سبد خرید شما خالی‌ست!

کیسه باد جلو اتاق شافت 20 کشنده دیما HT- 490 ( بالن جلو اتاق )

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006873
12   امتیاز
12   امتیاز با خرید این کالا
3٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
کیسه باد (Air Spring یا Air Bag) جلو اتاق کامیون دیما وظیفه اصلی آن افزایش راحتی راننده و کاهش انتقال لرزش و ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده به کابین است. این کیسه هوا، به عنوان یک سیستم تعلیق کمکی عمل می‌کند که با استفاده از فشار هوای تنظیم‌شده، شوک‌ها را جذب و تعادل کابین را حفظ می‌کند. در نتیجه، علاوه بر بهبود آسایش راننده، موجب افزایش عمر قطعات سیستم تعلیق و شاسی می‌شود.

1. عملکرد کیسه باد جلو اتاق شافت 20

کیسه باد (Air Spring یا Air Bag) جلو اتاق کامیون دیما وظیفه اصلی آن افزایش راحتی راننده و کاهش انتقال لرزش و ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده به کابین است. این کیسه هوا، به عنوان یک سیستم تعلیق کمکی عمل می‌کند که با استفاده از فشار هوای تنظیم‌شده، شوک‌ها را جذب و تعادل کابین را حفظ می‌کند. در نتیجه، علاوه بر بهبود آسایش راننده، موجب افزایش عمر قطعات سیستم تعلیق و شاسی می‌شود.

2. اجزای اصلی کیسه باد جلو اتاق شافت 20

  • کیسه هوا (Air Bag): معمولاً از لاستیک مقاوم و چندلایه ساخته شده که هوا را در خود نگه می‌دارد.

  • شافت (Shaft): محور یا میله‌ای که کیسه هوا روی آن نصب می‌شود و نیروی ضربه را منتقل می‌کند.

  • شیر کنترل فشار هوا: تنظیم‌کننده فشار هوا داخل کیسه برای تغییر میزان سختی تعلیق.

  • کمپرسور هوا: تامین‌کننده هوای فشرده مورد نیاز سیستم (در صورت وجود سیستم تعلیق بادی فعال).

  • لوله‌ها و اتصالات هوا: مسیرهای انتقال هوا به داخل و خارج کیسه.

  • شاسی و اتصالات: قطعات نگهدارنده و متصل‌کننده کیسه به بدنه و شاسی کامیون.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم تعلیق اصلی کامیون: کمک‌فنرها و فنرهای فولادی که در کنار کیسه هوا عمل می‌کنند.

  • سیستم کنترل ارتفاع کابین: که فشار داخل کیسه‌ها را تنظیم می‌کند تا کابین در ارتفاع مشخص باقی بماند.

  • سیستم پنوماتیک: کمپرسور، شیرها و سنسورهای فشار که کنترل هوای کیسه‌ها را بر عهده دارند.

4. مزایا

  • کاهش انتقال ضربه و لرزش: افزایش راحتی راننده و کاهش خستگی.

  • افزایش طول عمر قطعات: کاهش فشار و استهلاک روی سیستم تعلیق و شاسی.

  • تنظیم ارتفاع کابین: بهینه‌سازی وضعیت کابین در شرایط مختلف بار و جاده.

  • کاهش نویز و ارتعاشات: بهبود شرایط کاری و کاهش صدا.

5. معایب

  • نیاز به سیستم هوای فشرده: وابستگی به کمپرسور و تجهیزات پنوماتیک.

  • احتمال نشتی هوا: که باعث کاهش عملکرد و خرابی کیسه می‌شود.

  • هزینه نگهداری بالاتر نسبت به فنرهای سنتی.

  • حساسیت به شرایط محیطی: مانند دماهای بسیار پایین یا مواد شیمیایی.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: کنترل سلامت کیسه هوا از نظر ترک خوردگی، پارگی و نشتی.

  • بررسی فشار هوا: اطمینان از حفظ فشار مناسب در کیسه‌ها.

  • بازرسی اتصالات و لوله‌های هوا: جلوگیری از نشتی و انسداد مسیرها.

  • گوش دادن به صداهای غیرعادی: صدای سوت یا هدر رفت هوا نشانه نشتی است.

  • تست عملکرد تعلیق: بررسی میزان جذب ضربه و تعادل کابین.

7. علائم خرابی

  • کاهش راحتی رانندگی و افزایش لرزش‌ها داخل کابین

  • تغییر غیرعادی ارتفاع کابین نسبت به حالت معمول

  • صدای نشتی هوا یا صدای سوت

  • افت فشار هوا در کیسه باد

  • مشاهده پارگی یا آسیب فیزیکی روی کیسه

8. نتیجه‌گیری

کیسه باد جلو اتاق شافت 20 کامیون دیما یکی از اجزای مهم سیستم تعلیق کمکی است که نقش کلیدی در افزایش راحتی و ایمنی راننده دارد. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع این قطعه باعث افزایش عمر سیستم تعلیق و کاهش هزینه‌های تعمیرات می‌شود. توجه به علائم خرابی و سرویس‌های دوره‌ای کلید حفظ عملکرد بهینه کیسه باد است.

