سبد خرید شما خالی‌ست!

لوازم یدکی خودرو

فیلترها
در هر صفحه
اهرم سیگنال (معروف به سوئچ راهنما یا دسته فلاشر یا دسته راهنما) در کامیون‌های دیما یکی از اجزای حیاتی سیستم روشنایی و علائم هشداردهنده خودرو است. این قطعه به راننده امکان فعال کردن چراغ‌های راهنما، چراغ‌های جلو، نور بالا و در برخی مدل‌ها حتی برف‌پاک‌کن‌ها را می‌دهد.
4٬000٬000 تومان
توربو شارژر (Turbocharger) یک سیستم توربوفنری است که به منظور افزایش توان موتور و بهبود راندمان سوخت طراحی شده است. توربو شارژر با استفاده از انرژی گازهای خروجی موتور، هوای فشرده و پر فشار را به داخل سیلندرها می‌فرستد تا میزان اکسیژن ورودی افزایش یافته و احتراق کامل‌تر و قوی‌تری ایجاد شود.
95٬000٬000 تومان
بالن عقب اتاق با کمک، یک سیستم مکانیکی-پنوماتیکی است که برای بالا و پایین بردن اتاق کامیون (باکس یا بارگیر) استفاده می‌شود. این سیستم با بهره‌گیری از فشار هوا و مکانیزم کمک فنر یا بالن بادی، امکان تنظیم ارتفاع عقب اتاق و کمک به بارگیری و تخلیه بار را فراهم می‌کند.
7٬500٬000 تومان
جنت اینترکولر (Intercooler Core) یا همان هسته اینترکولر، جزئی کلیدی در سیستم توربو شارژر کامیون دیما است که وظیفه کاهش دمای هوای فشرده شده توسط توربو شارژر قبل از ورود به موتور را برعهده دارد. این کار باعث افزایش چگالی هوا و بهبود احتراق می‌شود.
6٬500٬000 تومان
واتر پمپ کامیون دیما یکی از اجزای اصلی سیستم خنک‌کننده موتور است که با گردش مایع خنک‌کننده بین موتور و رادیاتور، از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. این قطعه از اجزایی مانند پوسته فلزی، پروانه، یاتاقان، مهر و موم و پولی تشکیل شده و معمولاً توسط تسمه از میل‌لنگ به حرکت درمی‌آید. عملکرد صحیح آن به همکاری اجزای جانبی چون رادیاتور، ترموستات، تسمه و مخزن انبساط وابسته است. واتر پمپ دیما به دلیل کیفیت ساخت بالا، عملکرد بهینه، نگهداری آسان و قیمت مناسب مورد توجه است، اما ممکن است دچار فرسودگی یاتاقان، نشتی مهر و موم یا خرابی تسمه شود. برای جلوگیری از آسیب به موتور، باید به‌طور منظم وضعیت تسمه، نشتی‌ها و صدای غیرعادی بررسی و مایع خنک‌کننده به‌موقع تعویض شود. در صورت بالا رفتن دمای موتور، نشت آب یا صدای جیرجیر از واتر پمپ، احتمال خرابی وجود دارد. در نتیجه، نگهداری و تعویض به‌موقع واتر پمپ برای حفظ سلامت و کارایی موتور کامیون دیما ضروری است.
9٬000٬000 تومان
مجموعه گیربکس تراکسون (Traxon) یکی از پیشرفته‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک طراحی شده برای کامیون‌های سنگین است که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را با بهینه‌ترین نسبت‌های دنده‌ای دارد. این گیربکس با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و هیدرولیکی، تعویض دنده‌ها را به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد و باعث افزایش راندمان، کاهش مصرف سوخت و بهبود راحتی رانندگی می‌شود.
1٬400٬000٬000 تومان
سوییچ استارت قطعه‌ای الکتریکی-مکانیکی است که وظیفه کنترل جریان برق به مدار استارت موتور را دارد. این سوییچ نقش کلیدی در روشن کردن موتور دارد؛ با چرخاندن کلید سوییچ، جریان برق از باتری به استارت منتقل شده و باعث به گردش درآمدن موتور می‌شود. همچنین سوییچ استارت مسئول فعال‌سازی مدارهای جانبی مانند سیستم‌های الکتریکی و ECU است.
9٬500٬000 تومان
لوله ریتارد 5060 یکی از اجزای مهم سیستم ترمز ریتارد (Retarder) در کامیون دیما است. سیستم ریتارد به منظور کاهش سرعت وسیله نقلیه بدون استفاده از ترمزهای اصلی و دیسکی طراحی شده و نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش فرسودگی ترمزهای اصلی دارد. لوله ریتارد 5060 به عنوان یک مجرای انتقال سیال یا فشار در این سیستم عمل می‌کند که امکان انتقال سیال هیدرولیکی یا هوای فشرده را برای فعال‌سازی ترمز ریتارد فراهم می‌آورد.
3٬000٬000 تومان
لوله ریتارد (Retarder) یک سیستم کمکی در ترمزگیری کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین است که برای کاهش سرعت خودرو بدون استفاده مستقیم از ترمزهای اصلی طراحی شده است. این سیستم معمولاً به سیستم ترمز اصلی کمک می‌کند تا عمر قطعات ترمز را افزایش داده و ایمنی رانندگی را بالا ببرد. لوله ریتارد 5050 مخصوص کامیون دیما یک نوع از سیستم‌های ریتارد است که در انتقال قدرت و کنترل سرعت وسیله نقلیه نقش مهمی ایفا می‌کند.
