سبد خرید شما خالی‌ست!

میل لنگ کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006921
686   امتیاز
686   امتیاز با خرید این کالا
170٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
میل‌لنگ کشنده HT-490 به‌عنوان قطعه‌ای مهم در سیستم انتقال قدرت کشنده دیما عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن انتقال گشتاور از موتور به سیستم انتقال (گیربکس و سپس به چرخ‌ها) است. این قطعه با تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت چرخشی، امکان حرکت خودرو را فراهم می‌کند.

1. عملکرد میل‌لنگ کشنده دیما HT-490

میل‌لنگ کشنده HT-490 به‌عنوان قطعه‌ای مهم در سیستم انتقال قدرت کشنده دیما عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن انتقال گشتاور از موتور به سیستم انتقال (گیربکس و سپس به چرخ‌ها) است. این قطعه با تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت چرخشی، امکان حرکت خودرو را فراهم می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • میل‌لنگ (Crankshaft): بخش اصلی که نیرو را از پیستون‌ها دریافت و به چرخش در می‌آورد.

  • یاتاقان‌ها (Bearings): برای حمایت و کاهش اصطکاک میل‌لنگ در داخل بلوک موتور.

  • فلایویل (Flywheel): متصل به میل‌لنگ برای ذخیره انرژی جنبشی و هموار کردن حرکت موتور.

  • سیستم اتصال (Coupling system): اتصال میل‌لنگ به گیربکس که می‌تواند شامل صفحه کلاچ یا پولی باشد.

  • سیستم روانکاری: شامل کانال‌ها و پمپ‌های روغن جهت کاهش سایش و افزایش عمر میل‌لنگ.


3. سیستم‌های جانبی

  • روانکاری: روغن موتور و پمپ روغن که باعث کاهش اصطکاک و حرارت بین میل‌لنگ و یاتاقان‌ها می‌شود.

  • خنک‌کننده: سیستم خنک‌کننده موتور که به حفظ دمای بهینه میل‌لنگ کمک می‌کند.

  • سیستم‌های حسگر: حسگرهای دور میل‌لنگ برای تنظیم موتور و عیب‌یابی.


4. مزایا

  • ساختار مقاوم: طراحی مقاوم و با دوام برای تحمل فشارهای زیاد موتور.

  • دقت بالای ساخت: کاهش لرزش و نویز در حین کارکرد.

  • سهولت تعویض و نگهداری: طراحی با امکان دسترسی مناسب به قطعات جانبی.

  • قابلیت استفاده در انواع کشنده‌ها: سازگاری با سیستم‌های مختلف انتقال قدرت.


5. معایب

  • نیاز به روغن‌کاری مستمر: در صورت کاهش سطح روغن یا کیفیت پایین آن، میل‌لنگ آسیب می‌بیند.

  • حساسیت به بار اضافی: بارهای شدید و ناگهانی ممکن است باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود.

  • هزینه تعویض یا تعمیر بالا: تعمیر میل‌لنگ نیازمند تخصص و تجهیزات خاص است.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای یاتاقان‌ها و سطوح تماس: برای تشخیص سایش یا آسیب.

  • کنترل سطح و کیفیت روغن: جهت جلوگیری از خوردگی و کاهش اصطکاک.

  • بررسی لرزش‌ها و صداهای غیرعادی: لرزش زیاد یا صدای کوبش می‌تواند نشانه خرابی باشد.

  • بازرسی دقیق فلایویل و اتصالات: اطمینان از عدم آسیب یا شل شدن قطعات.


7. علائم خرابی

  • صدای ضربه یا کوبش در موتور: ممکن است به علت شل شدن یا ساییدگی میل‌لنگ باشد.

  • لرزش زیاد موتور: ناشی از عدم تعادل میل‌لنگ یا خرابی یاتاقان‌ها.

  • کاهش فشار روغن: به دلیل افزایش اصطکاک یا نشتی روغن.

  • کاهش عملکرد موتور: به علت عدم انتقال صحیح گشتاور.


8. نتیجه‌گیری

میل‌لنگ کشنده دیما HT-490 یک قطعه حیاتی و حساس در سیستم انتقال قدرت خودروهای کشنده است که با طراحی دقیق و استفاده از مواد مقاوم، عملکرد قابل اطمینانی ارائه می‌دهد. نگهداری منظم، استفاده از روغن با کیفیت و بازدیدهای دوره‌ای برای جلوگیری از خرابی‌های جدی حیاتی است. در صورت بروز علائم خرابی، اقدام سریع به تعمیر یا تعویض میل‌لنگ می‌تواند از آسیب‌های بیشتر و هزینه‌های بالاتر جلوگیری کند.

