیک با طراحی مخصوص برای افزایش چسبندگی و تخلیه آب یا گل

  • دیواره جانبی (Sidewall): مقاوم در برابر ضربه و پارگی

  • لایه زیرین: برای اتصال تایر به رینگ و تحمل فشار باد


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رینگ چرخ: برای نصب لاستیک

  • سیستم تعلیق و فرمان: تأثیر مستقیم بر عملکرد لاستیک

  • سیستم ترمز: واکنش لاستیک در هنگام ترمزگیری

  • سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) (در صورت وجود): نظارت بر فشار باد لاستیک


۴. مزایا

  • چسبندگی بالا در سطوح لغزنده و گل‌آلود به دلیل طراحی گل تایر خاص

  • تحمل بار سنگین و فشار بالای کاری مناسب کشنده‌ها

  • مقاومت بالا در برابر سایش و برش

  • افزایش پایداری و کنترل بهتر فرمان در محور جلو

  • افزایش ایمنی و کاهش خطر لغزش


۵. معایب

  • مصرف سوخت نسبتاً بیشتر به دلیل مقاومت غلتشی بالاتر

  • وزن بیشتر نسبت به تایرهای جاده‌ای معمولی

  • هزینه بالاتر در خرید و تعویض

  • ممکن است در سطوح صاف و خشک صدای بیشتری تولید کند

  • نیاز به مراقبت و نگهداری منظم برای حفظ عمر مفید


۶. نگهداری و نکات مهم

  • کنترل دوره‌ای فشار باد لاستیک و تنظیم آن مطابق توصیه کارخانه

  • بررسی منظم سطح گل تایر برای تشخیص سایش یا آسیب‌های احتمالی

  • تعویض لاستیک پس از رسیدن به عمق آج حداقل مجاز

  • جلوگیری از برخورد با اشیاء تیز یا موانع سنگین

  • بالانس چرخ‌ها برای کاهش لرزش و افزایش عمر لاستیک

  • تنظیم زاویه چرخ‌ها (کمبر، کستر) جهت جلوگیری از سایش غیر یکنواخت


۷. علائم خرابی لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

  • کاهش عمق آج و افت چسبندگی

  • ترک‌ها یا برش‌های قابل مشاهده در دیواره یا گل تایر

  • تغییر شکل لاستیک یا بادکردگی غیرطبیعی

  • لرزش یا صدای غیرعادی هنگام حرکت

  • سایش غیر یکنواخت روی سطح تایر

  • کاهش پایداری فرمان یا انحراف خودرو هنگام حرکت مستقیم


۸. عیب‌یابی

  • بررسی چشمی و لمس لاستیک برای شناسایی آسیب‌های فیزیکی

  • استفاده از ابزار اندازه‌گیری عمق آج تایر

  • تست فشار باد با گیج مخصوص

  • بررسی بالانس و تراز بودن چرخ‌ها

  • بررسی سیستم تعلیق و فرمان در صورت سایش غیرمعمول

  • مشاوره با کارشناس لاستیک یا تعویض به موقع


۹. نتیجه‌گیری

لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون یک قطعه کلیدی برای حفظ ایمنی، کنترل و عملکرد بهینه کشنده‌های سنگین است. طراحی مناسب گل تایر، مقاومت بالا در برابر شرایط سخت و نگهداری منظم، تضمین‌کننده طول عمر و کارایی بالای این لاستیک است. توجه به علائم خرابی و تعویض به موقع باعث کاهش خطرات احتمالی و هزینه‌های تعمیرات ناگهانی می‌شود.

۱. عملکرد لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون وظیفه اصلی تأمین چسبندگی، پایداری و تحمل بار محور جلو کشنده را دارد. این لاستیک به گونه‌ای طراحی شده که در مواجهه با شرایط جاده‌ای سخت (مثل خاک، گل، شن و سطح لغزنده) عملکرد مناسبی ارائه دهد و کنترل فرمان و ایمنی خودرو را تضمین کند.


