سبد خرید شما خالی‌ست!

رادیاتور بخاری کشنده دیما HT- 490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC005771
34   امتیاز
34   امتیاز با خرید این کالا
8٬500٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
رادیاتور بخاری بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش کامیون است که وظیفه اصلی آن انتقال حرارت از مایع خنک‌کننده موتور به داخل کابین جهت گرم کردن محیط است. در کامیون دیما، رادیاتور بخاری معمولاً شامل شبکه‌ای از لوله‌های باریک است که مایع گرم موتور از داخل آن عبور می‌کند. با عبور جریان هوا از میان این شبکه، گرمای مایع به هوا منتقل شده و این هوا وارد کابین می‌شود تا فضای داخلی گرم شود.

1. عملکرد رادیاتور بخاری کامیون دیما

رادیاتور بخاری بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش کامیون است که وظیفه اصلی آن انتقال حرارت از مایع خنک‌کننده موتور به داخل کابین جهت گرم کردن محیط است. در کامیون دیما، رادیاتور بخاری معمولاً شامل شبکه‌ای از لوله‌های باریک است که مایع گرم موتور از داخل آن عبور می‌کند. با عبور جریان هوا از میان این شبکه، گرمای مایع به هوا منتقل شده و این هوا وارد کابین می‌شود تا فضای داخلی گرم شود.

2. اجزای اصلی رادیاتور بخاری

  • بدنه رادیاتور (Core): شامل لوله‌ها و پره‌هایی که انتقال حرارت را انجام می‌دهند.

  • درگاه‌های ورودی و خروجی: مسیر ورود و خروج مایع خنک‌کننده.

  • فن یا دمنده (در برخی مدل‌ها): برای حرکت هوا از روی رادیاتور و انتقال گرما.

  • شاسی یا قاب: نگهدارنده اجزا و اتصال به سیستم کلی.

  • شیر کنترل جریان: برای تنظیم مقدار مایع خنک‌کننده وارد شده.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم خنک‌کننده موتور: شامل رادیاتور اصلی موتور، پمپ آب و ترموستات که مایع خنک‌کننده را به رادیاتور بخاری هدایت می‌کند.

  • سیستم تهویه کابین: که هوا را از روی رادیاتور بخاری عبور می‌دهد و به داخل کابین منتقل می‌کند.

  • کنترل دما: شیرهای ترموستاتیک یا الکترونیکی برای تنظیم میزان گرمایش.

4. مزایای رادیاتور بخاری کامیون دیما

  • کارایی بالا در انتقال حرارت: به دلیل طراحی بهینه و استفاده از مواد با کیفیت.

  • دوام و مقاومت: در برابر خوردگی و دماهای بالا.

  • سهولت نصب و نگهداری: طراحی استاندارد و دسترسی آسان به اجزا.

  • صرفه‌جویی در مصرف سوخت: به واسطه بهینه‌سازی گرمایش داخلی بدون نیاز به استفاده زیاد از موتور.

5. معایب

  • احتمال گرفتگی لوله‌ها با رسوب و زنگ‌زدگی: که باعث کاهش کارایی می‌شود.

  • نیاز به سرویس و نگهداری منظم: برای جلوگیری از خرابی زودهنگام.

  • در شرایط سرمای شدید ممکن است نیاز به پیش‌گرم‌کن داشته باشد.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی نشتی‌ها، رسوبات و خوردگی.

  • تمیزکاری: پاکسازی پره‌ها و لوله‌ها از گرد و غبار و رسوب.

  • بررسی سطح مایع خنک‌کننده: حفظ سطح مناسب مایع و تعویض به موقع.

  • تست عملکرد: اطمینان از جریان هوای مناسب و دمای خروجی.

7. علائم خرابی رادیاتور بخاری

  • کاهش محسوس گرمایش کابین

  • بوی مایع خنک‌کننده یا بخار در داخل کابین (نشتی)

  • مشاهده لکه‌های مایع خنک‌کننده زیر کامیون

  • افزایش دمای موتور یا روشن شدن چراغ هشدار دما

  • صدای غیرعادی یا گرفتگی در فن یا دمنده

8. نتیجه‌گیری

رادیاتور بخاری کامیون دیما نقش مهمی در آسایش راننده و عملکرد بهینه کامیون ایفا می‌کند. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع این قطعه باعث افزایش طول عمر سیستم گرمایشی و کاهش هزینه‌های تعمیرات خواهد شد. توجه به علائم خرابی و سرویس منظم، کلید اصلی حفظ عملکرد مطلوب رادیاتور بخاری است.