3٬000٬000 تومان
لوله ریتارد 5040 یکی از اجزای کلیدی سیستم ترمز کمکی در کامیون دیما است که به‌منظور کمک به کاهش سرعت و کنترل ایمن‌تر خودرو در شرایط مختلف مانند سراشیبی‌ها، طراحی شده است. این لوله نقش انتقال سیال (معمولاً هیدرولیک یا هوای فشرده) بین اجزای سیستم ریتارد را ایفا می‌کند و باعث فعال شدن واحد ترمز کمکی می‌شود.
3٬200٬000 تومان
لوله ریتارد 5030 یکی از قطعات مهم سیستم ترمز کمکی در کامیون دیما است که وظیفه انتقال سیال تحت فشار (هوا یا روغن هیدرولیک) را بین واحد ریتارد و مدار کنترل بر عهده دارد. این لوله به عنوان مسیر اصلی عبور فرمان ترمز کمکی عمل می‌کند و کمک می‌کند تا خودرو در شرایط مختلف به خصوص سراشیبی‌ها با ایمنی بیشتری سرعت خود را کاهش دهد.
3٬900٬000 تومان
لوله ریتارد 5020 یکی از اجزای حیاتی سیستم ترمز کمکی کامیون دیما است که وظیفه انتقال سیال (هوا یا روغن هیدرولیک) بین واحد ریتارد و سیستم کنترل را بر عهده دارد. این لوله باعث می‌شود تا سیال با فشار مناسب به واحد ریتارد برسد و ترمز کمکی به درستی فعال شود. استفاده از این لوله موجب بهبود عملکرد ترمزگیری و افزایش ایمنی خودروهای سنگین می‌گردد.
3٬000٬000 تومان
لوله ریتارد 5010 یکی از اجزای کلیدی سیستم ترمز کمکی در کامیون دیما است که مسئول انتقال سیال تحت فشار (هوا یا روغن هیدرولیک) بین واحد ریتارد و سیستم کنترل می‌باشد. این لوله وظیفه دارد فرمان ترمز کمکی را به صورت مطمئن و بدون نشتی به واحد ریتارد منتقل کند تا عملیات ترمزگیری کمکی به بهترین شکل انجام شود.
4٬000٬000 تومان
حصیری اگزوز که به آن «فلکس پایپ» یا «فلکسیبل اگزوز» نیز گفته می‌شود، قطعه‌ای است که در سیستم اگزوز کامیون دیما نصب شده و نقش انعطاف‌پذیری و جذب ارتعاشات ناشی از حرکت موتور و بدنه را ایفا می‌کند. این قطعه معمولاً بین قسمت‌های ثابت و متحرک سیستم اگزوز قرار می‌گیرد و از انتقال لرزش‌ها و تنش‌های حرکتی به کل سیستم اگزوز جلوگیری می‌کند.
8٬500٬000 تومان
بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما، یک سامانه تعلیق هوایی است که در قسمت جلوی اتاق کامیون نصب می‌شود و وظیفه آن بهبود راحتی راننده، کاهش لرزش‌ها و ضربات وارد شده به اتاق، و حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای است. این بالن با استفاده از هوای فشرده، به‌عنوان یک فنر عمل می‌کند و ضربات ناشی از ناهمواری‌ها را جذب می‌کند.
7٬500٬000 تومان
توربو شارژ وسیله‌ای مکانیکی است که با استفاده از انرژی گازهای خروجی موتور، هوای ورودی به موتور را متراکم (فشرده) می‌کند. این کار باعث افزایش حجم هوای ورودی و در نتیجه افزایش اکسیژن می‌شود که به بهبود احتراق و افزایش توان موتور منجر می‌شود.
45٬000٬000 تومان
پمپ سوخت در کامیون دیما وظیفه تامین فشار و انتقال سوخت (معمولاً گازوئیل) از مخزن سوخت به انژکتورها یا سیستم تزریق موتور را بر عهده دارد. این پمپ فشار لازم برای تزریق دقیق و پیوسته سوخت به محفظه احتراق را فراهم می‌کند تا احتراق بهینه و راندمان بالایی حاصل شود.
90٬000٬000 تومان
رادیاتور بخاری بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش کامیون است که وظیفه اصلی آن انتقال حرارت از مایع خنک‌کننده موتور به داخل کابین جهت گرم کردن محیط است. در کامیون دیما، رادیاتور بخاری معمولاً شامل شبکه‌ای از لوله‌های باریک است که مایع گرم موتور از داخل آن عبور می‌کند. با عبور جریان هوا از میان این شبکه، گرمای مایع به هوا منتقل شده و این هوا وارد کابین می‌شود تا فضای داخلی گرم شود.
8٬500٬000 تومان
کیسه باد (Air Spring یا Air Bag) جلو اتاق کامیون دیما وظیفه اصلی آن افزایش راحتی راننده و کاهش انتقال لرزش و ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده به کابین است. این کیسه هوا، به عنوان یک سیستم تعلیق کمکی عمل می‌کند که با استفاده از فشار هوای تنظیم‌شده، شوک‌ها را جذب و تعادل کابین را حفظ می‌کند. در نتیجه، علاوه بر بهبود آسایش راننده، موجب افزایش عمر قطعات سیستم تعلیق و شاسی می‌شود.
3٬000٬000 تومان
لنت ترمز یکی از قطعات حیاتی سیستم ترمز در کامیون دیما است که وظیفه اصلی آن ایجاد نیروی اصطکاکی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه است. این لنت‌ها با اعمال فشار بر دیسک یا کاسه ترمز، انرژی جنبشی خودرو را به گرما تبدیل می‌کنند و باعث توقف یا کاهش سرعت کامیون می‌شوند.
5٬600٬000 تومان
فیلتر بر اساس پاک کردن همه