سبد خرید شما خالی‌ست!

میل لنگ کشنده فاو

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: 99
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.

1. عملکرد

میل‌لنگ (Crankshaft) قطعه‌ای کلیدی در موتور دیزلی کشنده فاو است که حرکت رفت و برگشتی پیستون‌ها را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند. این حرکت دورانی از طریق میل‌لنگ به سیستم انتقال نیرو منتقل می‌شود تا در نهایت چرخ‌ها به حرکت درآیند. میل‌لنگ نقش اساسی در تبدیل انرژی احتراق به حرکت مکانیکی دارد و باید استحکام و دقت بالایی داشته باشد.


2. اجزای اصلی

  • بدنه اصلی میل‌لنگ: شامل بخش‌های گردان و محور اصلی

  • لنگ‌ها (Crankpins): محل اتصال شاتون‌ها به میل‌لنگ و تبدیل حرکت پیستون به حرکت دورانی

  • وزنه‌های تعادل: برای کاهش لرزش‌ها و ارتعاشات ناشی از حرکت پیستون‌ها

  • دندانه‌ها یا فلنج‌ها: برای اتصال به فلایویل یا سایر قطعات انتقال نیرو

  • یاتاقان‌ها: تحمل بارهای دینامیکی و کاهش اصطکاک بین میل‌لنگ و بدنه موتور


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • شاتون‌ها: اتصال پیستون به میل‌لنگ و انتقال حرکت رفت و برگشتی

  • یاتاقان‌های میل‌لنگ: برای روانکاری و تحمل فشارهای ناشی از حرکت دورانی

  • سیستم روغن‌کاری: تامین روغن برای کاهش اصطکاک و خنک‌سازی میل‌لنگ و یاتاقان‌ها

  • فلایویل: اتصال به میل‌لنگ برای تثبیت حرکت دورانی و انتقال نیرو

  • سیستم انتقال نیرو: شامل کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل


4. مزایا

  • تحمل بارهای بسیار بالا و ضربه‌های ناشی از احتراق در موتورهای دیزلی سنگین

  • طراحی بهینه برای کاهش لرزش و ارتعاشات موتور

  • افزایش دوام و عمر مفید موتور با استفاده از مواد و عملیات حرارتی مقاوم

  • انتقال موثر انرژی مکانیکی به سیستم انتقال نیرو

  • تطابق دقیق با موتور کشنده فاو برای عملکرد بهینه


5. معایب

  • هزینه بالای ساخت و تعمیر میل‌لنگ به دلیل پیچیدگی و دقت مورد نیاز

  • در صورت آسیب دیدگی یا ترک خوردگی، نیاز به تعویض کامل یا تراشکاری تخصصی

  • حساسیت بالا به کیفیت روغن‌کاری و نگهداری نامناسب که می‌تواند باعث خرابی شود

  • وزن زیاد که نیازمند حمایت مناسب توسط یاتاقان‌ها و ساختار موتور است


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بررسی و تعویض به موقع روغن موتور و فیلتر روغن

    • بازرسی دوره‌ای یاتاقان‌ها و شاتون‌ها برای اطمینان از عدم سایش یا خرابی

    • جلوگیری از ورود ذرات خارجی به داخل موتور که ممکن است باعث آسیب میل‌لنگ شود

    • انجام سرویس‌های دوره‌ای تخصصی شامل چک کردن سلامت میل‌لنگ توسط ابزارهای دقیق

  • عیب‌یابی:

    • شنیدن صدای غیرطبیعی (تق‌تق، صدای ضربه) از موتور که می‌تواند ناشی از خرابی میل‌لنگ یا یاتاقان‌ها باشد

    • لرزش‌های غیرمعمول و کاهش کارایی موتور

    • افزایش مصرف روغن و دود غیرعادی از اگزوز

    • مشاهده ترک، خوردگی یا آسیب مکانیکی در صورت بازدید فنی


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • صدای ضربه یا تق‌تق از موتور مخصوصاً در دورهای پایین

  • لرزش شدید موتور و کاهش روانی کارکرد

  • افزایش دمای موتور به دلیل افزایش اصطکاک داخلی

  • کاهش توان موتور و افزایش مصرف سوخت

  • نشت روغن از بخش‌های یاتاقان‌ها یا اطراف میل‌لنگ


8. نتیجه‌گیری

میل‌لنگ کشنده فاو یک قطعه حیاتی و پیچیده است که نقش اصلی در عملکرد موتور دیزلی دارد. کیفیت ساخت، نگهداری منظم و استفاده از روغن مناسب می‌تواند عمر مفید آن را افزایش داده و از خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کند. توجه به علائم هشداردهنده و انجام سرویس‌های دوره‌ای به موقع، کلید حفظ سلامت میل‌لنگ و عملکرد بهینه موتور کشنده است.

