سبد خرید شما خالی‌ست!

شیشه بالابر راست کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006841
32   امتیاز
32   امتیاز با خرید این کالا
8٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.

عملکرد

  • سیستم شیشه‌بالابر سمت راست (معمولاً در درب شاگرد یا درب‌خارج راننده بسته به خودرو) کار بالا و پایین بردن شیشه را انجام می‌دهد.

  • موتور الکتریکی یا مکانیکی، با کمک گیربکس یا تسمه/کابل (کشنده) حرکت را به شیشه منتقل می‌کند.

  • کلید/سوئیچ روی درب یا فرمان، فرمان بالا/پایین را صادر می‌کند.

  • زمانی که دستور داده شود، سیستم شیشه را بالا یا پایین می‌برد و سپس با رسیدن به حد بالا یا پایین، موتور قطع می‌شود یا به حالت آزاد درمی‌آید.

اجزای اصلی

  1. موتور الکتریکی: انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند.

  2. گیربکس / مجموعه چرخدنده‌ها: کاهش سرعت با افزایش گشتاور برای بالا بردن شیشه.

  3. مکانیسم بالا برنده (کشنده/کابل، دنده کرومی، ریل و لغزنده): شیشه را در مسیر بالا/پایین هدایت می‌کند.

  4. کلید/سوییچ کنترل: فرمان‌دهنده به موتور (معمولاً دو جهت: بالا/پایین).

  5. نگه‌دارنده شیشه (ریل، براکت، گیره) و خود شیشه.

  6. سیم‌کشی و فیوز: تأمین برق، حفاظت در برابر اضافه‌بار یا اتصال کوتاه.

  7. مکانیزم ایمنی/قطع خودکار: برای جلوگیری از گیر کردن شیشه یا موتور، اغلب سیستم قطع خودکار وجود دارد یا فیوز دارد.

سیستم‌های جانبی

  • قفل ایمنی کودک: جلوگیری از کارکرد شیشه‌بالابر توسط سرنشینان عقب.

  • سیستم ضد‌گیر شدن: زمانی که مانعی در مسیر حرکت شیشه باشد، موتور را قطع یا معکوس می‌کند.

  • سیستم تنظیم خودکار یا حافظه: مخصوص خودروهای لوکس، شیشه پس از باز شدن درب یا قفل شدن، ممکن است به حالت بالا برگردد.

  • سیستم‌های رطوبت/آب‌بندی: برای جلوگیری از ورود آب یا گردوغبار به داخل درب و موتور شیشه‌بالابر.

مزایا

  • راحتی بیشتر برای سرنشینان: امکان باز و بستن سریع شیشه‌ها.

  • ایمنی بالاتر (به‌ویژه اگر مجهز به سیستم ضد‌گیرشدن باشد).

  • قابلیت ترکیب با سیستم‌های هوشمند خودرو (مانند بالا بردن شیشه با کلید یا هنگام قفل کردن خودرو).

  • افزایش ارزش خودرو و رفاه سرنشینان.

معایب

  • افزایش پیچیدگی و هزینه تعمیر نسبت به سیستم دستی.

  • احتمال خرابی بیشتر (به‌ویژه موتور، کابل یا گیربکس).

  • اگر آب‌بندی یا ریل یا قطعات مکانیکی درست نگهداری نشوند، صدای موارد ناخواسته یا گیرکردن شیشه به وجود می‌آید.

  • مصرف برق بیشتر (گرچه ناچیز در مقایسه با وسائل اصلی خودرو).

نگهداری و عیب‌یابی

نگهداری:

  • مسیر ریل و لغزنده را هر چند وقت یک‌بار با روان‌ساز مناسب (غیرسیلیکونی که باعث گیر نشود) چک کرده و تمیز کنید.

  • مطمئن شوید هیچ گردوغباری در مسیر حرکت شیشه وجود ندارد.

  • بررسی کنید سیم‌کشی سالم باشد، اتصالات محکم باشند و فیوز مربوط به سیستم سالم باشد.