1. عملکرد میل‌لنگ کشنده دیما HT-490

میل‌لنگ کشنده HT-490 به‌عنوان قطعه‌ای مهم در سیستم انتقال قدرت کشنده دیما عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن انتقال گشتاور از موتور به سیستم انتقال (گیربکس و سپس به چرخ‌ها) است. این قطعه با تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت چرخشی، امکان حرکت خودرو را فراهم می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • میل‌لنگ (Crankshaft): بخش اصلی که نیرو را از پیستون‌ها دریافت و به چرخش در می‌آورد.

  • یاتاقان‌ها (Bearings): برای حمایت و کاهش اصطکاک میل‌لنگ در داخل بلوک موتور.

  • فلایویل (Flywheel): متصل به میل‌لنگ برای ذخیره انرژی جنبشی و هموار کردن حرکت موتور.

  • سیستم اتصال (Coupling system): اتصال میل‌لنگ به گیربکس که می‌تواند شامل صفحه کلاچ یا پولی باشد.

  • سیستم روانکاری: شامل کانال‌ها و پمپ‌های روغن جهت کاهش سایش و افزایش عمر میل‌لنگ.


3. سیستم‌های جانبی

  • روانکاری: روغن موتور و پمپ روغن که باعث کاهش اصطکاک و حرارت بین میل‌لنگ و یاتاقان‌ها می‌شود.

  • خنک‌کننده: سیستم خنک‌کننده موتور که به حفظ دمای بهینه میل‌لنگ کمک می‌کند.

  • سیستم‌های حسگر: حسگرهای دور میل‌لنگ برای تنظیم موتور و عیب‌یابی.


4. مزایا

  • ساختار مقاوم: طراحی مقاوم و با دوام برای تحمل فشارهای زیاد موتور.

  • دقت بالای ساخت: کاهش لرزش و نویز در حین کارکرد.

  • سهولت تعویض و نگهداری: طراحی با امکان دسترسی مناسب به قطعات جانبی.

  • قابلیت استفاده در انواع کشنده‌ها: سازگاری با سیستم‌های مختلف انتقال قدرت.


5. معایب

  • نیاز به روغن‌کاری مستمر: در صورت کاهش سطح روغن یا کیفیت پایین آن، میل‌لنگ آسیب می‌بیند.

  • حساسیت به بار اضافی: بارهای شدید و ناگهانی ممکن است باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود.

  • هزینه تعویض یا تعمیر بالا: تعمیر میل‌لنگ نیازمند تخصص و تجهیزات خاص است.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای یاتاقان‌ها و سطوح تماس: برای تشخیص سایش یا آسیب.

  • کنترل سطح و کیفیت روغن: جهت جلوگیری از خوردگی و کاهش اصطکاک.

  • بررسی لرزش‌ها و صداهای غیرعادی: لرزش زیاد یا صدای کوبش می‌تواند نشانه خرابی باشد.

  • بازرسی دقیق فلایویل و اتصالات: اطمینان از عدم آسیب یا شل شدن قطعات.


7. علائم خرابی

  • صدای ضربه یا کوبش در موتور: ممکن است به علت شل شدن یا ساییدگی میل‌لنگ باشد.

  • لرزش زیاد موتور: ناشی از عدم تعادل میل‌لنگ یا خرابی یاتاقان‌ها.

  • کاهش فشار روغن: به دلیل افزایش اصطکاک یا نشتی روغن.

  • کاهش عملکرد موتور: به علت عدم انتقال صحیح گشتاور.


8. نتیجه‌گیری

میل‌لنگ کشنده دیما HT-490 یک قطعه حیاتی و حساس در سیستم انتقال قدرت خودروهای کشنده است که با طراحی دقیق و استفاده از مواد مقاوم، عملکرد قابل اطمینانی ارائه می‌دهد. نگهداری منظم، استفاده از روغن با کیفیت و بازدیدهای دوره‌ای برای جلوگیری از خرابی‌های جدی حیاتی است. در صورت بروز علائم خرابی، اقدام سریع به تعمیر یا تعویض میل‌لنگ می‌تواند از آسیب‌های بیشتر و هزینه‌های بالاتر جلوگیری کند.