سبد خرید شما خالی‌ست!

براکت چپ رادیاتور کشنده دیما HT-490 ( نگهدارنده چپ رادیاتور )

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC007485
1   امتیاز
1   امتیاز با خرید این کالا
400٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
براکت چپ رادیاتور نقش حمایت و تثبیت سمت چپ رادیاتور را بر عهده دارد. این قطعه، رادیاتور را به شاسی یا قاب بدنه متصل کرده و وزن، لرزش و ارتعاشات وارد شده از سمت چپ را تحمل می‌کند. هدف نهایی براکت، حفظ موقعیت صحیح رادیاتور برای جریان بهینه هوا و عملکرد مطلوب سیستم خنک‌کننده است.

✅ عملکرد براکت چپ رادیاتور

براکت چپ رادیاتور نقش حمایت و تثبیت سمت چپ رادیاتور را بر عهده دارد. این قطعه، رادیاتور را به شاسی یا قاب بدنه متصل کرده و وزن، لرزش و ارتعاشات وارد شده از سمت چپ را تحمل می‌کند. هدف نهایی براکت، حفظ موقعیت صحیح رادیاتور برای جریان بهینه هوا و عملکرد مطلوب سیستم خنک‌کننده است.


✅ اجزای اصلی

  1. فریم یا پایه اصلی
    ساخته شده از فولاد مقاوم یا آلیاژ آلومینیوم با ضخامت مناسب جهت تحمل فشار و وزن.

  2. لرزه‌گیر لاستیکی (بوش)
    جهت کاهش انتقال لرزش‌های موتور و جاده به رادیاتور.

  3. پیچ، مهره و بست اتصال‌دهنده
    از جنس فولاد ضدزنگ یا با روکش ضدزنگ جهت نصب ایمن و محکم.

  4. صفحه نگهدارنده رادیاتور
    برای تثبیت محل اتصال رادیاتور به براکت، جلوگیری از لغزش.

  5. اتصالات جوشی یا پیچ شده
    براکت را به بدنه اصلی شاسی متصل می‌کند.


✅ سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رادیاتور که براکت چپ، بخش چپ آن را مستحکم می‌کند.

  • براکت راست رادیاتور که مکمل نگهداری و تعادل رادیاتور است.

  • فن خنک‌کننده (برقی یا مکانیکی) که ممکن است مستقیماً به براکت یا نزدیک آن متصل باشد.

  • لوله‌ها و اتصالات مایع خنک‌کننده که باید بدون کشش یا فشار روی براکت‌ها نصب شوند.

  • سنسورهای دما یا فشار مایع که در نزدیکی یا روی رادیاتور نصب می‌شوند.


✅ مزایا

  • پایداری ساختاری رادیاتور
    که باعث افزایش طول عمر رادیاتور و جلوگیری از خرابی‌های ناشی از لرزش و جابه‌جایی می‌شود.

  • کاهش انتقال لرزش به رادیاتور و اجزای آن
    از طریق بوش‌های لاستیکی و طراحی مهندسی شده.

  • نصب سریع و مطمئن
    به‌دلیل استفاده از پیچ و مهره‌های استاندارد و طراحی مناسب براکت.

  • حفاظت از اجزای جانبی
    به‌عنوان نگهدارنده پایه‌های فن و سنسورها.


❌ معایب

  • خوردگی و زنگ‌زدگی
    به‌ویژه اگر پوشش ضدزنگ کافی نداشته باشد.

  • امکان شکستگی یا ترک خوردگی
    در صورت ضربه شدید یا خستگی مکرر متریال.

  • خشک شدن و ترک لرزه‌گیرهای لاستیکی
    که باعث کاهش کارایی جذب لرزش می‌شود.

  • سنگینی احتمالی
    در صورت استفاده از فولاد سنگین بدون بهینه‌سازی وزن.


🔧 نگهداری و عیب‌یابی

🔹 نگهداری

  • بررسی دوره‌ای پیچ‌ها، مهره‌ها و بست‌ها جهت اطمینان از سلامت و سفتی

  • پاک‌سازی و جلوگیری از تجمع خاک، رطوبت و مواد خورنده

  • بازرسی لرزه‌گیرها و تعویض آنها در صورت خشک شدن یا ترک‌خوردگی

  • استفاده از اسپری یا روغن ضدزنگ در اتصالات پیچ‌خورده

  • بررسی سلامت جوش‌ها یا نقاط اتصال

🔹 عیب‌یابی

  • لرزش یا صدای تق‌تق از جلو: شل شدن براکت یا خراب شدن لرزه‌گیر
  • نشت از لوله رادیاتور سمت راست: فشار یا کشیدگی ناشی از تغییر زاویه براکت
  • ترک‌ خوردگی روی براکت: خستگی متریال یا ضربه شدید
  • فن رادیاتور با قاب تماس دارد: تغییر مکان یا کج شدن براکت راست
 