  • موتور را با نگاه کردن به صدای آن و کارکرد نرم آن، میان مدت کنترل کنید.

عیب‌یابی و علائم خرابی:

  • صداهای غریب (قر قر، جیر جیر) هنگام بالا/پایین بردن شیشه → احتمال یا ریل کثیف است یا لغزنده فرسوده یا کابل شل است.

  • شیشه حرکت نمی‌کند یا خیلی کند حرکت می‌کند → احتمال خرابی موتور، کمبود تغذیه برق، یا انسداد مسیر.

  • شیشه بالا نمی‌آید یا پایین نمی‌رود در یکی از جهت‌ها → ممکن است سوئیچ خراب شده باشد یا موتور فقط در یک جهت کار کند.

  • هنگامی که دکمه فشرده می‌شود، صدای موتور نمی‌آید → احتمال فیوز سوخته، اتصال بد برق یا موتور کاملاً خراب.

  • شیشه هنگام حرکت لنگ می‌زند یا به یک طرف کشیده می‌شود → احتمال شکستگی ریل یا لغزنده، یا نصب ناصحیح.

  • زمانی که شیشه بالا می‌آید، موتور قطع نمی‌شود → احتمال سنسور انتهای مسیر خراب است و ممکن است باعث فشار اضافی شود.

نتیجه‌گیری

سیستم شیشه‌بالابر سمت راست، مانند هر سیستم الکتریکی/مکانیکی، اگر به‌درستی طراحی، نصب و نگهداری شود، عملکرد راحت و ایمنی خوبی ارائه می‌دهد. ولی باید توجه داشت که با افزایش مصرف قطعه، احتمال خرابی نیز بیشتر است. توصیه می‌شود برای بهترین عملکرد: مسیر شیشه را همیشه تمیز نگه دارید، موتور و کپسول برق را بررسی کنید، از فشار بیش از حد یا گیرکردن شیشه جلوگیری نمایید و در صورت بروز علائم خرابی، سریع اقدام به تعمیر نمایید.

عملکرد

  • سیستم شیشه‌بالابر سمت راست (معمولاً در درب شاگرد یا درب‌خارج راننده بسته به خودرو) کار بالا و پایین بردن شیشه را انجام می‌دهد.

  • موتور الکتریکی یا مکانیکی، با کمک گیربکس یا تسمه/کابل (کشنده) حرکت را به شیشه منتقل می‌کند.

  • کلید/سوئیچ روی درب یا فرمان، فرمان بالا/پایین را صادر می‌کند.

  • زمانی که دستور داده شود، سیستم شیشه را بالا یا پایین می‌برد و سپس با رسیدن به حد بالا یا پایین، موتور قطع می‌شود یا به حالت آزاد درمی‌آید.

اجزای اصلی

  1. موتور الکتریکی: انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند.

  2. گیربکس / مجموعه چرخدنده‌ها: کاهش سرعت با افزایش گشتاور برای بالا بردن شیشه.

  3. مکانیسم بالا برنده (کشنده/کابل، دنده کرومی، ریل و لغزنده): شیشه را در مسیر بالا/پایین هدایت می‌کند.

  4. کلید/سوییچ کنترل: فرمان‌دهنده به موتور (معمولاً دو جهت: بالا/پایین).

  5. نگه‌دارنده شیشه (ریل، براکت، گیره) و خود شیشه.

  6. سیم‌کشی و فیوز: تأمین برق، حفاظت در برابر اضافه‌بار یا اتصال کوتاه.

  7. مکانیزم ایمنی/قطع خودکار: برای جلوگیری از گیر کردن شیشه یا موتور، اغلب سیستم قطع خودکار وجود دارد یا فیوز دارد.

سیستم‌های جانبی

  • قفل ایمنی کودک: جلوگیری از کارکرد شیشه‌بالابر توسط سرنشینان عقب.

