سبد خرید شما خالی‌ست!

لاستیک گل جلو 385 جی تی GITI

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC004240
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI به عنوان تایر مخصوص محور جلو کشنده‌ها، وظیفه تأمین چسبندگی، کنترل فرمان و تحمل بار محور جلو را دارد. طراحی گل (Tread) این لاستیک به گونه‌ای است که در شرایط سخت جاده‌ای و ناهموار، از جمله گل، شن و ماسه، عملکرد پایدار و مطمئن ارائه می‌دهد.

۱. عملکرد لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI به عنوان تایر مخصوص محور جلو کشنده‌ها، وظیفه تأمین چسبندگی، کنترل فرمان و تحمل بار محور جلو را دارد. طراحی گل (Tread) این لاستیک به گونه‌ای است که در شرایط سخت جاده‌ای و ناهموار، از جمله گل، شن و ماسه، عملکرد پایدار و مطمئن ارائه می‌دهد.


۲. اجزای اصلی لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

  • لایه‌های تایر (Tire Plies): شامل کوردهای فولادی و نخی که ساختار قوی و انعطاف‌پذیر لاستیک را تشکیل می‌دهند

  • گل تایر (Tread): الگوی آج مخصوص با شیارهای عمیق و باز برای تخلیه گل، آب و افزایش چسبندگی

  • دیواره جانبی (Sidewall): مقاوم در برابر ضربه، برش و شرایط سخت محیطی

  • لایه زیرین (Bead and Inner Liner): برای اتصال مطمئن به رینگ و حفظ فشار باد داخل لاستیک

  • مواد مرکب لاستیکی: ترکیبی از مواد مقاوم در برابر سایش، حرارت و برش


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رینگ چرخ: نصب لاستیک و حفظ شکل هندسی آن

  • سیستم تعلیق و فرمان: تأثیر مستقیم بر عملکرد و پایداری لاستیک

  • سیستم ترمز: تعامل لاستیک با سطح جاده هنگام ترمزگیری

  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS) (در صورت وجود): نظارت بر فشار باد لاستیک


۴. مزایا

  • چسبندگی بالا در شرایط ناهموار و گل‌آلود به دلیل طراحی خاص گل تایر

  • مقاومت بالا در برابر سایش و برش مناسب برای کار در شرایط سخت

  • تحمل بار سنگین و فشار کاری بالا متناسب با کشنده‌های سنگین

  • پایداری خوب و کنترل دقیق فرمان در مسیرهای خاکی و آسفالت

  • طول عمر بالا با توجه به مواد و طراحی بهینه


۵. معایب

  • مصرف سوخت بیشتر نسبت به تایرهای جاده‌ای استاندارد به علت مقاومت غلتشی بیشتر

  • وزن بالاتر که ممکن است روی مصرف سوخت و هندلینگ تأثیر بگذارد

  • هزینه بالاتر نسبت به برخی لاستیک‌های معمولی

  • ممکن است صدای بیشتری نسبت به تایرهای جاده‌ای تولید کند

  • نیاز به نگهداری منظم و تنظیم فشار باد دقیق


۶. نگهداری و نکات مهم

  • بررسی و تنظیم فشار باد به صورت دوره‌ای طبق توصیه کارخانه

  • کنترل عمق آج لاستیک و تعویض در صورت کاهش بیش از حد

  • بررسی منظم دیواره‌ها و گل تایر برای وجود برش، ترک یا آسیب

  • بالانس و تراز بودن چرخ‌ها برای کاهش سایش و لرزش

  • جلوگیری از برخورد با اشیاء تیز و ناهمواری‌های شدید

  • انجام تنظیمات هندلینگ و تعلیق برای جلوگیری از سایش غیر یکنواخت


۷. علائم خرابی لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

  • کاهش قابل توجه عمق آج و کاهش چسبندگی

  • ترک‌ها یا برش‌های قابل مشاهده در دیواره جانبی یا سطح آج

  • بادکردگی یا تغییر شکل غیرطبیعی لاستیک

  • لرزش یا صدای غیرمعمول هنگام حرکت

  • سایش غیر یکنواخت یا یک‌طرفه روی سطح لاستیک

  • کاهش پایداری فرمان یا انحراف خودرو در خط مستقیم


۸. عیب‌یابی

  • بررسی فیزیکی لاستیک برای تشخیص آسیب‌های ظاهری

  • اندازه‌گیری عمق آج با ابزار مخصوص

  • تست فشار باد با گیج دقیق

  • بررسی تراز و بالانس چرخ‌ها

  • بررسی سیستم تعلیق و تنظیم زاویه چرخ‌ها (کمبر، کستر)

  • تعویض لاستیک در صورت بروز آسیب یا کاهش عمق آج بیش از حد مجاز


۹. نتیجه‌گیری

لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI یکی از انتخاب‌های مناسب برای کشنده‌های سنگین است که نیاز به تایری مقاوم، با چسبندگی بالا و عملکرد خوب در شرایط سخت جاده‌ای دارند. نگهداری مناسب، کنترل فشار باد و تعویض به موقع این لاستیک می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد و ایمنی و کنترل خودرو را تضمین کند.

