سبد خرید شما خالی‌ست!

برقی و الکتریکی

فیلترها
در هر صفحه
اهرم سیگنال (معروف به سوئچ راهنما یا دسته فلاشر یا دسته راهنما) در کامیون‌های دیما یکی از اجزای حیاتی سیستم روشنایی و علائم هشداردهنده خودرو است. این قطعه به راننده امکان فعال کردن چراغ‌های راهنما، چراغ‌های جلو، نور بالا و در برخی مدل‌ها حتی برف‌پاک‌کن‌ها را می‌دهد.
4٬000٬000 تومان
سوییچ استارت قطعه‌ای الکتریکی-مکانیکی است که وظیفه کنترل جریان برق به مدار استارت موتور را دارد. این سوییچ نقش کلیدی در روشن کردن موتور دارد؛ با چرخاندن کلید سوییچ، جریان برق از باتری به استارت منتقل شده و باعث به گردش درآمدن موتور می‌شود. همچنین سوییچ استارت مسئول فعال‌سازی مدارهای جانبی مانند سیستم‌های الکتریکی و ECU است.
9٬500٬000 تومان
کلید تنظیم آینه وظیفه دارد به راننده اجازه دهد موقعیت آینه‌های جانبی (چپ و راست یا آینه نقطه کور) را از داخل کابین به صورت برقی و دقیق تنظیم کند. این کلید معمولا چند جهته بوده و فرمان حرکت موتورهای کوچک الکتریکی متصل به آینه را صادر می‌کند. عملکرد کلید به صورت ارسال سیگنال الکتریکی به موتورهای الکتریکی آینه است که موجب تغییر زاویه آینه (افقی و عمودی) می‌شود.
1٬000٬000 تومان
چراغ جلو وظیفه تامین روشنایی مسیر در شب و شرایط کم‌نور را دارد. این چراغ همچنین نقش مهمی در هشدار به سایر رانندگان و افزایش ایمنی رانندگی ایفا می‌کند. چراغ جلو چپ در کشنده دیما HT-490 با تمرکز نور به جلو و پهلو، دید راننده را افزایش می‌دهد.
34٬500٬000 تومان
چراغ جلو راست همانند چراغ جلو چپ، وظیفه تأمین روشنایی مسیر در شرایط شب یا نور کم را دارد و نقش حیاتی در افزایش دید راننده و ایمنی رانندگی ایفا می‌کند. این چراغ نور را به سمت جلو و پهلو هدایت می‌کند تا مسیر رانندگی روشن و ایمن باشد.
34٬500٬000 تومان
چراغ موقعیت یا چراغ پارک جلو راست وظیفه نشان دادن موقعیت کشنده در شرایط کم‌نور یا پارک را دارد. این چراغ معمولاً نور ضعیف‌تر و ثابت دارد و باعث می‌شود سایر رانندگان یا عابران محل کشنده را در شب یا شرایط دید محدود تشخیص دهند.
700٬000 تومان
چراغ موقعیت جلو چپ وظیفه نشان دادن موقعیت وسیله نقلیه در شرایط کم نور و پارک را دارد. این چراغ با انتشار نور کم و ثابت، به دیگر رانندگان کمک می‌کند تا وجود کشنده را در شب یا شرایط نامناسب دید تشخیص دهند و از برخورد احتمالی جلوگیری شود.
700٬000 تومان
چراغ راهنما پله رکاب راست وظیفه روشن کردن مسیر پله و فضای اطراف رکاب کشنده را دارد تا هنگام ورود و خروج راننده یا سرنشینان، دید کافی برای جلوگیری از لغزش یا سقوط ایجاد کند. این چراغ معمولاً نور ملایم و گسترده‌ای را منتشر می‌کند و به ایمنی حرکت کمک می‌کند.
600٬000 تومان
چراغ راهنما پله رکاب چپ وظیفه روشن کردن فضای اطراف پله و رکاب سمت چپ کشنده را دارد تا در هنگام ورود و خروج راننده یا سرنشین، دید کافی فراهم شود و خطر لغزش یا سقوط کاهش یابد. این چراغ معمولاً نور ملایم و یکنواختی را پخش می‌کند.
600٬000 تومان
فن کلاچ (Fan Clutch) نقش مهمی در سیستم خنک‌کننده موتور دارد و وظیفه کنترل و تنظیم سرعت چرخش فن را بر عهده دارد. این قطعه باعث می‌شود فن فقط زمانی که نیاز به خنک‌کاری بیشتر است (مثلاً زمانی که موتور گرم می‌شود) فعال شود و در زمان‌های دیگر با سرعت کمتر یا خاموش باشد تا انرژی موتور صرفه‌جویی شود و مصرف سوخت کاهش یابد.
