سنسور باد ترمز کشنده HT-490 وظیفه اندازهگیری فشار هوای ترمز کشنده را بر عهده دارد. این سنسور فشار هوا در سیستم ترمز بادی کشندهها (تریلرها) استفاده میشود و اطلاعات دقیق از میزان فشار باد در مدار ترمز را به سیستم کنترل ارسال میکند. این اطلاعات برای فعالسازی ترمزها، کنترل پایداری و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ترمز حیاتی هستند.
سیم کشی درب راست کشنده HT-490 وظیفه انتقال سیگنالها و برق لازم به اجزای مختلف درب راست کشنده را بر عهده دارد. این سیم کشی شامل کابلها و کانکتورهایی است که اجزای الکتریکی و الکترونیکی مانند چراغها، قفلها، سنسورها و کلیدها را به واحد کنترل و سیستم برق کشنده متصل میکند. عملکرد صحیح این سیم کشی باعث هماهنگی و عملکرد بهینه قطعات درب کشنده میشود.
سیم کشی درب چپ کشنده دیما HT-490 مسئول انتقال جریان برق و سیگنالهای کنترلی به اجزای الکتریکی و الکترونیکی داخل درب چپ کشنده است. این سیم کشی ارتباط بین کلیدها، سنسورها، قفل مرکزی، چراغها و سیستم هشدار را با واحد کنترل مرکزی برقرار میکند. عملکرد صحیح این سیم کشی برای اطمینان از کارکرد مناسب اجزای درب و امنیت کشنده حیاتی است.
ترمز دستی کشنده دیما HT-490 یک سیستم مکانیکی-هیدرولیکی (یا بادی بسته به نوع کشنده) است که برای قفل کردن چرخهای کشنده در حالت توقف استفاده میشود. این ترمز به راننده امکان میدهد که خودرو را در جای خود ثابت نگه دارد، حتی در سطوح شیبدار، بدون استفاده از ترمز اصلی پا. در کشندهها، ترمز دستی معمولاً به سیستم ترمز بادی متصل است و با کنترل فشار باد عمل میکند.
هنگامیکه فشار هوا در مدار ترمز از حد مجاز (معمولاً زیر 6.5 بار) پایینتر بیاید، سنسور فعال شده و سیگنال هشدار (معمولاً به شکل روشن شدن چراغ هشدار یا بوق) به راننده ارسال میکند.
هدف اصلی این سنسور، جلوگیری از حرکت یا ترمزگیری ناامن خودرو در صورت ناکافی بودن فشار هواست.
بوش عقب اتاق در کشنده دیما HT-490، قطعهای لاستیکی-فلزی است که در محل اتصال اتاق (کابین) به شاسی عقب نصب میشود. این بوش به عنوان یک جاذب ضربه و لرزش عمل کرده و مانع انتقال مستقیم نیروهای ارتعاشی، پیچشی یا ضربهای بین اتاق و شاسی میشود.
هدف آن، کاهش خستگی سازهای و افزایش عمر اتاق، راحتی راننده و حفظ پایداری کشنده در مسیرهای ناهموار است.