سبد خرید شما خالی‌ست!

رادیاتور اینترکولر کشنده دیما HT-490

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC005389
181   امتیاز
181   امتیاز با خرید این کالا
45٬000٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
رادیاتور اینترکولر وظیفه خنک کردن هوای فشرده شده توسط توربوشارژر قبل از ورود به موتور را دارد. با کاهش دمای هوای ورودی، چگالی هوا افزایش یافته و موتور می‌تواند هوای بیشتری را با سوخت مخلوط کند، که منجر به بهبود احتراق، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود.

1. عملکرد رادیاتور اینترکولر کشنده دیما HT-490

رادیاتور اینترکولر وظیفه خنک کردن هوای فشرده شده توسط توربوشارژر قبل از ورود به موتور را دارد. با کاهش دمای هوای ورودی، چگالی هوا افزایش یافته و موتور می‌تواند هوای بیشتری را با سوخت مخلوط کند، که منجر به بهبود احتراق، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود.


2. اجزای اصلی رادیاتور اینترکولر

  • هسته رادیاتور (Core): مجموعه‌ای از لوله‌ها و پره‌های فلزی (معمولاً آلومینیومی) که هوای گرم را از هوای خنک محیط جدا می‌کند.

  • تانک‌های ورودی و خروجی: محل ورود و خروج هوای فشرده شده.

  • قاب و بدنه: نگهدارنده و محافظ اجزای داخلی رادیاتور.

  • لوله‌ها و اتصالات: برای اتصال به سیستم هوای موتور و توربوشارژر.

  • پره‌های خنک‌کننده: افزایش سطح تماس با هوای محیط جهت انتقال حرارت بهتر.


3. سیستم‌های جانبی

  • توربوشارژر: تامین هوای فشرده برای ورود به اینترکولر.

  • سیستم تهویه و خنک‌کننده موتور: هوای خنک محیطی که از روی پره‌ها عبور می‌کند.

  • لوله‌های ورودی و خروجی هوا: انتقال هوای فشرده از توربو به اینترکولر و سپس به موتور.

  • محفظه‌های اتصال: اتصال رادیاتور به سیستم هوای موتور.

  • حسگرهای دما: نظارت بر دمای هوای خروجی.


4. مزایا

  • افزایش کارایی موتور با بهبود کیفیت هوا و احتراق.

  • کاهش دمای هوای ورودی و افزایش چگالی آن.

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی.

  • افزایش عمر موتور با کاهش دمای هوای ورودی.


5. معایب

  • حساسیت به گرفتگی یا نشتی که باعث کاهش کارایی می‌شود.

  • نیاز به نگهداری منظم برای جلوگیری از تجمع ذرات و رسوبات.

  • در صورت آسیب دیدگی ممکن است باعث افت عملکرد موتور شود.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای برای اطمینان از عدم وجود نشتی یا ترک.

  • تمیز کردن سطح پره‌ها از گرد و غبار، برگ و ذرات معلق برای حفظ جریان هوای مناسب.

  • بررسی فشار و دمای هوای ورودی و خروجی برای تشخیص کاهش کارایی.

  • بررسی لوله‌ها و اتصالات برای اطمینان از عدم وجود گرفتگی یا شکستگی.

  • تعویض در صورت مشاهده خوردگی یا آسیب جدی.


7. علائم خرابی

  • افزایش دمای هوای ورودی به موتور و کاهش قدرت موتور.

  • کاهش راندمان سوخت و افزایش آلایندگی.

  • نشانه‌های نشت هوا یا مایع (اگر اینترکولر از نوع آبی باشد).

  • صدای غیرمعمول یا لرزش در ناحیه اینترکولر.

  • کاهش جریان هوا به دلیل گرفتگی پره‌ها.