1. عملکرد

میل‌لنگ (Crankshaft) قطعه‌ای کلیدی در موتور دیزلی کشنده فاو است که حرکت رفت و برگشتی پیستون‌ها را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند. این حرکت دورانی از طریق میل‌لنگ به سیستم انتقال نیرو منتقل می‌شود تا در نهایت چرخ‌ها به حرکت درآیند. میل‌لنگ نقش اساسی در تبدیل انرژی احتراق به حرکت مکانیکی دارد و باید استحکام و دقت بالایی داشته باشد.


2. اجزای اصلی

  • بدنه اصلی میل‌لنگ: شامل بخش‌های گردان و محور اصلی

  • لنگ‌ها (Crankpins): محل اتصال شاتون‌ها به میل‌لنگ و تبدیل حرکت پیستون به حرکت دورانی

  • وزنه‌های تعادل: برای کاهش لرزش‌ها و ارتعاشات ناشی از حرکت پیستون‌ها

  • دندانه‌ها یا فلنج‌ها: برای اتصال به فلایویل یا سایر قطعات انتقال نیرو

  • یاتاقان‌ها: تحمل بارهای دینامیکی و کاهش اصطکاک بین میل‌لنگ و بدنه موتور


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • شاتون‌ها: اتصال پیستون به میل‌لنگ و انتقال حرکت رفت و برگشتی

  • یاتاقان‌های میل‌لنگ: برای روانکاری و تحمل فشارهای ناشی از حرکت دورانی

  • سیستم روغن‌کاری: تامین روغن برای کاهش اصطکاک و خنک‌سازی میل‌لنگ و یاتاقان‌ها

  • فلایویل: اتصال به میل‌لنگ برای تثبیت حرکت دورانی و انتقال نیرو

  • سیستم انتقال نیرو: شامل کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل


4. مزایا

  • تحمل بارهای بسیار بالا و ضربه‌های ناشی از احتراق در موتورهای دیزلی سنگین

  • طراحی بهینه برای کاهش لرزش و ارتعاشات موتور

  • افزایش دوام و عمر مفید موتور با استفاده از مواد و عملیات حرارتی مقاوم

  • انتقال موثر انرژی مکانیکی به سیستم انتقال نیرو

  • تطابق دقیق با موتور کشنده فاو برای عملکرد بهینه


5. معایب

  • هزینه بالای ساخت و تعمیر میل‌لنگ به دلیل پیچیدگی و دقت مورد نیاز

  • در صورت آسیب دیدگی یا ترک خوردگی، نیاز به تعویض کامل یا تراشکاری تخصصی

  • حساسیت بالا به کیفیت روغن‌کاری و نگهداری نامناسب که می‌تواند باعث خرابی شود

  • وزن زیاد که نیازمند حمایت مناسب توسط یاتاقان‌ها و ساختار موتور است


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بررسی و تعویض به موقع روغن موتور و فیلتر روغن

    • بازرسی دوره‌ای یاتاقان‌ها و شاتون‌ها برای اطمینان از عدم سایش یا خرابی

    • جلوگیری از ورود ذرات خارجی به داخل موتور که ممکن است باعث آسیب میل‌لنگ شود

    • انجام سرویس‌های دوره‌ای تخصصی شامل چک کردن سلامت میل‌لنگ توسط ابزارهای دقیق

  • عیب‌یابی:

    • شنیدن صدای غیرطبیعی (تق‌تق، صدای ضربه) از موتور که می‌تواند ناشی از خرابی میل‌لنگ یا یاتاقان‌ها باشد

    • لرزش‌های غیرمعمول و کاهش کارایی موتور

    • افزایش مصرف روغن و دود غیرعادی از اگزوز

    • مشاهده ترک، خوردگی یا آسیب مکانیکی در صورت بازدید فنی


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • صدای ضربه یا تق‌تق از موتور مخصوصاً در دورهای پایین

  • لرزش شدید موتور و کاهش روانی کارکرد

  • افزایش دمای موتور به دلیل افزایش اصطکاک داخلی

  • کاهش توان موتور و افزایش مصرف سوخت

  • نشت روغن از بخش‌های یاتاقان‌ها یا اطراف میل‌لنگ


8. نتیجه‌گیری

میل‌لنگ کشنده فاو یک قطعه حیاتی و پیچیده است که نقش اصلی در عملکرد موتور دیزلی دارد. کیفیت ساخت، نگهداری منظم و استفاده از روغن مناسب می‌تواند عمر مفید آن را افزایش داده و از خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کند. توجه به علائم هشداردهنده و انجام سرویس‌های دوره‌ای به موقع، کلید حفظ سلامت میل‌لنگ و عملکرد بهینه موتور کشنده است.