  • سیستم ضد‌گیر شدن: زمانی که مانعی در مسیر حرکت شیشه باشد، موتور را قطع یا معکوس می‌کند.

  • سیستم تنظیم خودکار یا حافظه: مخصوص خودروهای لوکس، شیشه پس از باز شدن درب یا قفل شدن، ممکن است به حالت بالا برگردد.

  • سیستم‌های رطوبت/آب‌بندی: برای جلوگیری از ورود آب یا گردوغبار به داخل درب و موتور شیشه‌بالابر.

مزایا

  • راحتی بیشتر برای سرنشینان: امکان باز و بستن سریع شیشه‌ها.

  • ایمنی بالاتر (به‌ویژه اگر مجهز به سیستم ضد‌گیرشدن باشد).

  • قابلیت ترکیب با سیستم‌های هوشمند خودرو (مانند بالا بردن شیشه با کلید یا هنگام قفل کردن خودرو).

  • افزایش ارزش خودرو و رفاه سرنشینان.

معایب

  • افزایش پیچیدگی و هزینه تعمیر نسبت به سیستم دستی.

  • احتمال خرابی بیشتر (به‌ویژه موتور، کابل یا گیربکس).

  • اگر آب‌بندی یا ریل یا قطعات مکانیکی درست نگهداری نشوند، صدای موارد ناخواسته یا گیرکردن شیشه به وجود می‌آید.

  • مصرف برق بیشتر (گرچه ناچیز در مقایسه با وسائل اصلی خودرو).

نگهداری و عیب‌یابی

نگهداری:

  • مسیر ریل و لغزنده را هر چند وقت یک‌بار با روان‌ساز مناسب (غیرسیلیکونی که باعث گیر نشود) چک کرده و تمیز کنید.

  • مطمئن شوید هیچ گردوغباری در مسیر حرکت شیشه وجود ندارد.

  • بررسی کنید سیم‌کشی سالم باشد، اتصالات محکم باشند و فیوز مربوط به سیستم سالم باشد.

  • موتور را با نگاه کردن به صدای آن و کارکرد نرم آن، میان مدت کنترل کنید.

عیب‌یابی و علائم خرابی:

  • صداهای غریب (قر قر، جیر جیر) هنگام بالا/پایین بردن شیشه → احتمال یا ریل کثیف است یا لغزنده فرسوده یا کابل شل است.

  • شیشه حرکت نمی‌کند یا خیلی کند حرکت می‌کند → احتمال خرابی موتور، کمبود تغذیه برق، یا انسداد مسیر.

  • شیشه بالا نمی‌آید یا پایین نمی‌رود در یکی از جهت‌ها → ممکن است سوئیچ خراب شده باشد یا موتور فقط در یک جهت کار کند.

  • هنگامی که دکمه فشرده می‌شود، صدای موتور نمی‌آید → احتمال فیوز سوخته، اتصال بد برق یا موتور کاملاً خراب.

  • شیشه هنگام حرکت لنگ می‌زند یا به یک طرف کشیده می‌شود → احتمال شکستگی ریل یا لغزنده، یا نصب ناصحیح.

  • زمانی که شیشه بالا می‌آید، موتور قطع نمی‌شود → احتمال سنسور انتهای مسیر خراب است و ممکن است باعث فشار اضافی شود.

نتیجه‌گیری

سیستم شیشه‌بالابر سمت راست، مانند هر سیستم الکتریکی/مکانیکی، اگر به‌درستی طراحی، نصب و نگهداری شود، عملکرد راحت و ایمنی خوبی ارائه می‌دهد. ولی باید توجه داشت که با افزایش مصرف قطعه، احتمال خرابی نیز بیشتر است. توصیه می‌شود برای بهترین عملکرد: مسیر شیشه را همیشه تمیز نگه دارید، موتور و کپسول برق را بررسی کنید، از فشار بیش از حد یا گیرکردن شیشه جلوگیری نمایید و در صورت بروز علائم خرابی، سریع اقدام به تعمیر نمایید.