سبد خرید شما خالی‌ست!

رام سپر جلو کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC003455
113   امتیاز
113   امتیاز با خرید این کالا
28٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
رام سپر جلو نقش چارچوب نگهدارنده و محافظ سپر جلوی کشنده دیما HT-490 را ایفا می‌کند. این قطعه ساختاری است که سپر را به بدنه خودرو متصل و تثبیت می‌کند و باعث جذب و توزیع ضربات در برخوردهای احتمالی می‌شود. همچنین به حفظ شکل و موقعیت سپر کمک کرده و از آسیب دیدگی قطعات داخلی خودرو محافظت می‌کند.

1. عملکرد رام سپر جلو کشنده دیما HT-490

رام سپر جلو نقش چارچوب نگهدارنده و محافظ سپر جلوی کشنده دیما HT-490 را ایفا می‌کند. این قطعه ساختاری است که سپر را به بدنه خودرو متصل و تثبیت می‌کند و باعث جذب و توزیع ضربات در برخوردهای احتمالی می‌شود. همچنین به حفظ شکل و موقعیت سپر کمک کرده و از آسیب دیدگی قطعات داخلی خودرو محافظت می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • فریم اصلی: معمولا از فولاد مقاوم یا آلیاژهای فلزی ساخته می‌شود تا استحکام و دوام بالایی داشته باشد.

  • نقاط اتصال: محل‌هایی برای پیچ و مهره یا بست که رام سپر را به بدنه یا شاسی کشنده متصل می‌کند.

  • براکت‌ها و اتصالات جانبی: قطعات کمکی برای تثبیت بهتر و نصب آسان سپر و قطعات وابسته.

  • پوشش ضد خوردگی: معمولا شامل رنگ یا پوشش‌های محافظ است تا در برابر زنگ‌زدگی مقاومت کند.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم سپر: شامل سپر پلاستیکی یا فلزی که روی رام نصب می‌شود.

  • سیستم جذب ضربه: رام سپر همراه با قطعات جذب‌کننده ضربه مانند بافرها عمل می‌کند تا انرژی برخورد را کاهش دهد.

  • سیستم‌های جانبی: مانند چراغ‌های مه‌شکن، سنسورها یا دوربین‌های جلو که روی سپر نصب می‌شوند و توسط رام پشتیبانی می‌شوند.


4. مزایا

  • استحکام بالا و محافظت موثر از سپر و بخش جلویی کشنده

  • توزیع یکنواخت نیروهای ضربه‌ای جهت کاهش آسیب به بدنه و قطعات داخلی

  • افزایش ایمنی سرنشینان در برخوردهای جزئی

  • دوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسودگی

  • نصب و تعویض نسبتا آسان


5. معایب

  • وزن نسبتاً بالا به دلیل استفاده از فلزات مقاوم

  • در صورت ضربه شدید، احتمال تغییر شکل یا ترک خوردن وجود دارد

  • نیاز به مراقبت و رنگ‌آمیزی دوره‌ای جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی

  • در برخی موارد هزینه تعویض بالا


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی منظم: بررسی ظاهر رام برای وجود ترک، خمیدگی، زنگ‌زدگی یا خوردگی

  • بررسی نقاط اتصال: اطمینان از سفت بودن پیچ‌ها و سالم بودن بست‌ها

  • تمیزکاری: پاکسازی گرد و غبار و آلودگی‌ها جهت جلوگیری از خوردگی

  • عیب‌یابی:

    • وجود لرزش یا صدای غیرعادی در بخش جلویی خودرو → احتمال شل شدن یا آسیب دیدگی رام

    • تغییر شکل یا انحراف سپر → نشانه ضربه یا خرابی رام

    • زنگ‌زدگی یا خوردگی پیشرفته → کاهش استحکام و نیاز به تعمیر یا تعویض


7. علائم خرابی

  • لرزش و صدای تق‌تق هنگام حرکت

  • تغییر موقعیت یا زاویه سپر نسبت به بدنه

  • مشاهده ترک، خمیدگی یا زنگ‌زدگی روی رام سپر

  • کاهش توانایی جذب ضربه در برخوردها

  • شل شدن یا افتادن سپر جلو


8. نتیجه‌گیری

رام سپر جلو کشنده دیما HT-490 یکی از قطعات کلیدی برای حفظ ساختار و ایمنی بخش جلویی خودرو است. این قطعه با فراهم آوردن چارچوب محکم و مقاوم، علاوه بر محافظت از سپر و قطعات داخلی، نقش مهمی در ایمنی سرنشینان ایفا می‌کند. با انجام نگهداری و بررسی‌های دوره‌ای، می‌توان از خرابی‌های ناگهانی جلوگیری کرده و عمر مفید رام سپر و کل سیستم جلو خودرو را افزایش داد. انتخاب رام سپر با کیفیت و مطمئن مانند مدل HT-490، تضمینی برای دوام، امنیت و کارایی بهتر کشنده دیما خواهد بود.

