سبد خرید شما خالی‌ست!

طوق بادگیر رادیاتور کشنده دانگ فنگ KX480

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: 656
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.

1. عملکرد

طوق بادگیر رادیاتور (Radiator Fan Shroud) قطعه‌ای است که در اطراف فن رادیاتور نصب می‌شود و نقش اصلی آن هدایت بهتر جریان هوا از فن به سمت رادیاتور است. این کار باعث افزایش کارایی سیستم خنک‌کننده موتور می‌شود، چون هوا به صورت متمرکز و بهینه از میان پره‌های رادیاتور عبور می‌کند و گرمای مایع خنک‌کننده بهتر دفع می‌شود. در کشنده دانگ فنگ KX480، این قطعه کمک می‌کند موتور در دمای مناسب کار کند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری نماید.


2. اجزای اصلی

  • بدنه اصلی طوق: معمولاً از پلاستیک مقاوم یا فلز ساخته شده که دور فن رادیاتور را احاطه می‌کند

  • محل نصب: نقاط اتصال به بدنه رادیاتور یا شاسی خودرو

  • فضای داخلی: طراحی شده برای هدایت بهینه جریان هوا

  • گیره‌ها یا پیچ‌های اتصال: برای ثابت نگه داشتن طوق به رادیاتور و فن


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • فن رادیاتور: تولید جریان هوا برای خنک‌سازی رادیاتور

  • رادیاتور: مبدل حرارتی که مایع خنک‌کننده را سرد می‌کند

  • سیستم خنک‌کننده موتور: شامل پمپ آب، ترموستات، مایع خنک‌کننده و شیلنگ‌ها

  • بدنه و ساختار جلو خودرو: محل نصب طوق و رادیاتور

  • حسگر دمای موتور: کنترل عملکرد فن و سیستم خنک‌کننده


4. مزایا

  • افزایش کارایی خنک‌کنندگی رادیاتور و کاهش دمای موتور

  • کاهش مصرف انرژی فن به دلیل هدایت هوای بهینه

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات اضافی به فن

  • کاهش صدای کارکرد فن با هدایت بهتر هوا

  • افزایش طول عمر قطعات سیستم خنک‌کننده


5. معایب

  • امکان شکستگی یا ترک خوردن در اثر ضربه یا گرما

  • نیاز به نصب دقیق برای عملکرد صحیح

  • اگر آسیب ببیند، کارایی فن و سیستم خنک‌کننده کاهش می‌یابد

  • گاهی نیاز به تعویض کامل در صورت آسیب جدی


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بازرسی دوره‌ای برای وجود ترک، شکستگی یا خوردگی

    • تمیزکاری طوق از گرد و خاک و چربی

    • اطمینان از نصب صحیح و محکم بودن پیچ‌ها و گیره‌ها

  • عیب‌یابی:

    • دمای بالای موتور یا هشدار دما در داشبورد

    • صدای غیرطبیعی فن به دلیل لرزش یا نصب ناصحیح طوق

    • مشاهده ترک یا شکستگی در بدنه طوق

    • کاهش جریان هوا از رادیاتور


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • افزایش دمای غیرطبیعی موتور هنگام کار

  • صداهای غیرمعمول یا لرزش فن رادیاتور

  • شکستگی یا جدا شدن قطعات طوق بادگیر

  • کاهش کارایی سیستم خنک‌کننده و احتمال جوش آوردن موتور


8. نتیجه‌گیری

طوق بادگیر رادیاتور کشنده دانگ فنگ KX480، قطعه‌ای کلیدی برای افزایش راندمان سیستم خنک‌کننده موتور است. این قطعه با هدایت صحیح هوا، باعث خنک شدن بهینه موتور شده و از آسیب‌های گرمایی جلوگیری می‌کند. مراقبت منظم، بررسی‌های دوره‌ای و تعویض به موقع طوق در صورت آسیب، به افزایش عمر موتور و عملکرد بهتر خودرو کمک شایانی می‌کند.

