سبد خرید شما خالی‌ست!

لوازم یدکی خودرو

فیلترها
در هر صفحه
لوله واتر پمپ وظیفه‌ی انتقال مایع خنک‌کننده (آب یا ضدیخ) را بین واتر پمپ و سایر اجزای سیستم خنک‌کاری دارد. واتر پمپ، خنک‌کننده را در سیستم به گردش درمی‌آورد و این لوله‌ها رابط بین پمپ، بلوک سیلندر، رادیاتور و سایر اجزای موتور هستند. در کشنده دیما HT-490، که از موتور دیزلی قدرتمند استفاده می‌کند، کارکرد صحیح لوله واتر پمپ نقش حیاتی در کنترل دمای موتور و جلوگیری از داغی بیش از حد دارد.
5٬500٬000 تومان
رله قابلمه‌ای کشنده دیما HT-490 یک نوع رله قطع‌کن جریان است که برای حفاظت باتری‌ها و سیستم‌های الکتریکی در برابر جریان‌های اضافی، اتصال کوتاه و شرایط غیرعادی طراحی شده است. این رله به‌صورت سری در مدار باتری قرار می‌گیرد و در صورت عبور جریان بیش از حد مجاز، به صورت مکانیکی یا الکتریکی مدار را قطع می‌کند تا از آسیب به باتری یا تجهیزات محافظت شود.
3٬000٬000 تومان
رابط چرخشی غربیلک فرمان که با نام "کلاک اسپرینگ" (Clock Spring) یا "اسپرینگ کابل" نیز شناخته می‌شود، یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم فرمان خودروهای مدرن است. این قطعه نقش مهمی در انتقال سیگنال‌های الکتریکی بین غربیلک فرمان (فرمان خودرو) و سایر اجزای ثابت سیستم مانند ایربگ، بوق، کلیدهای کنترل (مانند کروز کنترل، کنترل صدا، تلفن و ...) ایفا می‌کند، در حالی که غربیلک فرمان می‌چرخد.
5٬000٬000 تومان
دکمه‌های کنترلی روی فرمان در کشنده HT-490 برای کنترل راحت‌تر و ایمن‌تر امکانات مختلف خودرو در حین رانندگی طراحی شده‌اند. این دکمه‌ها شامل کنترل‌های مربوط به: سیستم کروز کنترل (سرعت ثابت) تنظیم صدا و سیستم صوتی پاسخ و پایان تماس تلفنی (در صورت مجهز بودن به بلوتوث) کنترل منوی نمایشگر داشبورد چراغ‌ها و سیستم‌های کمکی (در برخی مدل‌ها) هدف این دکمه‌ها کاهش نیاز راننده به برداشتن دست از فرمان و افزایش تمرکز در حین رانندگی است.
3٬500٬000 تومان
سنسور ABS (Anti-lock Braking System) یا حسگر ضدقفل ترمز، وظیفه اندازه‌گیری سرعت چرخ‌های کشنده را دارد و اطلاعات را به واحد کنترل ABS ارسال می‌کند. این اطلاعات به سیستم ABS کمک می‌کند تا در هنگام ترمزگیری شدید، از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کند و کنترل خودرو حفظ شود. در کشنده دیما HT-490، سنسور ABS چرخ عقب معمولاً به صورت حسگر سرعت چرخ مغناطیسی یا القایی طراحی شده است که با شناسایی دوران چرخ عقب، سرعت چرخ را اندازه‌گیری می‌کند.
1٬200٬000 تومان
سنسور منبع آب وظیفه اندازه‌گیری دمای یا سطح آب در منبع رادیاتور کشنده دیما HT-490 را دارد. این اطلاعات به واحد کنترل موتور (ECU) یا سیستم هشدار خودرو ارسال می‌شود تا از افزایش بیش از حد دمای موتور جلوگیری شود یا در صورت کمبود آب هشدار دهد. سنسور دما: دمای آب را اندازه‌گیری کرده و سیگنال الکتریکی متناسب به ECU می‌فرستد. سنسور سطح: در برخی مدل‌ها، میزان آب موجود در منبع را پایش می‌کند و هشدار کمبود آب را می‌دهد.
2٬700٬000 تومان
سلکتور گیربکس کشنده دیما HT-490 ابزاری است که راننده از طریق آن نسبت دنده گیربکس را انتخاب می‌کند. این سلکتور می‌تواند مکانیکی، الکترونیکی یا ترکیبی باشد و وظیفه آن ارسال فرمان به گیربکس جهت تعویض دنده (مثلاً دنده جلو، دنده عقب، خلاص، دنده‌های مختلف سرعت) است. در مدل‌های جدید کشنده HT-490، اغلب سلکتور از نوع الکترونیکی (Shift-by-Wire) است که با ارسال سیگنال الکترونیکی به واحد کنترل گیربکس (TCU) کار می‌کند.