1. عملکرد رام سپر جلو کشنده دیما HT-490

رام سپر جلو نقش چارچوب نگهدارنده و محافظ سپر جلوی کشنده دیما HT-490 را ایفا می‌کند. این قطعه ساختاری است که سپر را به بدنه خودرو متصل و تثبیت می‌کند و باعث جذب و توزیع ضربات در برخوردهای احتمالی می‌شود. همچنین به حفظ شکل و موقعیت سپر کمک کرده و از آسیب دیدگی قطعات داخلی خودرو محافظت می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • فریم اصلی: معمولا از فولاد مقاوم یا آلیاژهای فلزی ساخته می‌شود تا استحکام و دوام بالایی داشته باشد.

  • نقاط اتصال: محل‌هایی برای پیچ و مهره یا بست که رام سپر را به بدنه یا شاسی کشنده متصل می‌کند.

  • براکت‌ها و اتصالات جانبی: قطعات کمکی برای تثبیت بهتر و نصب آسان سپر و قطعات وابسته.

  • پوشش ضد خوردگی: معمولا شامل رنگ یا پوشش‌های محافظ است تا در برابر زنگ‌زدگی مقاومت کند.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم سپر: شامل سپر پلاستیکی یا فلزی که روی رام نصب می‌شود.

  • سیستم جذب ضربه: رام سپر همراه با قطعات جذب‌کننده ضربه مانند بافرها عمل می‌کند تا انرژی برخورد را کاهش دهد.

  • سیستم‌های جانبی: مانند چراغ‌های مه‌شکن، سنسورها یا دوربین‌های جلو که روی سپر نصب می‌شوند و توسط رام پشتیبانی می‌شوند.


4. مزایا

  • استحکام بالا و محافظت موثر از سپر و بخش جلویی کشنده

  • توزیع یکنواخت نیروهای ضربه‌ای جهت کاهش آسیب به بدنه و قطعات داخلی

  • افزایش ایمنی سرنشینان در برخوردهای جزئی

  • دوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسودگی

  • نصب و تعویض نسبتا آسان


5. معایب

  • وزن نسبتاً بالا به دلیل استفاده از فلزات مقاوم

  • در صورت ضربه شدید، احتمال تغییر شکل یا ترک خوردن وجود دارد

  • نیاز به مراقبت و رنگ‌آمیزی دوره‌ای جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی

  • در برخی موارد هزینه تعویض بالا


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی منظم: بررسی ظاهر رام برای وجود ترک، خمیدگی، زنگ‌زدگی یا خوردگی

  • بررسی نقاط اتصال: اطمینان از سفت بودن پیچ‌ها و سالم بودن بست‌ها

  • تمیزکاری: پاکسازی گرد و غبار و آلودگی‌ها جهت جلوگیری از خوردگی

  • عیب‌یابی:

    • وجود لرزش یا صدای غیرعادی در بخش جلویی خودرو → احتمال شل شدن یا آسیب دیدگی رام

    • تغییر شکل یا انحراف سپر → نشانه ضربه یا خرابی رام

    • زنگ‌زدگی یا خوردگی پیشرفته → کاهش استحکام و نیاز به تعمیر یا تعویض


7. علائم خرابی

  • لرزش و صدای تق‌تق هنگام حرکت

  • تغییر موقعیت یا زاویه سپر نسبت به بدنه

  • مشاهده ترک، خمیدگی یا زنگ‌زدگی روی رام سپر

  • کاهش توانایی جذب ضربه در برخوردها

  • شل شدن یا افتادن سپر جلو


8. نتیجه‌گیری

رام سپر جلو کشنده دیما HT-490 یکی از قطعات کلیدی برای حفظ ساختار و ایمنی بخش جلویی خودرو است. این قطعه با فراهم آوردن چارچوب محکم و مقاوم، علاوه بر محافظت از سپر و قطعات داخلی، نقش مهمی در ایمنی سرنشینان ایفا می‌کند. با انجام نگهداری و بررسی‌های دوره‌ای، می‌توان از خرابی‌های ناگهانی جلوگیری کرده و عمر مفید رام سپر و کل سیستم جلو خودرو را افزایش داد. انتخاب رام سپر با کیفیت و مطمئن مانند مدل HT-490، تضمینی برای دوام، امنیت و کارایی بهتر کشنده دیما خواهد بود.