سبد خرید شما خالی‌ست!

بوش پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر جلو کشنده دیما HT-490 ( بوش پایین میل موجگیر)

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC007172
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
بوش‌های پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر، از جنس لاستیک یا پلیمرهای مقاوم ساخته شده‌اند و بین بازوهای تعلیق و شاسی یا میل موجگیر قرار می‌گیرند. این بوش‌ها به جذب ارتعاشات، کاهش صدا و جلوگیری از سایش فلزات کمک می‌کنند. در کشنده دیما HT-490، این بوش‌ها به‌ویژه در قسمت‌های زیرین بازوهای تعلیق و اتصالات میل موجگیر نصب می‌شوند.

🛠️ عملکرد و اجزای اصلی

بوش‌های پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر، از جنس لاستیک یا پلیمرهای مقاوم ساخته شده‌اند و بین بازوهای تعلیق و شاسی یا میل موجگیر قرار می‌گیرند. این بوش‌ها به جذب ارتعاشات، کاهش صدا و جلوگیری از سایش فلزات کمک می‌کنند. در کشنده دیما HT-490، این بوش‌ها به‌ویژه در قسمت‌های زیرین بازوهای تعلیق و اتصالات میل موجگیر نصب می‌شوند.


🔧 سیستم‌های جانبی

سیستم‌های جانبی مرتبط با این بوش‌ها شامل میل موجگیر (Stabilizer Bar)، اتصالات آن (Link)، بازوهای تعلیق (Control Arms)، شاسی (Subframe) و سیستم‌های ترمز و ABS می‌باشند. این اجزا به‌صورت یکپارچه عمل کرده و پایداری و فرمان‌پذیری خودرو را تضمین می‌کنند.


✅ مزایا

    • جذب ارتعاشات: کاهش لرزش‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده.

    • کاهش صدا: جلوگیری از صدای فلزی در سیستم تعلیق.

    • افزایش عمر قطعات: کاهش سایش و فرسایش اجزای فلزی.

    • بهبود فرمان‌پذیری: افزایش پایداری در پیچ‌ها و ترمزهای ناگهانی.


❌ معایب

    • فرسایش با مرور زمان: مقاومت لاستیک در برابر حرارت و مواد شیمیایی کاهش می‌یابد.

    • نیاز به تعویض دوره‌ای: عدم تعویض به‌موقع می‌تواند منجر به آسیب به سایر اجزا شود.

    • حساسیت به شرایط محیطی: قرارگیری در معرض گرما، سرما و مواد شیمیایی می‌تواند عمر مفید بوش‌ها را کاهش دهد.


🧰 نگهداری و عیب‌یابی

    • بازرسی دوره‌ای: بررسی علائم ترک، پارگی یا فرسایش بوش‌ها.

    • نگهداری میل موجگیر: اطمینان از عدم شل بودن اتصالات و سلامت میل موجگیر.

    • بررسی سیستم ABS: اطمینان از عملکرد صحیح سنسورها و سیم‌کشی‌ها.


⚠️ علائم خرابی

    • صدای تق تق یا ضربه‌ای: هنگام عبور از دست‌اندازها یا پیچ‌ها.

    • لرزش فرمان: به‌ویژه در سرعت‌های بالا.

    • کاهش پایداری: احساس عدم ثبات در مسیرهای پیچ‌دار.

    • نشت گریس یا روغن: نشان‌دهنده آسیب به بوش یا اتصالات.


📝 نتیجه‌گیری

بوش پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر جلو در کشنده دیما HT-490، با عملکرد صحیح خود، نقش مهمی در راحتی رانندگی و ایمنی خودرو ایفا می‌کنند. نگهداری منظم و تعویض به‌موقع این بوش‌ها، از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرده و عمر مفید سیستم تعلیق را افزایش می‌دهد.

🛠️ عملکرد و اجزای اصلی

بوش‌های پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر، از جنس لاستیک یا پلیمرهای مقاوم ساخته شده‌اند و بین بازوهای تعلیق و شاسی یا میل موجگیر قرار می‌گیرند. این بوش‌ها به جذب ارتعاشات، کاهش صدا و جلوگیری از سایش فلزات کمک می‌کنند. در کشنده دیما HT-490، این بوش‌ها به‌ویژه در قسمت‌های زیرین بازوهای تعلیق و اتصالات میل موجگیر نصب می‌شوند.


🔧 سیستم‌های جانبی

سیستم‌های جانبی مرتبط با این بوش‌ها شامل میل موجگیر (Stabilizer Bar)، اتصالات آن (Link)، بازوهای تعلیق (Control Arms)، شاسی (Subframe) و سیستم‌های ترمز و ABS می‌باشند. این اجزا به‌صورت یکپارچه عمل کرده و پایداری و فرمان‌پذیری خودرو را تضمین می‌کنند.


✅ مزایا

    • جذب ارتعاشات: کاهش لرزش‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده.

    • کاهش صدا: جلوگیری از صدای فلزی در سیستم تعلیق.

    • افزایش عمر قطعات: کاهش سایش و فرسایش اجزای فلزی.

    • بهبود فرمان‌پذیری: افزایش پایداری در پیچ‌ها و ترمزهای ناگهانی.


❌ معایب

    • فرسایش با مرور زمان: مقاومت لاستیک در برابر حرارت و مواد شیمیایی کاهش می‌یابد.

    • نیاز به تعویض دوره‌ای: عدم تعویض به‌موقع می‌تواند منجر به آسیب به سایر اجزا شود.

    • حساسیت به شرایط محیطی: قرارگیری در معرض گرما، سرما و مواد شیمیایی می‌تواند عمر مفید بوش‌ها را کاهش دهد.


🧰 نگهداری و عیب‌یابی

    • بازرسی دوره‌ای: بررسی علائم ترک، پارگی یا فرسایش بوش‌ها.

    • نگهداری میل موجگیر: اطمینان از عدم شل بودن اتصالات و سلامت میل موجگیر.

    • بررسی سیستم ABS: اطمینان از عملکرد صحیح سنسورها و سیم‌کشی‌ها.


⚠️ علائم خرابی

    • صدای تق تق یا ضربه‌ای: هنگام عبور از دست‌اندازها یا پیچ‌ها.

    • لرزش فرمان: به‌ویژه در سرعت‌های بالا.

    • کاهش پایداری: احساس عدم ثبات در مسیرهای پیچ‌دار.

    • نشت گریس یا روغن: نشان‌دهنده آسیب به بوش یا اتصالات.


📝 نتیجه‌گیری

بوش پایین بازوی تعلیق و میل موجگیر جلو در کشنده دیما HT-490، با عملکرد صحیح خود، نقش مهمی در راحتی رانندگی و ایمنی خودرو ایفا می‌کنند. نگهداری منظم و تعویض به‌موقع این بوش‌ها، از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرده و عمر مفید سیستم تعلیق را افزایش می‌دهد.