۱. عملکرد لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI به عنوان تایر مخصوص محور جلو کشنده‌ها، وظیفه تأمین چسبندگی، کنترل فرمان و تحمل بار محور جلو را دارد. طراحی گل (Tread) این لاستیک به گونه‌ای است که در شرایط سخت جاده‌ای و ناهموار، از جمله گل، شن و ماسه، عملکرد پایدار و مطمئن ارائه می‌دهد.


۲. اجزای اصلی لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

  • لایه‌های تایر (Tire Plies): شامل کوردهای فولادی و نخی که ساختار قوی و انعطاف‌پذیر لاستیک را تشکیل می‌دهند

  • گل تایر (Tread): الگوی آج مخصوص با شیارهای عمیق و باز برای تخلیه گل، آب و افزایش چسبندگی

  • دیواره جانبی (Sidewall): مقاوم در برابر ضربه، برش و شرایط سخت محیطی

  • لایه زیرین (Bead and Inner Liner): برای اتصال مطمئن به رینگ و حفظ فشار باد داخل لاستیک

  • مواد مرکب لاستیکی: ترکیبی از مواد مقاوم در برابر سایش، حرارت و برش


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رینگ چرخ: نصب لاستیک و حفظ شکل هندسی آن

  • سیستم تعلیق و فرمان: تأثیر مستقیم بر عملکرد و پایداری لاستیک

  • سیستم ترمز: تعامل لاستیک با سطح جاده هنگام ترمزگیری

  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS) (در صورت وجود): نظارت بر فشار باد لاستیک


۴. مزایا

  • چسبندگی بالا در شرایط ناهموار و گل‌آلود به دلیل طراحی خاص گل تایر

  • مقاومت بالا در برابر سایش و برش مناسب برای کار در شرایط سخت

  • تحمل بار سنگین و فشار کاری بالا متناسب با کشنده‌های سنگین

  • پایداری خوب و کنترل دقیق فرمان در مسیرهای خاکی و آسفالت

  • طول عمر بالا با توجه به مواد و طراحی بهینه


۵. معایب

  • مصرف سوخت بیشتر نسبت به تایرهای جاده‌ای استاندارد به علت مقاومت غلتشی بیشتر

  • وزن بالاتر که ممکن است روی مصرف سوخت و هندلینگ تأثیر بگذارد

  • هزینه بالاتر نسبت به برخی لاستیک‌های معمولی

  • ممکن است صدای بیشتری نسبت به تایرهای جاده‌ای تولید کند

  • نیاز به نگهداری منظم و تنظیم فشار باد دقیق


۶. نگهداری و نکات مهم

  • بررسی و تنظیم فشار باد به صورت دوره‌ای طبق توصیه کارخانه

  • کنترل عمق آج لاستیک و تعویض در صورت کاهش بیش از حد

  • بررسی منظم دیواره‌ها و گل تایر برای وجود برش، ترک یا آسیب

  • بالانس و تراز بودن چرخ‌ها برای کاهش سایش و لرزش

  • جلوگیری از برخورد با اشیاء تیز و ناهمواری‌های شدید

  • انجام تنظیمات هندلینگ و تعلیق برای جلوگیری از سایش غیر یکنواخت


۷. علائم خرابی لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI

  • کاهش قابل توجه عمق آج و کاهش چسبندگی

  • ترک‌ها یا برش‌های قابل مشاهده در دیواره جانبی یا سطح آج

  • بادکردگی یا تغییر شکل غیرطبیعی لاستیک

  • لرزش یا صدای غیرمعمول هنگام حرکت

  • سایش غیر یکنواخت یا یک‌طرفه روی سطح لاستیک

  • کاهش پایداری فرمان یا انحراف خودرو در خط مستقیم


۸. عیب‌یابی

  • بررسی فیزیکی لاستیک برای تشخیص آسیب‌های ظاهری

  • اندازه‌گیری عمق آج با ابزار مخصوص

  • تست فشار باد با گیج دقیق

  • بررسی تراز و بالانس چرخ‌ها

  • بررسی سیستم تعلیق و تنظیم زاویه چرخ‌ها (کمبر، کستر)

  • تعویض لاستیک در صورت بروز آسیب یا کاهش عمق آج بیش از حد مجاز


۹. نتیجه‌گیری

لاستیک گل جلو ۳۸۵ جی‌تی GITI یکی از انتخاب‌های مناسب برای کشنده‌های سنگین است که نیاز به تایری مقاوم، با چسبندگی بالا و عملکرد خوب در شرایط سخت جاده‌ای دارند. نگهداری مناسب، کنترل فشار باد و تعویض به موقع این لاستیک می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد و ایمنی و کنترل خودرو را تضمین کند.