سبد خرید شما خالی‌ست!

چراغ جلو چپ کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC005913
139   امتیاز
139   امتیاز با خرید این کالا
34٬500٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
چراغ جلو وظیفه تامین روشنایی مسیر در شب و شرایط کم‌نور را دارد. این چراغ همچنین نقش مهمی در هشدار به سایر رانندگان و افزایش ایمنی رانندگی ایفا می‌کند. چراغ جلو چپ در کشنده دیما HT-490 با تمرکز نور به جلو و پهلو، دید راننده را افزایش می‌دهد.

1. عملکرد چراغ جلو چپ کشنده دیما HT-490

چراغ جلو وظیفه تامین روشنایی مسیر در شب و شرایط کم‌نور را دارد. این چراغ همچنین نقش مهمی در هشدار به سایر رانندگان و افزایش ایمنی رانندگی ایفا می‌کند. چراغ جلو چپ در کشنده دیما HT-490 با تمرکز نور به جلو و پهلو، دید راننده را افزایش می‌دهد.


2. اجزای اصلی چراغ جلو

  • لامپ اصلی (هالوژن یا LED): منبع نور اصلی چراغ. در HT-490 معمولاً از لامپ هالوژن استفاده می‌شود که نور سفید و پرقدرت تولید می‌کند.

  • لنز چراغ: برای متمرکز کردن و پخش نور به صورت کنترل شده.

  • رفلکتور (بازتاب‌دهنده): بازتاب نور لامپ به جلو با زاویه مشخص برای افزایش برد روشنایی.

  • قاب چراغ: نگهدارنده و محافظ اجزای داخلی چراغ.

  • سوکت و کابل‌های برق: تامین جریان الکتریکی به لامپ چراغ.

  • درپوش محافظ: جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل چراغ.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم برق خودرو: تامین برق لازم از باتری و سیستم شارژ.

  • فیوز چراغ: محافظت در برابر اتصال کوتاه و افزایش جریان.

  • کلید چراغ: کنترل خاموش و روشن شدن چراغ.

  • سیم کشی و کانکتورهای استاندارد: ارتباط و انتقال جریان برق به چراغ.

  • سیستم تنظیم زاویه چراغ: در برخی کشنده‌ها برای تنظیم ارتفاع پرتو نور به کار می‌رود.


4. مزایا

  • روشنایی مناسب و بهینه برای رانندگی ایمن.

  • ساختار مقاوم و ضد آب برای استفاده در شرایط مختلف جوی.

  • تعویض و تعمیر آسان به دلیل طراحی استاندارد.

  • مصرف برق مناسب با عمر طولانی لامپ‌ها (خصوصاً اگر LED باشد).


5. معایب

  • امکان کاهش شدت نور با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت لامپ‌ها.

  • آسیب‌پذیری در برابر ضربه‌های شدید و نفوذ آب در صورت خرابی درپوش.

  • نیاز به تنظیم مجدد پرتو نور در صورت جابجایی یا ضربه خوردن چراغ.

  • در صورت استفاده از لامپ هالوژن، مصرف انرژی بیشتر و تولید گرمای بالا نسبت به LED.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای وضعیت فیزیکی چراغ و لنز برای جلوگیری از ترک و کدری.

  • بررسی و تعویض به موقع لامپ در صورت کاهش نور یا سوختن.

  • تمیز کردن لنز از گرد و خاک و چربی برای حفظ کیفیت نور.

  • بازرسی سیم‌کشی و سوکت‌ها برای عدم قطع و وصل یا خوردگی.

  • بررسی فیوز و تعویض آن در صورت سوختگی برای جلوگیری از عدم روشن شدن چراغ.


7. علائم خرابی

  • کاهش نور یا خاموشی کامل چراغ.

  • نور پراکنده یا نامناسب (پرتو نور نامتقارن).

  • ایجاد لرزش یا جرقه در لامپ به دلیل اتصال ناقص.

  • نفوذ آب یا بخار داخل چراغ که باعث کاهش کارایی و آسیب به قطعات داخلی می‌شود.

  • سوختگی یا تغییر رنگ لنز چراغ.


