سبد خرید شما خالی‌ست!

سپر جلو کشنده پیلسان بدون چراغ C7H - 480

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC006535
109   امتیاز
109   امتیاز با خرید این کالا
27٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
سپر جلو یکی از اجزای حفاظتی مهم کامیون پیلسان است که وظیفه اصلی آن محافظت از بخش‌های جلویی خودرو در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی ناشی از برخوردها، تصادفات جزئی، و برخورد با اجسام خارجی است. سپر جلو علاوه بر حفاظت، نقش مهمی در بهبود آئرودینامیک، زیبایی ظاهری و کاهش آسیب‌های وارده به قطعات حساس مثل رادیاتور، چراغ‌ها و موتور دارد.

1. عملکرد سپر جلو کامیون پیلسان

سپر جلو یکی از اجزای حفاظتی مهم کامیون پیلسان است که وظیفه اصلی آن محافظت از بخش‌های جلویی خودرو در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی ناشی از برخوردها، تصادفات جزئی، و برخورد با اجسام خارجی است. سپر جلو علاوه بر حفاظت، نقش مهمی در بهبود آئرودینامیک، زیبایی ظاهری و کاهش آسیب‌های وارده به قطعات حساس مثل رادیاتور، چراغ‌ها و موتور دارد.

2. اجزای اصلی سپر جلو

  • پوسته بیرونی سپر: ساخته شده از مواد مقاوم مانند پلاستیک فشرده، فایبرگلاس یا فلز سبک (آلومینیوم یا فولاد).

  • ساختار داخلی یا قاب: اسکلت فلزی یا پلاستیکی که استحکام سپر را تامین می‌کند.

  • سازه جذب ضربه (Crash Absorber): لایه‌ای از فوم یا مواد جذب‌کننده انرژی ضربه جهت کاهش شدت ضربه به خودرو.

  • پایه‌ها و اتصالات: قطعاتی که سپر را به شاسی و بدنه متصل می‌کنند.

  • قطعات جانبی: شامل گریل (شبکه جلویی)، محل نصب چراغ‌ها، محل نصب سنسورها یا دوربین‌ها (در مدل‌های پیشرفته).

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم ایمنی فعال و غیرفعال: مثل حسگرهای برخورد، سیستم ترمز اضطراری و کیسه‌های هوا که ممکن است به سپر جلو متصل یا نزدیک باشند.

  • سیستم خنک‌کننده: قرار گرفتن سپر جلو در مجاورت رادیاتور و کانال‌های هوا جهت تهویه مناسب.

  • سیستم روشنایی: چراغ‌های جلو، چراغ‌های روز و مه‌شکن‌هایی که در بخش سپر جلو نصب می‌شوند.

4. مزایای سپر جلو کامیون پیلسان

  • حفاظت موثر: کاهش آسیب‌های جدی به اجزای حیاتی در برخوردهای جزئی و متوسط.

  • کاهش هزینه‌های تعمیر: به دلیل جذب ضربه اولیه توسط سپر.

  • بهبود آئرودینامیک: افزایش کارایی سوخت و پایداری خودرو.

  • امکان تعویض و تعمیر آسان: به واسطه طراحی ماژولار و دسترسی مناسب.

5. معایب

  • وزن اضافی: به خصوص اگر از مواد فلزی استفاده شود که می‌تواند مصرف سوخت را افزایش دهد.

  • آسیب‌پذیری در برخوردهای شدید: سپر ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

  • فرسودگی مواد پلاستیکی: در برابر نور خورشید و شرایط جوی ممکن است رنگ‌پریدگی یا شکنندگی رخ دهد.

6. نگهداری و عیب‌یابی سپر جلو

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی ترک‌ها، شکستگی‌ها، خوردگی و رنگ‌پریدگی.

  • تمیزکاری منظم: برای حفظ زیبایی و جلوگیری از تجمع خاک و مواد مضر.

  • بررسی اتصالات: اطمینان از محکم بودن پیچ‌ها و اتصالات سپر به بدنه.

  • بازرسی عملکرد سنسورها و چراغ‌ها: در صورت وجود سیستم‌های الکترونیکی روی سپر.

7. علائم خرابی سپر جلو

  • ترک‌خوردگی یا شکستگی در سطح سپر

  • شل شدن یا لق بودن سپر نسبت به بدنه

  • کاهش عملکرد سیستم‌های جانبی مثل سنسورها یا چراغ‌ها

  • صدای غیرعادی هنگام حرکت به دلیل اتصالات ضعیف

  • تغییر رنگ یا خوردگی قابل مشاهده

8. نتیجه‌گیری

سپر جلو کامیون پیلسان یکی از اجزای کلیدی برای حفاظت از خودرو و سرنشینان است که با طراحی مناسب، علاوه بر افزایش ایمنی، به بهبود کارایی و ظاهر خودرو کمک می‌کند. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع سپر موجب افزایش طول عمر آن و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد. توجه به علائم خرابی و سرویس منظم، کلید حفظ عملکرد بهینه سپر است.