42٬500٬000 تومان
در موتورهای توربوشارژ دیزل، هوای مکیده شده ابتدا توسط توربوشارژ فشرده می‌شود، که در نتیجه دما و چگالی هوا افزایش می‌یابد. برای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از داغ شدن هوای ورودی، از یک مبدل حرارتی هوا به هوا (اینترکولر) استفاده می‌شود که دمای هوای فشرده را کاهش می‌دهد. لوله خروجی اینترکولر (یا “cold‑side intercooler outlet pipe”) مسیری است که هوای خنک شده پس از خروج از اینترکولر را به منیفولد ورودی موتور (یا ورودی توربو به محفظه احتراق، بسته به طراحی) منتقل می‌کند.
1٬200٬000 تومان
لوله ورودی کندانسور کولر، مسیر انتقال مبرد (گاز خنک‌کننده) از کمپرسور کولر به کندانسور است. در سیستم تهویه مطبوع خودروهای سنگین مثل کشنده دیما HT-490، کمپرسور مبرد را تحت فشار قرار می‌دهد و آن را به صورت گاز داغ و فشرده به کندانسور می‌فرستد. کندانسور نقش مبدل حرارتی را دارد که با عبور هوا، گاز داغ را به مایع با دمای پایین‌تر تبدیل می‌کند. لوله ورودی کندانسور باید بتواند فشار بالای مبرد داغ و دمای بالا را تحمل کند و جریان مبرد را با حداقل افت فشار به کندانسور برساند.
2٬500٬000 تومان
لوله مکش هوای کولر، مسیر اصلی عبور هوای محیط به سمت سیستم کولر (کمپرسور و کندانسور) است. وظیفه این لوله انتقال هوای تازه و تمیز از محیط به سیستم کولر جهت خنک‌سازی مبرد و در نهایت سرمایش کابین است. این لوله معمولاً در قسمت ورودی سیستم تهویه مطبوع نصب می‌شود و باید جریان هوای مناسب و پیوسته را با حداقل افت فشار تأمین کند.
2٬700٬000 تومان
چراغ مه‌شکن طراحی شده است تا دید راننده را در شرایطی که دید کاهش یافته — مانند مه، باران شدید، برف — بهبود ببخشد. برخلاف چراغ‌های جلو که نور را به جلو و بالاتر می‌تابانند، چراغ مه‌شکن: نور را به صورت گسترده (عرضی) و پایین‌تر به زمین می‌تاباند از تابیدن نور به داخل مه یا باران جلوگیری می‌کند (با زاویه پایین‌تر) به‌ عنوان نور کمکی در کنار چراغ‌های اصلی استفاده می‌شود
2٬200٬000 تومان
6٬500٬000 تومان
واشر لاینر فنر جلوکشنده دیما HT-490، که در بازار ایران با نام شاه فنر جلوکشنده دیما HT490 شناخته می‌شود، یکی از اجزای حیاتی سیستم تعلیق این کشنده است. این قطعه به‌عنوان رابط بین شاسی و سیستم تعلیق عمل کرده و نقش مهمی در جذب ضربات، حفظ تعادل و افزایش راحتی رانندگی ایفا می‌کند.
1٬300٬000 تومان
در کشنده دیما HT-490، سیستم کرومبیل و پنیون (Crown and Pinion) به‌عنوان اجزای حیاتی در انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها عمل می‌کنند. این سیستم شامل چرخ‌دنده‌های مخروطی مارپیچی است که با نسبت دنده مشخص، گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.
55٬000٬000 تومان
3٬000٬000 تومان
7٬500٬000 تومان
لوله آب جلو اتاق کشنده دیما HT-490 با کد فنی 8125130 یکی از اجزای حیاتی سیستم خنک‌کننده موتور این خودرو است. این لوله وظیفه انتقال آب خنک‌کننده از رادیاتور به بخش‌های مختلف موتور را بر عهده دارد و در حفظ دمای بهینه عملکرد موتور نقش کلیدی ایفا می‌کند.
3٬000٬000 تومان
لوله آب جلو اتاق کشنده دیما HT-490 با کد فنی 8125330، یکی از اجزای حیاتی سیستم خنک‌کننده موتور این خودرو است. این لوله وظیفه انتقال آب خنک‌کننده از رادیاتور به بخش‌های مختلف موتور را بر عهده دارد و در حفظ دمای بهینه عملکرد موتور نقش کلیدی ایفا می‌کند.
3٬000٬000 تومان
لوله آب جلو اتاق کشنده دیما HT-490 با کد فنی 8125210، یکی از اجزای حیاتی سیستم خنک‌کننده موتور این خودرو است. این لوله وظیفه انتقال آب خنک‌کننده از رادیاتور به بخش‌های مختلف موتور را بر عهده دارد و در حفظ دمای بهینه عملکرد موتور نقش کلیدی ایفا می‌کند.
1٬500٬000 تومان
2٬700٬000 تومان
فیلتر بر اساس پاک کردن همه