1. عملکرد

طوق بادگیر رادیاتور (Radiator Fan Shroud) قطعه‌ای است که در اطراف فن رادیاتور نصب می‌شود و نقش اصلی آن هدایت بهتر جریان هوا از فن به سمت رادیاتور است. این کار باعث افزایش کارایی سیستم خنک‌کننده موتور می‌شود، چون هوا به صورت متمرکز و بهینه از میان پره‌های رادیاتور عبور می‌کند و گرمای مایع خنک‌کننده بهتر دفع می‌شود. در کشنده دانگ فنگ KX480، این قطعه کمک می‌کند موتور در دمای مناسب کار کند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری نماید.


2. اجزای اصلی

  • بدنه اصلی طوق: معمولاً از پلاستیک مقاوم یا فلز ساخته شده که دور فن رادیاتور را احاطه می‌کند

  • محل نصب: نقاط اتصال به بدنه رادیاتور یا شاسی خودرو

  • فضای داخلی: طراحی شده برای هدایت بهینه جریان هوا

  • گیره‌ها یا پیچ‌های اتصال: برای ثابت نگه داشتن طوق به رادیاتور و فن


3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • فن رادیاتور: تولید جریان هوا برای خنک‌سازی رادیاتور

  • رادیاتور: مبدل حرارتی که مایع خنک‌کننده را سرد می‌کند

  • سیستم خنک‌کننده موتور: شامل پمپ آب، ترموستات، مایع خنک‌کننده و شیلنگ‌ها

  • بدنه و ساختار جلو خودرو: محل نصب طوق و رادیاتور

  • حسگر دمای موتور: کنترل عملکرد فن و سیستم خنک‌کننده


4. مزایا

  • افزایش کارایی خنک‌کنندگی رادیاتور و کاهش دمای موتور

  • کاهش مصرف انرژی فن به دلیل هدایت هوای بهینه

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات اضافی به فن

  • کاهش صدای کارکرد فن با هدایت بهتر هوا

  • افزایش طول عمر قطعات سیستم خنک‌کننده


5. معایب

  • امکان شکستگی یا ترک خوردن در اثر ضربه یا گرما

  • نیاز به نصب دقیق برای عملکرد صحیح

  • اگر آسیب ببیند، کارایی فن و سیستم خنک‌کننده کاهش می‌یابد

  • گاهی نیاز به تعویض کامل در صورت آسیب جدی


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری:

    • بازرسی دوره‌ای برای وجود ترک، شکستگی یا خوردگی

    • تمیزکاری طوق از گرد و خاک و چربی

    • اطمینان از نصب صحیح و محکم بودن پیچ‌ها و گیره‌ها

  • عیب‌یابی:

    • دمای بالای موتور یا هشدار دما در داشبورد

    • صدای غیرطبیعی فن به دلیل لرزش یا نصب ناصحیح طوق

    • مشاهده ترک یا شکستگی در بدنه طوق

    • کاهش جریان هوا از رادیاتور


7. علائم خرابی یا کاهش کارایی

  • افزایش دمای غیرطبیعی موتور هنگام کار

  • صداهای غیرمعمول یا لرزش فن رادیاتور

  • شکستگی یا جدا شدن قطعات طوق بادگیر

  • کاهش کارایی سیستم خنک‌کننده و احتمال جوش آوردن موتور


8. نتیجه‌گیری

طوق بادگیر رادیاتور کشنده دانگ فنگ KX480، قطعه‌ای کلیدی برای افزایش راندمان سیستم خنک‌کننده موتور است. این قطعه با هدایت صحیح هوا، باعث خنک شدن بهینه موتور شده و از آسیب‌های گرمایی جلوگیری می‌کند. مراقبت منظم، بررسی‌های دوره‌ای و تعویض به موقع طوق در صورت آسیب، به افزایش عمر موتور و عملکرد بهتر خودرو کمک شایانی می‌کند.