1. عملکرد سپر جلو کامیون پیلسان

سپر جلو یکی از اجزای حفاظتی مهم کامیون پیلسان است که وظیفه اصلی آن محافظت از بخش‌های جلویی خودرو در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی ناشی از برخوردها، تصادفات جزئی، و برخورد با اجسام خارجی است. سپر جلو علاوه بر حفاظت، نقش مهمی در بهبود آئرودینامیک، زیبایی ظاهری و کاهش آسیب‌های وارده به قطعات حساس مثل رادیاتور، چراغ‌ها و موتور دارد.

2. اجزای اصلی سپر جلو

  • پوسته بیرونی سپر: ساخته شده از مواد مقاوم مانند پلاستیک فشرده، فایبرگلاس یا فلز سبک (آلومینیوم یا فولاد).

  • ساختار داخلی یا قاب: اسکلت فلزی یا پلاستیکی که استحکام سپر را تامین می‌کند.

  • سازه جذب ضربه (Crash Absorber): لایه‌ای از فوم یا مواد جذب‌کننده انرژی ضربه جهت کاهش شدت ضربه به خودرو.

  • پایه‌ها و اتصالات: قطعاتی که سپر را به شاسی و بدنه متصل می‌کنند.

  • قطعات جانبی: شامل گریل (شبکه جلویی)، محل نصب چراغ‌ها، محل نصب سنسورها یا دوربین‌ها (در مدل‌های پیشرفته).

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم ایمنی فعال و غیرفعال: مثل حسگرهای برخورد، سیستم ترمز اضطراری و کیسه‌های هوا که ممکن است به سپر جلو متصل یا نزدیک باشند.

  • سیستم خنک‌کننده: قرار گرفتن سپر جلو در مجاورت رادیاتور و کانال‌های هوا جهت تهویه مناسب.

  • سیستم روشنایی: چراغ‌های جلو، چراغ‌های روز و مه‌شکن‌هایی که در بخش سپر جلو نصب می‌شوند.

4. مزایای سپر جلو کامیون پیلسان

  • حفاظت موثر: کاهش آسیب‌های جدی به اجزای حیاتی در برخوردهای جزئی و متوسط.

  • کاهش هزینه‌های تعمیر: به دلیل جذب ضربه اولیه توسط سپر.

  • بهبود آئرودینامیک: افزایش کارایی سوخت و پایداری خودرو.

  • امکان تعویض و تعمیر آسان: به واسطه طراحی ماژولار و دسترسی مناسب.

5. معایب

  • وزن اضافی: به خصوص اگر از مواد فلزی استفاده شود که می‌تواند مصرف سوخت را افزایش دهد.

  • آسیب‌پذیری در برخوردهای شدید: سپر ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

  • فرسودگی مواد پلاستیکی: در برابر نور خورشید و شرایط جوی ممکن است رنگ‌پریدگی یا شکنندگی رخ دهد.

6. نگهداری و عیب‌یابی سپر جلو

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی ترک‌ها، شکستگی‌ها، خوردگی و رنگ‌پریدگی.

  • تمیزکاری منظم: برای حفظ زیبایی و جلوگیری از تجمع خاک و مواد مضر.

  • بررسی اتصالات: اطمینان از محکم بودن پیچ‌ها و اتصالات سپر به بدنه.

  • بازرسی عملکرد سنسورها و چراغ‌ها: در صورت وجود سیستم‌های الکترونیکی روی سپر.

7. علائم خرابی سپر جلو

  • ترک‌خوردگی یا شکستگی در سطح سپر

  • شل شدن یا لق بودن سپر نسبت به بدنه

  • کاهش عملکرد سیستم‌های جانبی مثل سنسورها یا چراغ‌ها

  • صدای غیرعادی هنگام حرکت به دلیل اتصالات ضعیف

  • تغییر رنگ یا خوردگی قابل مشاهده

8. نتیجه‌گیری

سپر جلو کامیون پیلسان یکی از اجزای کلیدی برای حفاظت از خودرو و سرنشینان است که با طراحی مناسب، علاوه بر افزایش ایمنی، به بهبود کارایی و ظاهر خودرو کمک می‌کند. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع سپر موجب افزایش طول عمر آن و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد. توجه به علائم خرابی و سرویس منظم، کلید حفظ عملکرد بهینه سپر است.