سبد خرید شما خالی‌ست!

پمپ کلاچ پایین کشنده فاو ELT

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: 98
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.

1. عملکرد

پمپ کلاچ پایین (یا پمپ اصلی کلاچ) در کشنده فاو ELT، نقش اصلی در سیستم هیدرولیکی کلاچ را ایفا می‌کند. این پمپ فشار هیدرولیکی لازم را برای فعال‌سازی صفحه کلاچ ایجاد می‌کند تا راننده بتواند به راحتی و بدون نیروی زیاد، کلاچ را بگیرد و تعویض دنده انجام دهد. با فشار دادن پدال کلاچ، پمپ فشار روغن هیدرولیک را به سمت سیلندر کلاچ پایین (برداشتن کلاچ) ارسال می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • بدنه پمپ: ساخته شده از فلز مقاوم و دقیق برای تحمل فشار

  • پیستون یا دیافراگم: حرکت رفت و برگشتی برای ایجاد فشار هیدرولیکی

  • ورودی روغن: مسیر ورود روغن هیدرولیک از مخزن

  • خروجی روغن: ارسال روغن تحت فشار به سیلندر کلاچ

  • مکانیزم محرک: متصل به پدال کلاچ برای ایجاد حرکت پیستون

  • کاسه نمد و اورینگ‌ها: جلوگیری از نشت روغن و حفظ فشار داخل سیستم


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیلندر کلاچ پایین: دریافت فشار هیدرولیک از پمپ برای فعال‌سازی کلاچ

  • مخزن روغن هیدرولیک: تامین کننده روغن مورد نیاز پمپ

  • خطوط هیدرولیک: انتقال روغن بین پمپ و سیلندر کلاچ

  • پدال کلاچ: رابط راننده با سیستم هیدرولیک

  • سیستم تهویه و فیلتر روغن: حفظ کیفیت و فشار روغن در سیستم


4. مزایا

  • عملکرد روان و دقیق کلاچ با نیروی کمتر

  • افزایش عمر صفحه کلاچ به دلیل تنظیم فشار مناسب

  • طراحی مقاوم و قابل اطمینان در شرایط کاری سخت کشنده

  • سهولت تعمیر و تعویض قطعات داخلی

  • بهبود راحتی راننده در تعویض دنده


5. معایب

  • نیاز به روغن هیدرولیک با کیفیت و تعویض دوره‌ای

  • احتمال نشت روغن از کاسه نمد و اورینگ‌ها

  • فرسودگی پیستون یا دیافراگم با گذشت زمان

  • حساسیت به آلودگی و ذرات در روغن هیدرولیک

  • در صورت خرابی، کاهش عملکرد کلاچ و سخت شدن تعویض دنده


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بررسی دوره‌ای سطح و کیفیت روغن هیدرولیک

    • تعویض روغن و فیلتر هیدرولیک طبق دستورالعمل کارخانه

    • بازرسی منظم پمپ برای نشت روغن یا آسیب‌های ظاهری

    • تمیز نگه داشتن سیستم و جلوگیری از ورود آلودگی

  • عیب‌یابی:

    • احساس سفتی یا سختی در عملکرد پدال کلاچ

    • نشت روغن در اطراف پمپ کلاچ پایین

    • کاهش توانایی جدا کردن کلاچ و دشواری در تعویض دنده

    • صدای غیرطبیعی یا لرزش در پمپ هنگام کارکرد

    • هواگیری ناقص سیستم هیدرولیک کلاچ


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • سختی یا عدم پاسخ مناسب پدال کلاچ

  • نشت روغن هیدرولیک از اطراف پمپ یا خطوط

  • کاهش فشار هیدرولیک و عدم عملکرد صحیح کلاچ

  • سر و صدای غیرعادی هنگام فشار دادن پدال کلاچ

  • گاز گرفتن یا سُرخوردن کلاچ به دلیل فشار نامناسب


8. نتیجه‌گیری

پمپ کلاچ پایین کشنده فاو ELT یکی از قطعات حیاتی در سیستم کلاچ هیدرولیکی است که وظیفه انتقال فشار و فعال‌سازی صحیح کلاچ را دارد. نگهداری منظم، استفاده از روغن هیدرولیک مناسب و بررسی دوره‌ای می‌تواند عمر مفید پمپ را افزایش داده و از مشکلات جدی در سیستم کلاچ جلوگیری کند. تعمیر یا تعویض به موقع این پمپ به بهبود راحتی راننده و افزایش عمر سیستم کلاچ کمک خواهد کرد.

