سبد خرید شما خالی‌ست!

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: 2
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.

1. عملکرد

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 به منظور روانکاری موتورهای دیزلی طراحی شده است. این روغن وظیفه کاهش اصطکاک قطعات موتور، محافظت در برابر سایش، خنک‌کاری، جلوگیری از خوردگی، و حفظ پاکیزگی موتور را بر عهده دارد.
با استفاده از پایه نیمه سنتتیک، این روغن ترکیبی از مزایای روغن‌های معدنی و سنتتیک را فراهم می‌کند که عملکرد بهتری نسبت به روغن‌های معدنی معمولی در دماهای بالا و فشارهای کاری مختلف دارد.


2. اجزای اصلی

  • پایه روغن نیمه سنتتیک: ترکیبی از روغن معدنی و سنتتیک برای عملکرد بهتر در بازه دمایی وسیع.

  • افزودنی‌ها: شامل مواد افزودنی متعددی مانند:

    • ضد سایش (Anti-wear)

    • ضد اکسیداسیون

    • پاک‌کننده و پراکندکننده (Detergents & Dispersants) جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات

    • ضد زنگ و خوردگی

    • تثبیت‌کننده ویسکوزیته (VI Improvers)


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 عمدتاً در موتورهای دیزلی خودروهای سنگین، کامیون‌ها، و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. سیستم‌های مرتبط:

  • سیستم روانکاری موتور

  • سیستم تزریق سوخت (برای حفاظت از قطعات مرتبط)

  • سیستم خنک‌کننده (به طور غیر مستقیم از طریق حفظ دمای مناسب موتور)


4. مزایا

  • پایداری حرارتی و اکسیداسیون بالاتر نسبت به روغن‌های معدنی ساده

  • کاهش سایش قطعات موتور و افزایش عمر موتور

  • پاک‌کنندگی بهتر موتور و جلوگیری از تشکیل رسوبات

  • کارکرد مناسب در دماهای بالا و شرایط سخت کاری

  • مصرف سوخت بهتر نسبت به روغن‌های معدنی به دلیل روانکاری بهتر

  • ترکیب نیمه سنتتیک باعث صرفه‌جویی اقتصادی نسبت به روغن‌های کاملاً سنتتیک می‌شود


5. معایب

  • هزینه بالاتر نسبت به روغن‌های معدنی ساده

  • نسبت به روغن‌های تمام سنتتیک، محافظت کمتری در شرایط بسیار سخت و دماهای خیلی بالا دارد

  • در صورت عدم تعویض به موقع، عملکرد و محافظت کاهش می‌یابد


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • نگهداری در بسته‌بندی اصلی و محیط خشک و خنک

    • جلوگیری از آلودگی با آب، گرد و غبار و سوخت

    • تعویض دوره‌ای روغن طبق دستورالعمل سازنده موتور

    • بررسی دوره‌ای سطح و کیفیت روغن (رنگ، بو، غلظت)

  • عیب‌یابی:

    • افزایش صدای موتور یا سایش غیر معمول نشان‌دهنده کاهش کیفیت روغن

    • کاهش فشار روغن یا افزایش دمای موتور می‌تواند ناشی از کاهش خاصیت روانکاری روغن باشد

    • وجود ذرات معلق یا لجن در روغن نشان‌دهنده آلودگی یا خرابی روغن است

    • بوی سوختگی یا تغییر رنگ شدید روغن


7. علائم خرابی روغن موتور

  • تغییر رنگ روغن به تیره و کدر شدن

  • بوی سوختگی یا اکسیداسیون

  • تشکیل لجن و رسوبات در روغن

  • کاهش کارایی موتور و افزایش مصرف سوخت

  • افزایش دمای کاری موتور

  • کاهش فشار روغن در سیستم


8. نتیجه‌گیری

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 یک گزینه اقتصادی و کارآمد برای موتورهای دیزلی است که ترکیبی از مزایای روغن‌های سنتتیک و معدنی را دارد. این روغن با حفظ عملکرد خوب در دماهای مختلف و شرایط کاری سخت، عمر موتور را افزایش داده و از سایش و خوردگی قطعات جلوگیری می‌کند. رعایت تعویض به موقع و نگهداری صحیح آن باعث می‌شود موتور در بهترین شرایط کاری خود باقی بماند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش یابد.

