سبد خرید شما خالی‌ست!

ترمز دستی کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006872
18   امتیاز
18   امتیاز با خرید این کالا
4٬500٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یک سیستم مکانیکی-هیدرولیکی (یا بادی بسته به نوع کشنده) است که برای قفل کردن چرخ‌های کشنده در حالت توقف استفاده می‌شود. این ترمز به راننده امکان می‌دهد که خودرو را در جای خود ثابت نگه دارد، حتی در سطوح شیبدار، بدون استفاده از ترمز اصلی پا. در کشنده‌ها، ترمز دستی معمولاً به سیستم ترمز بادی متصل است و با کنترل فشار باد عمل می‌کند.

1. عملکرد

ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یک سیستم مکانیکی-هیدرولیکی (یا بادی بسته به نوع کشنده) است که برای قفل کردن چرخ‌های کشنده در حالت توقف استفاده می‌شود. این ترمز به راننده امکان می‌دهد که خودرو را در جای خود ثابت نگه دارد، حتی در سطوح شیبدار، بدون استفاده از ترمز اصلی پا. در کشنده‌ها، ترمز دستی معمولاً به سیستم ترمز بادی متصل است و با کنترل فشار باد عمل می‌کند.

2. اجزای اصلی

  • اهرم یا دسته ترمز دستی: قسمتی که راننده برای فعال یا غیرفعال کردن ترمز فشار می‌دهد یا می‌کشد.

  • سیستم کلاچ یا مکانیزم آزادسازی: که اجازه می‌دهد ترمز دستی فعال یا غیرفعال شود.

  • سیلندر ترمز بادی (در مدل‌های بادی): تبدیل فرمان اهرم به نیروی ترمز.

  • لنت‌ها و کاسه ترمز: بخش‌هایی که مستقیماً چرخ‌ها را هنگام ترمز گرفتن قفل می‌کنند.

  • سیم‌ها و اتصالات مکانیکی: برای انتقال نیرو از اهرم به سیستم ترمز.

  • شیرهای کنترل فشار باد: در سیستم‌های بادی برای تنظیم نیروی ترمز.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم ترمز اصلی (بادی یا هیدرولیکی): ترمز دستی معمولاً به آن متصل است.

  • سیستم هشدار و نشانگر: اعلام فعال بودن ترمز دستی به راننده.

  • سیستم برق کشنده: برای تغذیه چراغ هشدار ترمز دستی.

  • سیستم فرمان و چرخ‌ها: تاثیر مستقیم ترمز دستی روی آن‌ها برای جلوگیری از حرکت.

4. مزایا

  • افزایش ایمنی خودرو در حالت توقف، به خصوص در شیب‌ها.

  • جلوگیری از حرکت ناخواسته کشنده در حالت پارک.

  • کنترل آسان و سریع با اهرم ترمز دستی.

  • ساختار ساده و قابل اعتماد.

  • کاهش استهلاک ترمز اصلی هنگام پارک طولانی مدت.

5. معایب

  • نیاز به نیروی فیزیکی نسبتا زیاد از سوی راننده در مدل‌های مکانیکی سنتی.

  • احتمال گیر کردن یا گیرپاژ کردن مکانیزم در اثر عدم نگهداری مناسب.

  • در سیستم‌های بادی، خرابی شیرهای کنترل یا نشت باد می‌تواند باعث کاهش کارایی شود.

  • اگر به درستی تنظیم نشود، ممکن است ترمز دستی کارایی لازم را نداشته باشد.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی اهرم، سیم‌ها و مکانیزم ترمز دستی از نظر خوردگی، شکستگی یا سایش.

  • تنظیم نیرو: اطمینان از تنظیم صحیح نیروی ترمز دستی جهت عملکرد بهینه.

  • بررسی سیستم بادی: اطمینان از نبود نشتی هوا در سیستم ترمز بادی.

  • تمیزکاری و روانکاری: جلوگیری از زنگ زدگی و گیرپاژ قطعات مکانیکی.

  • تست عملکرد: آزمایش فعال و غیر فعال شدن ترمز دستی در شرایط مختلف.

  • تعویض قطعات ساییده شده: مانند لنت‌ها و کابل‌ها در صورت مشاهده خرابی.

7. علائم خرابی

  • لغزش کشنده در حالت پارک یا حرکت ناخواسته.

  • سختی یا ناتوانی در کشیدن یا رها کردن اهرم ترمز دستی.

  • صدای غیرطبیعی هنگام فعال یا غیر فعال کردن ترمز دستی.

  • کاهش فشار باد یا نشتی در سیستم ترمز بادی (در سیستم‌های بادی).

  • روشن شدن چراغ هشدار ترمز دستی بدون فعال بودن آن.

  • کشیده شدن بیش از حد اهرم یا حرکت اهرم بدون مقاومت.