8. نتیجه‌گیری

رادیاتور اینترکولر کشنده دیما HT-490 نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کارایی موتور دارد. نگهداری منظم، تمیزکاری و بررسی دوره‌ای این قطعه حیاتی به حفظ سلامت موتور و افزایش عمر آن کمک می‌کند. توجه به علائم خرابی و اقدام سریع برای تعمیر یا تعویض این قطعه می‌تواند از خسارت‌های جدی و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

1. عملکرد رادیاتور اینترکولر کشنده دیما HT-490

رادیاتور اینترکولر وظیفه خنک کردن هوای فشرده شده توسط توربوشارژر قبل از ورود به موتور را دارد. با کاهش دمای هوای ورودی، چگالی هوا افزایش یافته و موتور می‌تواند هوای بیشتری را با سوخت مخلوط کند، که منجر به بهبود احتراق، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود.


2. اجزای اصلی رادیاتور اینترکولر

  • هسته رادیاتور (Core): مجموعه‌ای از لوله‌ها و پره‌های فلزی (معمولاً آلومینیومی) که هوای گرم را از هوای خنک محیط جدا می‌کند.

  • تانک‌های ورودی و خروجی: محل ورود و خروج هوای فشرده شده.

  • قاب و بدنه: نگهدارنده و محافظ اجزای داخلی رادیاتور.

  • لوله‌ها و اتصالات: برای اتصال به سیستم هوای موتور و توربوشارژر.

  • پره‌های خنک‌کننده: افزایش سطح تماس با هوای محیط جهت انتقال حرارت بهتر.


3. سیستم‌های جانبی

  • توربوشارژر: تامین هوای فشرده برای ورود به اینترکولر.

  • سیستم تهویه و خنک‌کننده موتور: هوای خنک محیطی که از روی پره‌ها عبور می‌کند.

  • لوله‌های ورودی و خروجی هوا: انتقال هوای فشرده از توربو به اینترکولر و سپس به موتور.

  • محفظه‌های اتصال: اتصال رادیاتور به سیستم هوای موتور.

  • حسگرهای دما: نظارت بر دمای هوای خروجی.


4. مزایا

  • افزایش کارایی موتور با بهبود کیفیت هوا و احتراق.

  • کاهش دمای هوای ورودی و افزایش چگالی آن.

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی.

  • افزایش عمر موتور با کاهش دمای هوای ورودی.


5. معایب

  • حساسیت به گرفتگی یا نشتی که باعث کاهش کارایی می‌شود.

  • نیاز به نگهداری منظم برای جلوگیری از تجمع ذرات و رسوبات.

  • در صورت آسیب دیدگی ممکن است باعث افت عملکرد موتور شود.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای برای اطمینان از عدم وجود نشتی یا ترک.

  • تمیز کردن سطح پره‌ها از گرد و غبار، برگ و ذرات معلق برای حفظ جریان هوای مناسب.

  • بررسی فشار و دمای هوای ورودی و خروجی برای تشخیص کاهش کارایی.

  • بررسی لوله‌ها و اتصالات برای اطمینان از عدم وجود گرفتگی یا شکستگی.

  • تعویض در صورت مشاهده خوردگی یا آسیب جدی.


7. علائم خرابی

  • افزایش دمای هوای ورودی به موتور و کاهش قدرت موتور.

  • کاهش راندمان سوخت و افزایش آلایندگی.

  • نشانه‌های نشت هوا یا مایع (اگر اینترکولر از نوع آبی باشد).

  • صدای غیرمعمول یا لرزش در ناحیه اینترکولر.

  • کاهش جریان هوا به دلیل گرفتگی پره‌ها.


8. نتیجه‌گیری

رادیاتور اینترکولر کشنده دیما HT-490 نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کارایی موتور دارد. نگهداری منظم، تمیزکاری و بررسی دوره‌ای این قطعه حیاتی به حفظ سلامت موتور و افزایش عمر آن کمک می‌کند. توجه به علائم خرابی و اقدام سریع برای تعمیر یا تعویض این قطعه می‌تواند از خسارت‌های جدی و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.