1. عملکرد

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 به منظور روانکاری موتورهای دیزلی طراحی شده است. این روغن وظیفه کاهش اصطکاک قطعات موتور، محافظت در برابر سایش، خنک‌کاری، جلوگیری از خوردگی، و حفظ پاکیزگی موتور را بر عهده دارد.
با استفاده از پایه نیمه سنتتیک، این روغن ترکیبی از مزایای روغن‌های معدنی و سنتتیک را فراهم می‌کند که عملکرد بهتری نسبت به روغن‌های معدنی معمولی در دماهای بالا و فشارهای کاری مختلف دارد.


2. اجزای اصلی

  • پایه روغن نیمه سنتتیک: ترکیبی از روغن معدنی و سنتتیک برای عملکرد بهتر در بازه دمایی وسیع.

  • افزودنی‌ها: شامل مواد افزودنی متعددی مانند:

    • ضد سایش (Anti-wear)

    • ضد اکسیداسیون

    • پاک‌کننده و پراکندکننده (Detergents & Dispersants) جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات

    • ضد زنگ و خوردگی

    • تثبیت‌کننده ویسکوزیته (VI Improvers)


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 عمدتاً در موتورهای دیزلی خودروهای سنگین، کامیون‌ها، و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. سیستم‌های مرتبط:

  • سیستم روانکاری موتور

  • سیستم تزریق سوخت (برای حفاظت از قطعات مرتبط)

  • سیستم خنک‌کننده (به طور غیر مستقیم از طریق حفظ دمای مناسب موتور)


4. مزایا

  • پایداری حرارتی و اکسیداسیون بالاتر نسبت به روغن‌های معدنی ساده

  • کاهش سایش قطعات موتور و افزایش عمر موتور

  • پاک‌کنندگی بهتر موتور و جلوگیری از تشکیل رسوبات

  • کارکرد مناسب در دماهای بالا و شرایط سخت کاری

  • مصرف سوخت بهتر نسبت به روغن‌های معدنی به دلیل روانکاری بهتر

  • ترکیب نیمه سنتتیک باعث صرفه‌جویی اقتصادی نسبت به روغن‌های کاملاً سنتتیک می‌شود


5. معایب

  • هزینه بالاتر نسبت به روغن‌های معدنی ساده

  • نسبت به روغن‌های تمام سنتتیک، محافظت کمتری در شرایط بسیار سخت و دماهای خیلی بالا دارد

  • در صورت عدم تعویض به موقع، عملکرد و محافظت کاهش می‌یابد


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • نگهداری در بسته‌بندی اصلی و محیط خشک و خنک

    • جلوگیری از آلودگی با آب، گرد و غبار و سوخت

    • تعویض دوره‌ای روغن طبق دستورالعمل سازنده موتور

    • بررسی دوره‌ای سطح و کیفیت روغن (رنگ، بو، غلظت)

  • عیب‌یابی:

    • افزایش صدای موتور یا سایش غیر معمول نشان‌دهنده کاهش کیفیت روغن

    • کاهش فشار روغن یا افزایش دمای موتور می‌تواند ناشی از کاهش خاصیت روانکاری روغن باشد

    • وجود ذرات معلق یا لجن در روغن نشان‌دهنده آلودگی یا خرابی روغن است

    • بوی سوختگی یا تغییر رنگ شدید روغن


7. علائم خرابی روغن موتور

  • تغییر رنگ روغن به تیره و کدر شدن

  • بوی سوختگی یا اکسیداسیون

  • تشکیل لجن و رسوبات در روغن

  • کاهش کارایی موتور و افزایش مصرف سوخت

  • افزایش دمای کاری موتور

  • کاهش فشار روغن در سیستم


8. نتیجه‌گیری

روغن موتور دیزلی نیمه سنتتیک پترولکس CH4 یک گزینه اقتصادی و کارآمد برای موتورهای دیزلی است که ترکیبی از مزایای روغن‌های سنتتیک و معدنی را دارد. این روغن با حفظ عملکرد خوب در دماهای مختلف و شرایط کاری سخت، عمر موتور را افزایش داده و از سایش و خوردگی قطعات جلوگیری می‌کند. رعایت تعویض به موقع و نگهداری صحیح آن باعث می‌شود موتور در بهترین شرایط کاری خود باقی بماند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش یابد.