8. نتیجه‌گیری

ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یکی از اجزای کلیدی ایمنی در کشنده‌هاست که وظیفه حفظ خودرو در حالت توقف را برعهده دارد. این سیستم با طراحی قابل اعتماد و عملکرد ساده، نقش مهمی در جلوگیری از حرکت ناخواسته کشنده دارد. نگهداری مناسب، تنظیم به موقع و عیب‌یابی سریع این سیستم، باعث افزایش عمر مفید و بهبود ایمنی رانندگی خواهد شد.

1. عملکرد

ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یک سیستم مکانیکی-هیدرولیکی (یا بادی بسته به نوع کشنده) است که برای قفل کردن چرخ‌های کشنده در حالت توقف استفاده می‌شود. این ترمز به راننده امکان می‌دهد که خودرو را در جای خود ثابت نگه دارد، حتی در سطوح شیبدار، بدون استفاده از ترمز اصلی پا. در کشنده‌ها، ترمز دستی معمولاً به سیستم ترمز بادی متصل است و با کنترل فشار باد عمل می‌کند.

2. اجزای اصلی

  • اهرم یا دسته ترمز دستی: قسمتی که راننده برای فعال یا غیرفعال کردن ترمز فشار می‌دهد یا می‌کشد.

  • سیستم کلاچ یا مکانیزم آزادسازی: که اجازه می‌دهد ترمز دستی فعال یا غیرفعال شود.

  • سیلندر ترمز بادی (در مدل‌های بادی): تبدیل فرمان اهرم به نیروی ترمز.

  • لنت‌ها و کاسه ترمز: بخش‌هایی که مستقیماً چرخ‌ها را هنگام ترمز گرفتن قفل می‌کنند.

  • سیم‌ها و اتصالات مکانیکی: برای انتقال نیرو از اهرم به سیستم ترمز.

  • شیرهای کنترل فشار باد: در سیستم‌های بادی برای تنظیم نیروی ترمز.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم ترمز اصلی (بادی یا هیدرولیکی): ترمز دستی معمولاً به آن متصل است.

  • سیستم هشدار و نشانگر: اعلام فعال بودن ترمز دستی به راننده.

  • سیستم برق کشنده: برای تغذیه چراغ هشدار ترمز دستی.

  • سیستم فرمان و چرخ‌ها: تاثیر مستقیم ترمز دستی روی آن‌ها برای جلوگیری از حرکت.

4. مزایا

  • افزایش ایمنی خودرو در حالت توقف، به خصوص در شیب‌ها.

  • جلوگیری از حرکت ناخواسته کشنده در حالت پارک.

  • کنترل آسان و سریع با اهرم ترمز دستی.

  • ساختار ساده و قابل اعتماد.

  • کاهش استهلاک ترمز اصلی هنگام پارک طولانی مدت.

5. معایب

  • نیاز به نیروی فیزیکی نسبتا زیاد از سوی راننده در مدل‌های مکانیکی سنتی.

  • احتمال گیر کردن یا گیرپاژ کردن مکانیزم در اثر عدم نگهداری مناسب.

  • در سیستم‌های بادی، خرابی شیرهای کنترل یا نشت باد می‌تواند باعث کاهش کارایی شود.

  • اگر به درستی تنظیم نشود، ممکن است ترمز دستی کارایی لازم را نداشته باشد.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی اهرم، سیم‌ها و مکانیزم ترمز دستی از نظر خوردگی، شکستگی یا سایش.

  • تنظیم نیرو: اطمینان از تنظیم صحیح نیروی ترمز دستی جهت عملکرد بهینه.

  • بررسی سیستم بادی: اطمینان از نبود نشتی هوا در سیستم ترمز بادی.

  • تمیزکاری و روانکاری: جلوگیری از زنگ زدگی و گیرپاژ قطعات مکانیکی.

  • تست عملکرد: آزمایش فعال و غیر فعال شدن ترمز دستی در شرایط مختلف.

  • تعویض قطعات ساییده شده: مانند لنت‌ها و کابل‌ها در صورت مشاهده خرابی.

7. علائم خرابی

  • لغزش کشنده در حالت پارک یا حرکت ناخواسته.

  • سختی یا ناتوانی در کشیدن یا رها کردن اهرم ترمز دستی.

  • صدای غیرطبیعی هنگام فعال یا غیر فعال کردن ترمز دستی.

  • کاهش فشار باد یا نشتی در سیستم ترمز بادی (در سیستم‌های بادی).

  • روشن شدن چراغ هشدار ترمز دستی بدون فعال بودن آن.

  • کشیده شدن بیش از حد اهرم یا حرکت اهرم بدون مقاومت.

8. نتیجه‌گیری

ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یکی از اجزای کلیدی ایمنی در کشنده‌هاست که وظیفه حفظ خودرو در حالت توقف را برعهده دارد. این سیستم با طراحی قابل اعتماد و عملکرد ساده، نقش مهمی در جلوگیری از حرکت ناخواسته کشنده دارد. نگهداری مناسب، تنظیم به موقع و عیب‌یابی سریع این سیستم، باعث افزایش عمر مفید و بهبود ایمنی رانندگی خواهد شد.