1. عملکرد

پمپ کلاچ پایین (یا پمپ اصلی کلاچ) در کشنده فاو ELT، نقش اصلی در سیستم هیدرولیکی کلاچ را ایفا می‌کند. این پمپ فشار هیدرولیکی لازم را برای فعال‌سازی صفحه کلاچ ایجاد می‌کند تا راننده بتواند به راحتی و بدون نیروی زیاد، کلاچ را بگیرد و تعویض دنده انجام دهد. با فشار دادن پدال کلاچ، پمپ فشار روغن هیدرولیک را به سمت سیلندر کلاچ پایین (برداشتن کلاچ) ارسال می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • بدنه پمپ: ساخته شده از فلز مقاوم و دقیق برای تحمل فشار

  • پیستون یا دیافراگم: حرکت رفت و برگشتی برای ایجاد فشار هیدرولیکی

  • ورودی روغن: مسیر ورود روغن هیدرولیک از مخزن

  • خروجی روغن: ارسال روغن تحت فشار به سیلندر کلاچ

  • مکانیزم محرک: متصل به پدال کلاچ برای ایجاد حرکت پیستون

  • کاسه نمد و اورینگ‌ها: جلوگیری از نشت روغن و حفظ فشار داخل سیستم


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیلندر کلاچ پایین: دریافت فشار هیدرولیک از پمپ برای فعال‌سازی کلاچ

  • مخزن روغن هیدرولیک: تامین کننده روغن مورد نیاز پمپ

  • خطوط هیدرولیک: انتقال روغن بین پمپ و سیلندر کلاچ

  • پدال کلاچ: رابط راننده با سیستم هیدرولیک

  • سیستم تهویه و فیلتر روغن: حفظ کیفیت و فشار روغن در سیستم


4. مزایا

  • عملکرد روان و دقیق کلاچ با نیروی کمتر

  • افزایش عمر صفحه کلاچ به دلیل تنظیم فشار مناسب

  • طراحی مقاوم و قابل اطمینان در شرایط کاری سخت کشنده

  • سهولت تعمیر و تعویض قطعات داخلی

  • بهبود راحتی راننده در تعویض دنده


5. معایب

  • نیاز به روغن هیدرولیک با کیفیت و تعویض دوره‌ای

  • احتمال نشت روغن از کاسه نمد و اورینگ‌ها

  • فرسودگی پیستون یا دیافراگم با گذشت زمان

  • حساسیت به آلودگی و ذرات در روغن هیدرولیک

  • در صورت خرابی، کاهش عملکرد کلاچ و سخت شدن تعویض دنده


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بررسی دوره‌ای سطح و کیفیت روغن هیدرولیک

    • تعویض روغن و فیلتر هیدرولیک طبق دستورالعمل کارخانه

    • بازرسی منظم پمپ برای نشت روغن یا آسیب‌های ظاهری

    • تمیز نگه داشتن سیستم و جلوگیری از ورود آلودگی

  • عیب‌یابی:

    • احساس سفتی یا سختی در عملکرد پدال کلاچ

    • نشت روغن در اطراف پمپ کلاچ پایین

    • کاهش توانایی جدا کردن کلاچ و دشواری در تعویض دنده

    • صدای غیرطبیعی یا لرزش در پمپ هنگام کارکرد

    • هواگیری ناقص سیستم هیدرولیک کلاچ


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • سختی یا عدم پاسخ مناسب پدال کلاچ

  • نشت روغن هیدرولیک از اطراف پمپ یا خطوط

  • کاهش فشار هیدرولیک و عدم عملکرد صحیح کلاچ

  • سر و صدای غیرعادی هنگام فشار دادن پدال کلاچ

  • گاز گرفتن یا سُرخوردن کلاچ به دلیل فشار نامناسب


8. نتیجه‌گیری

پمپ کلاچ پایین کشنده فاو ELT یکی از قطعات حیاتی در سیستم کلاچ هیدرولیکی است که وظیفه انتقال فشار و فعال‌سازی صحیح کلاچ را دارد. نگهداری منظم، استفاده از روغن هیدرولیک مناسب و بررسی دوره‌ای می‌تواند عمر مفید پمپ را افزایش داده و از مشکلات جدی در سیستم کلاچ جلوگیری کند. تعمیر یا تعویض به موقع این پمپ به بهبود راحتی راننده و افزایش عمر سیستم کلاچ کمک خواهد کرد.