سبد خرید شما خالی‌ست!

سنسور منبع آب کشنده دیما HT-490 ( سنسور سطح آب )

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC007146
10   امتیاز
10   امتیاز با خرید این کالا
2٬700٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
سنسور منبع آب وظیفه اندازه‌گیری دمای یا سطح آب در منبع رادیاتور کشنده دیما HT-490 را دارد. این اطلاعات به واحد کنترل موتور (ECU) یا سیستم هشدار خودرو ارسال می‌شود تا از افزایش بیش از حد دمای موتور جلوگیری شود یا در صورت کمبود آب هشدار دهد. سنسور دما: دمای آب را اندازه‌گیری کرده و سیگنال الکتریکی متناسب به ECU می‌فرستد. سنسور سطح: در برخی مدل‌ها، میزان آب موجود در منبع را پایش می‌کند و هشدار کمبود آب را می‌دهد.

۱. عملکرد سنسور منبع آب

سنسور منبع آب وظیفه اندازه‌گیری دمای یا سطح آب در منبع رادیاتور کشنده دیما HT-490 را دارد. این اطلاعات به واحد کنترل موتور (ECU) یا سیستم هشدار خودرو ارسال می‌شود تا از افزایش بیش از حد دمای موتور جلوگیری شود یا در صورت کمبود آب هشدار دهد.

  • سنسور دما: دمای آب را اندازه‌گیری کرده و سیگنال الکتریکی متناسب به ECU می‌فرستد.

  • سنسور سطح: در برخی مدل‌ها، میزان آب موجود در منبع را پایش می‌کند و هشدار کمبود آب را می‌دهد.


۲. اجزای اصلی سنسور منبع آب

  • حسگر دما (ترمیستور یا ترموکوپل): عنصر حساس به دما

  • بدنه و محفظه نصب: مقاوم در برابر حرارت و فشار

  • کانکتور و سیم‌کشی: جهت انتقال سیگنال به ECU یا سیستم هشدار

  • در مدل‌های سطح، شناور یا حسگرهای خازنی: برای تشخیص سطح آب


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • واحد کنترل موتور (ECU): دریافت و پردازش اطلاعات دمای آب

  • سیستم هشدار داشبورد: نمایش اخطار دمای بالا یا کمبود آب

  • رادیاتور و سیستم خنک‌کننده: تنظیم و گردش آب بر اساس دمای اندازه‌گیری شده

  • پمپ آب و فن رادیاتور: کنترل شده برای حفظ دمای بهینه موتور


۴. مزایا

  • حفاظت از موتور: جلوگیری از داغ شدن و آسیب‌های ناشی از گرمای بیش از حد

  • اطلاع به موقع راننده: هشدار کمبود آب یا دمای بالا

  • کاهش هزینه تعمیرات: با پیشگیری از خرابی‌های بزرگ موتور

  • افزایش عمر مفید قطعات موتور


۵. معایب

  • حساسیت به شرایط محیطی: ممکن است در اثر رسوبات یا خوردگی عملکرد ضعیف شود

  • خرابی باعث عدم اطلاع‌رسانی به موقع می‌شود

  • نیاز به تعویض دوره‌ای یا تمیزکاری


۶. نگهداری و نکات مهم

  • بررسی دوره‌ای وضعیت سنسور و اتصالات آن

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت به محل نصب

  • استفاده از آب و ضدیخ مناسب برای جلوگیری از خوردگی

  • تعویض سنسور در صورت مشاهده علائم خرابی یا خطا

  • اطمینان از سلامت سیستم خنک‌کننده و نبود نشتی


۷. علائم خرابی سنسور منبع آب

  • عدم نمایش دمای صحیح آب روی نمایشگر

  • روشن شدن چراغ هشدار دمای موتور یا کمبود آب بدون دلیل واقعی

  • نوسان یا قطع و وصل شدن ناگهانی اطلاعات دمایی

  • افزایش بیش از حد دمای موتور بدون هشدار

  • خطاهای مرتبط در دستگاه دیاگ


۸. عیب‌یابی

  • تست مقاومت و ولتاژ خروجی سنسور با مولتی‌متر

  • بررسی اتصال و سیم‌کشی سنسور

  • تست عملکرد سیستم هشدار و ECU

  • تعویض سنسور در صورت تأیید خرابی

  • بررسی و رفع مشکلات سیستم خنک‌کننده در صورت نیاز


۹. نتیجه‌گیری

سنسور منبع آب کشنده دیما HT-490 نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت موتور دارد و با اندازه‌گیری دقیق دما یا سطح آب به ECU و راننده کمک می‌کند تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. نگهداری مناسب و عیب‌یابی به موقع این سنسور، تضمین‌کننده عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده و افزایش عمر مفید موتور است.