1. عملکرد کیسه باد جلو اتاق شافت 20

کیسه باد (Air Spring یا Air Bag) جلو اتاق کامیون دیما وظیفه اصلی آن افزایش راحتی راننده و کاهش انتقال لرزش و ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده به کابین است. این کیسه هوا، به عنوان یک سیستم تعلیق کمکی عمل می‌کند که با استفاده از فشار هوای تنظیم‌شده، شوک‌ها را جذب و تعادل کابین را حفظ می‌کند. در نتیجه، علاوه بر بهبود آسایش راننده، موجب افزایش عمر قطعات سیستم تعلیق و شاسی می‌شود.

2. اجزای اصلی کیسه باد جلو اتاق شافت 20

  • کیسه هوا (Air Bag): معمولاً از لاستیک مقاوم و چندلایه ساخته شده که هوا را در خود نگه می‌دارد.

  • شافت (Shaft): محور یا میله‌ای که کیسه هوا روی آن نصب می‌شود و نیروی ضربه را منتقل می‌کند.

  • شیر کنترل فشار هوا: تنظیم‌کننده فشار هوا داخل کیسه برای تغییر میزان سختی تعلیق.

  • کمپرسور هوا: تامین‌کننده هوای فشرده مورد نیاز سیستم (در صورت وجود سیستم تعلیق بادی فعال).

  • لوله‌ها و اتصالات هوا: مسیرهای انتقال هوا به داخل و خارج کیسه.

  • شاسی و اتصالات: قطعات نگهدارنده و متصل‌کننده کیسه به بدنه و شاسی کامیون.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم تعلیق اصلی کامیون: کمک‌فنرها و فنرهای فولادی که در کنار کیسه هوا عمل می‌کنند.

  • سیستم کنترل ارتفاع کابین: که فشار داخل کیسه‌ها را تنظیم می‌کند تا کابین در ارتفاع مشخص باقی بماند.

  • سیستم پنوماتیک: کمپرسور، شیرها و سنسورهای فشار که کنترل هوای کیسه‌ها را بر عهده دارند.

4. مزایا

  • کاهش انتقال ضربه و لرزش: افزایش راحتی راننده و کاهش خستگی.

  • افزایش طول عمر قطعات: کاهش فشار و استهلاک روی سیستم تعلیق و شاسی.

  • تنظیم ارتفاع کابین: بهینه‌سازی وضعیت کابین در شرایط مختلف بار و جاده.

  • کاهش نویز و ارتعاشات: بهبود شرایط کاری و کاهش صدا.

5. معایب

  • نیاز به سیستم هوای فشرده: وابستگی به کمپرسور و تجهیزات پنوماتیک.

  • احتمال نشتی هوا: که باعث کاهش عملکرد و خرابی کیسه می‌شود.

  • هزینه نگهداری بالاتر نسبت به فنرهای سنتی.

  • حساسیت به شرایط محیطی: مانند دماهای بسیار پایین یا مواد شیمیایی.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: کنترل سلامت کیسه هوا از نظر ترک خوردگی، پارگی و نشتی.

  • بررسی فشار هوا: اطمینان از حفظ فشار مناسب در کیسه‌ها.

  • بازرسی اتصالات و لوله‌های هوا: جلوگیری از نشتی و انسداد مسیرها.

  • گوش دادن به صداهای غیرعادی: صدای سوت یا هدر رفت هوا نشانه نشتی است.

  • تست عملکرد تعلیق: بررسی میزان جذب ضربه و تعادل کابین.

7. علائم خرابی

  • کاهش راحتی رانندگی و افزایش لرزش‌ها داخل کابین

  • تغییر غیرعادی ارتفاع کابین نسبت به حالت معمول

  • صدای نشتی هوا یا صدای سوت

  • افت فشار هوا در کیسه باد

  • مشاهده پارگی یا آسیب فیزیکی روی کیسه

8. نتیجه‌گیری

کیسه باد جلو اتاق شافت 20 کامیون دیما یکی از اجزای مهم سیستم تعلیق کمکی است که نقش کلیدی در افزایش راحتی و ایمنی راننده دارد. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع این قطعه باعث افزایش عمر سیستم تعلیق و کاهش هزینه‌های تعمیرات می‌شود. توجه به علائم خرابی و سرویس‌های دوره‌ای کلید حفظ عملکرد بهینه کیسه باد است.