8. نتیجه‌گیری

چراغ جلو چپ کشنده دیما HT-490 یک جزء حیاتی برای ایمنی رانندگی و عملکرد صحیح خودرو است. نگهداری مناسب و بازدیدهای دوره‌ای از چراغ، طول عمر آن را افزایش داده و از بروز مشکلات ناگهانی جلوگیری می‌کند. توجه به علائم خرابی و رفع به موقع آنها موجب حفظ روشنایی بهینه و ایمنی راننده و سایر کاربران جاده می‌شود.

1. عملکرد چراغ جلو چپ کشنده دیما HT-490

چراغ جلو وظیفه تامین روشنایی مسیر در شب و شرایط کم‌نور را دارد. این چراغ همچنین نقش مهمی در هشدار به سایر رانندگان و افزایش ایمنی رانندگی ایفا می‌کند. چراغ جلو چپ در کشنده دیما HT-490 با تمرکز نور به جلو و پهلو، دید راننده را افزایش می‌دهد.


2. اجزای اصلی چراغ جلو

  • لامپ اصلی (هالوژن یا LED): منبع نور اصلی چراغ. در HT-490 معمولاً از لامپ هالوژن استفاده می‌شود که نور سفید و پرقدرت تولید می‌کند.

  • لنز چراغ: برای متمرکز کردن و پخش نور به صورت کنترل شده.

  • رفلکتور (بازتاب‌دهنده): بازتاب نور لامپ به جلو با زاویه مشخص برای افزایش برد روشنایی.

  • قاب چراغ: نگهدارنده و محافظ اجزای داخلی چراغ.

  • سوکت و کابل‌های برق: تامین جریان الکتریکی به لامپ چراغ.

  • درپوش محافظ: جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل چراغ.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم برق خودرو: تامین برق لازم از باتری و سیستم شارژ.

  • فیوز چراغ: محافظت در برابر اتصال کوتاه و افزایش جریان.

  • کلید چراغ: کنترل خاموش و روشن شدن چراغ.

  • سیم کشی و کانکتورهای استاندارد: ارتباط و انتقال جریان برق به چراغ.

  • سیستم تنظیم زاویه چراغ: در برخی کشنده‌ها برای تنظیم ارتفاع پرتو نور به کار می‌رود.


4. مزایا

  • روشنایی مناسب و بهینه برای رانندگی ایمن.

  • ساختار مقاوم و ضد آب برای استفاده در شرایط مختلف جوی.

  • تعویض و تعمیر آسان به دلیل طراحی استاندارد.

  • مصرف برق مناسب با عمر طولانی لامپ‌ها (خصوصاً اگر LED باشد).


5. معایب

  • امکان کاهش شدت نور با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت لامپ‌ها.

  • آسیب‌پذیری در برابر ضربه‌های شدید و نفوذ آب در صورت خرابی درپوش.

  • نیاز به تنظیم مجدد پرتو نور در صورت جابجایی یا ضربه خوردن چراغ.

  • در صورت استفاده از لامپ هالوژن، مصرف انرژی بیشتر و تولید گرمای بالا نسبت به LED.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای وضعیت فیزیکی چراغ و لنز برای جلوگیری از ترک و کدری.

  • بررسی و تعویض به موقع لامپ در صورت کاهش نور یا سوختن.

  • تمیز کردن لنز از گرد و خاک و چربی برای حفظ کیفیت نور.

  • بازرسی سیم‌کشی و سوکت‌ها برای عدم قطع و وصل یا خوردگی.

  • بررسی فیوز و تعویض آن در صورت سوختگی برای جلوگیری از عدم روشن شدن چراغ.


7. علائم خرابی

  • کاهش نور یا خاموشی کامل چراغ.

  • نور پراکنده یا نامناسب (پرتو نور نامتقارن).

  • ایجاد لرزش یا جرقه در لامپ به دلیل اتصال ناقص.

  • نفوذ آب یا بخار داخل چراغ که باعث کاهش کارایی و آسیب به قطعات داخلی می‌شود.

  • سوختگی یا تغییر رنگ لنز چراغ.


8. نتیجه‌گیری

چراغ جلو چپ کشنده دیما HT-490 یک جزء حیاتی برای ایمنی رانندگی و عملکرد صحیح خودرو است. نگهداری مناسب و بازدیدهای دوره‌ای از چراغ، طول عمر آن را افزایش داده و از بروز مشکلات ناگهانی جلوگیری می‌کند. توجه به علائم خرابی و رفع به موقع آنها موجب حفظ روشنایی بهینه و ایمنی راننده و سایر کاربران جاده می‌شود.