سبد خرید شما خالی‌ست!

کاسه نمد سینی جلو موتور کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006919
8   امتیاز
8   امتیاز با خرید این کالا
2٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
کاسه‌نمد سینی جلو موتور قطعه‌ای حیاتی در آب‌بندی قسمت جلویی میل‌لنگ (جایی که میل‌لنگ از سینی جلو خارج می‌شود) است. وظیفه اصلی آن جلوگیری از نشتی روغن موتور از ناحیه جلویی میل‌لنگ و ممانعت از ورود آلودگی‌ها، گرد و خاک و رطوبت به داخل موتور است. در کشنده دیما HT-490، که معمولاً دارای موتورهای پرقدرت و تحت فشار بالا هستند، آب‌بندی مناسب این ناحیه اهمیت حیاتی دارد؛ چرا که فشار روغن بالا و گرمای زیاد باعث می‌شود هرگونه نشتی، عواقب جدی مانند کاهش فشار روغن و آسیب به قطعات متحرک داشته باشد.

1. عملکرد کاسه‌نمد سینی جلو موتور

کاسه‌نمد سینی جلو موتور قطعه‌ای حیاتی در آب‌بندی قسمت جلویی میل‌لنگ (جایی که میل‌لنگ از سینی جلو خارج می‌شود) است. وظیفه اصلی آن جلوگیری از نشتی روغن موتور از ناحیه جلویی میل‌لنگ و ممانعت از ورود آلودگی‌ها، گرد و خاک و رطوبت به داخل موتور است.

در کشنده دیما HT-490، که معمولاً دارای موتورهای پرقدرت و تحت فشار بالا هستند، آب‌بندی مناسب این ناحیه اهمیت حیاتی دارد؛ چرا که فشار روغن بالا و گرمای زیاد باعث می‌شود هرگونه نشتی، عواقب جدی مانند کاهش فشار روغن و آسیب به قطعات متحرک داشته باشد.


2. اجزای اصلی

  • رینگ فلزی (Housing): ساختار خارجی کاسه‌نمد که درون سینی جلو قرار می‌گیرد.

  • لبه آب‌بند (Lip Seal): بخش داخلی لاستیکی یا PTFE که به دور میل‌لنگ چفت می‌شود.

  • فنر نگه‌دارنده (Tension Spring): نگه‌دارنده لبه آب‌بند برای حفظ فشار روی میل‌لنگ.

  • پوشش گردگیر: جلوگیری از ورود گرد و خاک یا آب به داخل کاسه‌نمد.

  • سطح تماس با میل‌لنگ: باید کاملاً صیقلی و سالم باشد تا عملکرد درزگیری حفظ شود.


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم روانکاری موتور (Oil system): تأمین فشار روغن و روانکاری مناسب که در صورت نشت از کاسه‌نمد، دچار افت عملکرد می‌شود.

  • میل‌لنگ: بخش متحرکی که از داخل کاسه‌نمد عبور کرده و باید به‌درستی با آن آب‌بندی شود.

  • سینی جلو موتور: محل نصب کاسه‌نمد و برخی تجهیزات جانبی موتور.


4. مزایا

  • جلوگیری از نشت روغن: حفظ روغن موتور و فشار روانکاری.

  • افزایش طول عمر موتور: با جلوگیری از ورود آلودگی به داخل موتور.

  • طراحی مقاوم در برابر گرما و فشار: به‌ویژه در نسخه‌های با کیفیت بالا از جنس لاستیک‌های مقاوم یا PTFE.

  • هزینه پایین نسبت به اهمیت عملکرد: کاسه‌نمد قطعه‌ای ارزان اما بسیار مهم است.


5. معایب

  • حساس به نصب اشتباه: هرگونه انحراف یا فشار بیش‌ازحد می‌تواند باعث نشتی شود.

  • فرسودگی بر اثر حرارت بالا: گرمای موتور در طولانی‌مدت باعث خشک شدن لبه آب‌بند می‌شود.