۱. عملکرد سنسور منبع آب

سنسور منبع آب وظیفه اندازه‌گیری دمای یا سطح آب در منبع رادیاتور کشنده دیما HT-490 را دارد. این اطلاعات به واحد کنترل موتور (ECU) یا سیستم هشدار خودرو ارسال می‌شود تا از افزایش بیش از حد دمای موتور جلوگیری شود یا در صورت کمبود آب هشدار دهد.

  • سنسور دما: دمای آب را اندازه‌گیری کرده و سیگنال الکتریکی متناسب به ECU می‌فرستد.

  • سنسور سطح: در برخی مدل‌ها، میزان آب موجود در منبع را پایش می‌کند و هشدار کمبود آب را می‌دهد.


۲. اجزای اصلی سنسور منبع آب

  • حسگر دما (ترمیستور یا ترموکوپل): عنصر حساس به دما

  • بدنه و محفظه نصب: مقاوم در برابر حرارت و فشار

  • کانکتور و سیم‌کشی: جهت انتقال سیگنال به ECU یا سیستم هشدار

  • در مدل‌های سطح، شناور یا حسگرهای خازنی: برای تشخیص سطح آب


۳. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • واحد کنترل موتور (ECU): دریافت و پردازش اطلاعات دمای آب

  • سیستم هشدار داشبورد: نمایش اخطار دمای بالا یا کمبود آب

  • رادیاتور و سیستم خنک‌کننده: تنظیم و گردش آب بر اساس دمای اندازه‌گیری شده

  • پمپ آب و فن رادیاتور: کنترل شده برای حفظ دمای بهینه موتور


۴. مزایا

  • حفاظت از موتور: جلوگیری از داغ شدن و آسیب‌های ناشی از گرمای بیش از حد

  • اطلاع به موقع راننده: هشدار کمبود آب یا دمای بالا

  • کاهش هزینه تعمیرات: با پیشگیری از خرابی‌های بزرگ موتور

  • افزایش عمر مفید قطعات موتور


۵. معایب

  • حساسیت به شرایط محیطی: ممکن است در اثر رسوبات یا خوردگی عملکرد ضعیف شود

  • خرابی باعث عدم اطلاع‌رسانی به موقع می‌شود

  • نیاز به تعویض دوره‌ای یا تمیزکاری


۶. نگهداری و نکات مهم

  • بررسی دوره‌ای وضعیت سنسور و اتصالات آن

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت به محل نصب

  • استفاده از آب و ضدیخ مناسب برای جلوگیری از خوردگی

  • تعویض سنسور در صورت مشاهده علائم خرابی یا خطا

  • اطمینان از سلامت سیستم خنک‌کننده و نبود نشتی


۷. علائم خرابی سنسور منبع آب

  • عدم نمایش دمای صحیح آب روی نمایشگر

  • روشن شدن چراغ هشدار دمای موتور یا کمبود آب بدون دلیل واقعی

  • نوسان یا قطع و وصل شدن ناگهانی اطلاعات دمایی

  • افزایش بیش از حد دمای موتور بدون هشدار

  • خطاهای مرتبط در دستگاه دیاگ


۸. عیب‌یابی

  • تست مقاومت و ولتاژ خروجی سنسور با مولتی‌متر

  • بررسی اتصال و سیم‌کشی سنسور

  • تست عملکرد سیستم هشدار و ECU

  • تعویض سنسور در صورت تأیید خرابی

  • بررسی و رفع مشکلات سیستم خنک‌کننده در صورت نیاز


۹. نتیجه‌گیری

سنسور منبع آب کشنده دیما HT-490 نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت موتور دارد و با اندازه‌گیری دقیق دما یا سطح آب به ECU و راننده کمک می‌کند تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. نگهداری مناسب و عیب‌یابی به موقع این سنسور، تضمین‌کننده عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده و افزایش عمر مفید موتور است.