۲. اجزای اصلی لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

  • تایر (لاستیک): شامل لایه‌های مختلف لاستیک، پارچه یا فولاد (کورد) برای استحکام و انعطاف

  • لایه تایر: لایه‌های نخی یا فولادی برای تقویت ساختار تایر

  • گل تایر (Tread): سطح بیرونی لاستیک با طراحی مخصوص برای افزایش چسبندگی و تخلیه آب یا گل

  • دیواره جانبی (Sidewall): مقاوم در برابر ضربه و پارگی

  • لایه زیرین: برای اتصال تایر به رینگ و تحمل فشار باد


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رینگ چرخ: برای نصب لاستیک

  • سیستم تعلیق و فرمان: تأثیر مستقیم بر عملکرد لاستیک

  • سیستم ترمز: واکنش لاستیک در هنگام ترمزگیری

  • سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) (در صورت وجود): نظارت بر فشار باد لاستیک


۴. مزایا

  • چسبندگی بالا در سطوح لغزنده و گل‌آلود به دلیل طراحی گل تایر خاص

  • تحمل بار سنگین و فشار بالای کاری مناسب کشنده‌ها

  • مقاومت بالا در برابر سایش و برش

  • افزایش پایداری و کنترل بهتر فرمان در محور جلو

  • افزایش ایمنی و کاهش خطر لغزش


۵. معایب

  • مصرف سوخت نسبتاً بیشتر به دلیل مقاومت غلتشی بالاتر

  • وزن بیشتر نسبت به تایرهای جاده‌ای معمولی

  • هزینه بالاتر در خرید و تعویض

  • ممکن است در سطوح صاف و خشک صدای بیشتری تولید کند

  • نیاز به مراقبت و نگهداری منظم برای حفظ عمر مفید


۶. نگهداری و نکات مهم

  • کنترل دوره‌ای فشار باد لاستیک و تنظیم آن مطابق توصیه کارخانه

  • بررسی منظم سطح گل تایر برای تشخیص سایش یا آسیب‌های احتمالی

  • تعویض لاستیک پس از رسیدن به عمق آج حداقل مجاز

  • جلوگیری از برخورد با اشیاء تیز یا موانع سنگین

  • بالانس چرخ‌ها برای کاهش لرزش و افزایش عمر لاستیک

  • تنظیم زاویه چرخ‌ها (کمبر، کستر) جهت جلوگیری از سایش غیر یکنواخت


۷. علائم خرابی لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون

  • کاهش عمق آج و افت چسبندگی

  • ترک‌ها یا برش‌های قابل مشاهده در دیواره یا گل تایر

  • تغییر شکل لاستیک یا بادکردگی غیرطبیعی

  • لرزش یا صدای غیرعادی هنگام حرکت

  • سایش غیر یکنواخت روی سطح تایر

  • کاهش پایداری فرمان یا انحراف خودرو هنگام حرکت مستقیم


۸. عیب‌یابی

  • بررسی چشمی و لمس لاستیک برای شناسایی آسیب‌های فیزیکی

  • استفاده از ابزار اندازه‌گیری عمق آج تایر

  • تست فشار باد با گیج مخصوص

  • بررسی بالانس و تراز بودن چرخ‌ها

  • بررسی سیستم تعلیق و فرمان در صورت سایش غیرمعمول

  • مشاوره با کارشناس لاستیک یا تعویض به موقع


۹. نتیجه‌گیری

لاستیک گل جلو ۳۱۵ آستون یک قطعه کلیدی برای حفظ ایمنی، کنترل و عملکرد بهینه کشنده‌های سنگین است. طراحی مناسب گل تایر، مقاومت بالا در برابر شرایط سخت و نگهداری منظم، تضمین‌کننده طول عمر و کارایی بالای این لاستیک است. توجه به علائم خرابی و تعویض به موقع باعث کاهش خطرات احتمالی و هزینه‌های تعمیرات ناگهانی می‌شود.