  • نیاز به تعویض در بازه‌های زمانی مشخص: قطعه‌ای مصرفی است و عمر محدودی دارد.

  • امکان آسیب به سطح میل‌لنگ: در صورت وجود زنگ‌زدگی یا خراش، کاسه‌نمد نمی‌تواند آب‌بندی را حفظ کند.


6. نگهداری و عیب‌یابی

اقدامات نگهداری:

  • بازرسی دوره‌ای محل سینی جلو و زیر موتور: برای مشاهده هرگونه نشتی.

  • اطمینان از سلامت میل‌لنگ در محل تماس با کاسه‌نمد: باید صاف و بدون خراش باشد.

  • استفاده از روغن با کیفیت مناسب: جلوگیری از خشک‌شدن یا خوردگی کاسه‌نمد.

  • تعویض دوره‌ای طبق توصیه سازنده یا هنگام تعمیر موتور جلو.

عیب‌یابی:

  • نشتی روغن در ناحیه جلوی موتور: رایج‌ترین نشانه خرابی.

  • کاهش سطح روغن بدون نشتی واضح در جای دیگر: ممکن است نشتی از کاسه‌نمد باشد.

  • لرزیدن یا صدای غیرعادی در دور بالا: ممکن است به علت بازی کردن میل‌لنگ یا خرابی کاسه‌نمد باشد.

  • وجود روغن روی تسمه تایم یا پولی میل‌لنگ: نشانه نشتی از کاسه‌نمد جلو.


7. علائم خرابی

  • نشتی واضح روغن از جلوی موتور.

  • لکه روغن در کف پارکینگ زیر پولی میل‌لنگ.

  • صدای زوزه یا خش‌خش از قسمت جلوی موتور.

  • کاهش غیرعادی سطح روغن موتور.

  • روغنی شدن تسمه‌ها و اتصالات جلو.


8. نتیجه‌گیری

کاسه‌نمد سینی جلو موتور کشنده دیما HT-490 نقشی حیاتی در آب‌بندی سیستم روانکاری دارد. با جلوگیری از نشت روغن و ورود آلودگی، سلامت موتور را تضمین می‌کند. با توجه به فشار کاری بالای کشنده‌های دیما، بررسی و نگهداری دوره‌ای این قطعه اهمیت زیادی دارد. هزینه پایین و اهمیت بالای این قطعه، باعث می‌شود تعویض به‌موقع آن بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه تعمیرات بعدی ناشی از نشتی روغن باشد.

1. عملکرد کاسه‌نمد سینی جلو موتور

کاسه‌نمد سینی جلو موتور قطعه‌ای حیاتی در آب‌بندی قسمت جلویی میل‌لنگ (جایی که میل‌لنگ از سینی جلو خارج می‌شود) است. وظیفه اصلی آن جلوگیری از نشتی روغن موتور از ناحیه جلویی میل‌لنگ و ممانعت از ورود آلودگی‌ها، گرد و خاک و رطوبت به داخل موتور است.

در کشنده دیما HT-490، که معمولاً دارای موتورهای پرقدرت و تحت فشار بالا هستند، آب‌بندی مناسب این ناحیه اهمیت حیاتی دارد؛ چرا که فشار روغن بالا و گرمای زیاد باعث می‌شود هرگونه نشتی، عواقب جدی مانند کاهش فشار روغن و آسیب به قطعات متحرک داشته باشد.


2. اجزای اصلی

  • رینگ فلزی (Housing): ساختار خارجی کاسه‌نمد که درون سینی جلو قرار می‌گیرد.

  • لبه آب‌بند (Lip Seal): بخش داخلی لاستیکی یا PTFE که به دور میل‌لنگ چفت می‌شود.

  • فنر نگه‌دارنده (Tension Spring): نگه‌دارنده لبه آب‌بند برای حفظ فشار روی میل‌لنگ.

  • پوشش گردگیر: جلوگیری از ورود گرد و خاک یا آب به داخل کاسه‌نمد.