1. عملکرد رادیاتور بخاری کامیون دیما

رادیاتور بخاری بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش کامیون است که وظیفه اصلی آن انتقال حرارت از مایع خنک‌کننده موتور به داخل کابین جهت گرم کردن محیط است. در کامیون دیما، رادیاتور بخاری معمولاً شامل شبکه‌ای از لوله‌های باریک است که مایع گرم موتور از داخل آن عبور می‌کند. با عبور جریان هوا از میان این شبکه، گرمای مایع به هوا منتقل شده و این هوا وارد کابین می‌شود تا فضای داخلی گرم شود.

2. اجزای اصلی رادیاتور بخاری

  • بدنه رادیاتور (Core): شامل لوله‌ها و پره‌هایی که انتقال حرارت را انجام می‌دهند.

  • درگاه‌های ورودی و خروجی: مسیر ورود و خروج مایع خنک‌کننده.

  • فن یا دمنده (در برخی مدل‌ها): برای حرکت هوا از روی رادیاتور و انتقال گرما.

  • شاسی یا قاب: نگهدارنده اجزا و اتصال به سیستم کلی.

  • شیر کنترل جریان: برای تنظیم مقدار مایع خنک‌کننده وارد شده.

3. سیستم‌های جانبی مرتبط

  • سیستم خنک‌کننده موتور: شامل رادیاتور اصلی موتور، پمپ آب و ترموستات که مایع خنک‌کننده را به رادیاتور بخاری هدایت می‌کند.

  • سیستم تهویه کابین: که هوا را از روی رادیاتور بخاری عبور می‌دهد و به داخل کابین منتقل می‌کند.

  • کنترل دما: شیرهای ترموستاتیک یا الکترونیکی برای تنظیم میزان گرمایش.

4. مزایای رادیاتور بخاری کامیون دیما

  • کارایی بالا در انتقال حرارت: به دلیل طراحی بهینه و استفاده از مواد با کیفیت.

  • دوام و مقاومت: در برابر خوردگی و دماهای بالا.

  • سهولت نصب و نگهداری: طراحی استاندارد و دسترسی آسان به اجزا.

  • صرفه‌جویی در مصرف سوخت: به واسطه بهینه‌سازی گرمایش داخلی بدون نیاز به استفاده زیاد از موتور.

5. معایب

  • احتمال گرفتگی لوله‌ها با رسوب و زنگ‌زدگی: که باعث کاهش کارایی می‌شود.

  • نیاز به سرویس و نگهداری منظم: برای جلوگیری از خرابی زودهنگام.

  • در شرایط سرمای شدید ممکن است نیاز به پیش‌گرم‌کن داشته باشد.

6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی نشتی‌ها، رسوبات و خوردگی.

  • تمیزکاری: پاکسازی پره‌ها و لوله‌ها از گرد و غبار و رسوب.

  • بررسی سطح مایع خنک‌کننده: حفظ سطح مناسب مایع و تعویض به موقع.

  • تست عملکرد: اطمینان از جریان هوای مناسب و دمای خروجی.

7. علائم خرابی رادیاتور بخاری

  • کاهش محسوس گرمایش کابین

  • بوی مایع خنک‌کننده یا بخار در داخل کابین (نشتی)

  • مشاهده لکه‌های مایع خنک‌کننده زیر کامیون

  • افزایش دمای موتور یا روشن شدن چراغ هشدار دما

  • صدای غیرعادی یا گرفتگی در فن یا دمنده

8. نتیجه‌گیری

رادیاتور بخاری کامیون دیما نقش مهمی در آسایش راننده و عملکرد بهینه کامیون ایفا می‌کند. نگهداری صحیح و عیب‌یابی به موقع این قطعه باعث افزایش طول عمر سیستم گرمایشی و کاهش هزینه‌های تعمیرات خواهد شد. توجه به علائم خرابی و سرویس منظم، کلید اصلی حفظ عملکرد مطلوب رادیاتور بخاری است.