35٬000٬000 تومان
چراغ خطر عقب راست یکی از اجزای مهم سیستم روشنایی و ایمنی کشنده است که وظیفه اصلی آن: اطلاع‌رسانی به رانندگان عقب‌سر هنگام: کاهش سرعت یا ترمز گرفتن (چراغ ترمز) تغییر مسیر یا گردش (چراغ راهنما) روشن شدن چراغ‌های شب (چراغ عقب) وضعیت توقف یا پارک اضطراری (چراغ فلاشر) این چراغ موجب کاهش تصادف از پشت و افزایش ایمنی در شب یا شرایط کم‌نور می‌شود.
5٬500٬000 تومان
چراغ خطر عقب چپ یکی از اجزای حیاتی سیستم ایمنی و روشنایی کشنده است که چندین وظیفه مهم را ایفا می‌کند: نمایش وضعیت ترمزگیری: روشن شدن لامپ قرمز هنگام ترمز گرفتن. نشان دادن موقعیت وسیله در شب: با روشن شدن چراغ شب (پوزیشن). راهنما چپ: نمایش گردش به چپ یا تغییر مسیر. فلاشر اضطراری: فعال شدن هم‌زمان با چراغ راست هنگام بروز مشکل. چراغ دنده عقب (در برخی مدل‌های مجتمع): نمایش حرکت به عقب. هدف اصلی این چراغ، افزایش ایمنی رانندگی در شب، باران، مه یا ترافیک و کاهش احتمال تصادف از پشت است.
5٬500٬000 تومان
کلید قطع کن کنار باطری (Battery Disconnect Switch) یک کلید ایمنی است که برای قطع و وصل جریان برق اصلی کشنده دیما HT-490 طراحی شده است. این سوییچ به ویژه در مواقع اضطراری، تعمیرات، یا توقف طولانی مدت خودرو کاربرد دارد تا از مصرف بی‌رویه برق باتری جلوگیری کند و همچنین از خطرات احتمالی ناشی از جریان برق جلوگیری نماید.
2٬700٬000 تومان
گیربکس تمام اتوماتیک، مخصوصاً مدل‌های ZF، برای کنترل خودکار تعویض دنده‌ها، قفل مبدل گشتاور (torque converter lock‑up)، فشار روغن گیربکس، دمای روغن، و تطابق با دور موتور و سرعت خودرو، به مجموعه‌ای از سنسورهای الکترونیکی نیاز دارد. این سنسورها اطلاعات دقیق و بلادرنگ تهیه می‌کنند و به واحد کنترل گیربکس (TCU = Transmission Control Unit) ارسال می‌شود تا تصمیمات تعویض دنده و دیگر عملکردهای مرتبط انجام شود.
47٬500٬000 تومان
سنسور فشار روغن وظیفه اندازه‌گیری فشار روغن موتور را دارد و اطلاعات را به واحد کنترل موتور (ECU) یا به نمایشگر راننده منتقل می‌کند. فشار روغن مناسب برای روانکاری قطعات موتور ضروری است و کمبود فشار روغن می‌تواند باعث آسیب جدی به موتور شود. سنسور فشار روغن هشدارهای لازم را در صورت افت فشار روغن به راننده می‌دهد (مثلاً چراغ هشدار فشار روغن روشن می‌شود). این سنسور نقش حیاتی در حفظ ایمنی موتور و جلوگیری از خرابی‌های بزرگ دارد.
5٬000٬000 تومان
در خودروهای سنگین با سیستم تعلیق بادی (Air Suspension)، مانند کشنده دیما HT‑490، تعلیق عقب معمولاً از بالن‌های هوایی (air springs / airbags) همراه با کمک‌فنر استفاده می‌شود. سنسور تنظیم ارتفاع (Height Sensor یا Level Sensor) یکی از اجزای مهم این سیستم است. وظیفهٔ آن حفظ ارتفاع مشخص شاسی نسبت به محور عقب است، بدون توجه به تغییر بار یا ناهمواری جاده.
6٬500٬000 تومان
2٬500٬000 تومان
45٬000٬000 تومان
سنسور دورخوان یا RPM Sensor وظیفه اندازه‌گیری سرعت چرخش موتور یا قطعه متحرک (مثل شفت موتور) را دارد. در مدل دیما HT-490، این سنسور با استفاده از روش‌های مغناطیسی یا نوری، تعداد دور در دقیقه (RPM) را ثبت می‌کند و سیگنالی الکتریکی متناسب با سرعت چرخش تولید می‌کند که به واحد کنترل موتور ارسال می‌شود.
1٬500٬000 تومان
سنسور باد ترمز کشنده HT-490 وظیفه اندازه‌گیری فشار هوای ترمز کشنده را بر عهده دارد. این سنسور فشار هوا در سیستم ترمز بادی کشنده‌ها (تریلرها) استفاده می‌شود و اطلاعات دقیق از میزان فشار باد در مدار ترمز را به سیستم کنترل ارسال می‌کند. این اطلاعات برای فعال‌سازی ترمزها، کنترل پایداری و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ترمز حیاتی هستند.
800٬000 تومان
فیلتر بر اساس پاک کردن همه