  • سطح تماس با میل‌لنگ: باید کاملاً صیقلی و سالم باشد تا عملکرد درزگیری حفظ شود.


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم روانکاری موتور (Oil system): تأمین فشار روغن و روانکاری مناسب که در صورت نشت از کاسه‌نمد، دچار افت عملکرد می‌شود.

  • میل‌لنگ: بخش متحرکی که از داخل کاسه‌نمد عبور کرده و باید به‌درستی با آن آب‌بندی شود.

  • سینی جلو موتور: محل نصب کاسه‌نمد و برخی تجهیزات جانبی موتور.


4. مزایا

  • جلوگیری از نشت روغن: حفظ روغن موتور و فشار روانکاری.

  • افزایش طول عمر موتور: با جلوگیری از ورود آلودگی به داخل موتور.

  • طراحی مقاوم در برابر گرما و فشار: به‌ویژه در نسخه‌های با کیفیت بالا از جنس لاستیک‌های مقاوم یا PTFE.

  • هزینه پایین نسبت به اهمیت عملکرد: کاسه‌نمد قطعه‌ای ارزان اما بسیار مهم است.


5. معایب

  • حساس به نصب اشتباه: هرگونه انحراف یا فشار بیش‌ازحد می‌تواند باعث نشتی شود.

  • فرسودگی بر اثر حرارت بالا: گرمای موتور در طولانی‌مدت باعث خشک شدن لبه آب‌بند می‌شود.

  • نیاز به تعویض در بازه‌های زمانی مشخص: قطعه‌ای مصرفی است و عمر محدودی دارد.

  • امکان آسیب به سطح میل‌لنگ: در صورت وجود زنگ‌زدگی یا خراش، کاسه‌نمد نمی‌تواند آب‌بندی را حفظ کند.


6. نگهداری و عیب‌یابی

اقدامات نگهداری:

  • بازرسی دوره‌ای محل سینی جلو و زیر موتور: برای مشاهده هرگونه نشتی.

  • اطمینان از سلامت میل‌لنگ در محل تماس با کاسه‌نمد: باید صاف و بدون خراش باشد.

  • استفاده از روغن با کیفیت مناسب: جلوگیری از خشک‌شدن یا خوردگی کاسه‌نمد.

  • تعویض دوره‌ای طبق توصیه سازنده یا هنگام تعمیر موتور جلو.

عیب‌یابی:

  • نشتی روغن در ناحیه جلوی موتور: رایج‌ترین نشانه خرابی.

  • کاهش سطح روغن بدون نشتی واضح در جای دیگر: ممکن است نشتی از کاسه‌نمد باشد.

  • لرزیدن یا صدای غیرعادی در دور بالا: ممکن است به علت بازی کردن میل‌لنگ یا خرابی کاسه‌نمد باشد.

  • وجود روغن روی تسمه تایم یا پولی میل‌لنگ: نشانه نشتی از کاسه‌نمد جلو.


7. علائم خرابی

  • نشتی واضح روغن از جلوی موتور.

  • لکه روغن در کف پارکینگ زیر پولی میل‌لنگ.

  • صدای زوزه یا خش‌خش از قسمت جلوی موتور.

  • کاهش غیرعادی سطح روغن موتور.

  • روغنی شدن تسمه‌ها و اتصالات جلو.


8. نتیجه‌گیری

کاسه‌نمد سینی جلو موتور کشنده دیما HT-490 نقشی حیاتی در آب‌بندی سیستم روانکاری دارد. با جلوگیری از نشت روغن و ورود آلودگی، سلامت موتور را تضمین می‌کند. با توجه به فشار کاری بالای کشنده‌های دیما، بررسی و نگهداری دوره‌ای این قطعه اهمیت زیادی دارد. هزینه پایین و اهمیت بالای این قطعه، باعث می‌شود تعویض به‌موقع آن بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه تعمیرات بعدی ناشی از نشتی روغن باشد.