 

🚨 علائم خرابی

  • لرزش یا حرکت غیرطبیعی رادیاتور در سمت چپ

  • صدای ضربه یا تق‌تق از جلو در حرکت یا شتاب‌گیری

  • وجود ترک یا زنگ‌زدگی در بخش فلزی براکت

  • نشت مایع خنک‌کننده نزدیک محل اتصال سمت چپ رادیاتور

  • عملکرد نامناسب فن خنک‌کننده یا جابه‌جایی آن


✅ نتیجه‌گیری

براکت چپ رادیاتور کشنده دیما HT-490 یک قطعه کلیدی در تضمین عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده موتور است. این براکت با حفظ ثبات و موقعیت مناسب رادیاتور، مانع از آسیب‌های جدی به رادیاتور و اجزای مرتبط می‌شود و نقش مهمی در جلوگیری از خرابی‌های موتور دارد.

نکات پایانی:

  • بازرسی و نگهداری منظم براکت به طول عمر رادیاتور کمک می‌کند.

  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت در تعویض‌ها بسیار مهم است.

  • به لرزه‌گیرها توجه ویژه داشته باشید، چون کاهش کارایی آنها منجر به خرابی‌های پی‌در‌پی می‌شود.

✅ عملکرد براکت چپ رادیاتور

براکت چپ رادیاتور نقش حمایت و تثبیت سمت چپ رادیاتور را بر عهده دارد. این قطعه، رادیاتور را به شاسی یا قاب بدنه متصل کرده و وزن، لرزش و ارتعاشات وارد شده از سمت چپ را تحمل می‌کند. هدف نهایی براکت، حفظ موقعیت صحیح رادیاتور برای جریان بهینه هوا و عملکرد مطلوب سیستم خنک‌کننده است.


✅ اجزای اصلی

  1. فریم یا پایه اصلی
    ساخته شده از فولاد مقاوم یا آلیاژ آلومینیوم با ضخامت مناسب جهت تحمل فشار و وزن.

  2. لرزه‌گیر لاستیکی (بوش)
    جهت کاهش انتقال لرزش‌های موتور و جاده به رادیاتور.

  3. پیچ، مهره و بست اتصال‌دهنده
    از جنس فولاد ضدزنگ یا با روکش ضدزنگ جهت نصب ایمن و محکم.

  4. صفحه نگهدارنده رادیاتور
    برای تثبیت محل اتصال رادیاتور به براکت، جلوگیری از لغزش.

  5. اتصالات جوشی یا پیچ شده
    براکت را به بدنه اصلی شاسی متصل می‌کند.


✅ سیستم‌های جانبی مرتبط

  • رادیاتور که براکت چپ، بخش چپ آن را مستحکم می‌کند.

  • براکت راست رادیاتور که مکمل نگهداری و تعادل رادیاتور است.

  • فن خنک‌کننده (برقی یا مکانیکی) که ممکن است مستقیماً به براکت یا نزدیک آن متصل باشد.

  • لوله‌ها و اتصالات مایع خنک‌کننده که باید بدون کشش یا فشار روی براکت‌ها نصب شوند.

  • سنسورهای دما یا فشار مایع که در نزدیکی یا روی رادیاتور نصب می‌شوند.


✅ مزایا

  • پایداری ساختاری رادیاتور
    که باعث افزایش طول عمر رادیاتور و جلوگیری از خرابی‌های ناشی از لرزش و جابه‌جایی می‌شود.

  • کاهش انتقال لرزش به رادیاتور و اجزای آن
    از طریق بوش‌های لاستیکی و طراحی مهندسی شده.

  • نصب سریع و مطمئن
    به‌دلیل استفاده از پیچ و مهره‌های استاندارد و طراحی مناسب براکت.

  • حفاظت از اجزای جانبی
    به‌عنوان نگهدارنده پایه‌های فن و سنسورها.


❌ معایب

  • خوردگی و زنگ‌زدگی
    به‌ویژه اگر پوشش ضدزنگ کافی نداشته باشد.

  • امکان شکستگی یا ترک خوردگی
    در صورت ضربه شدید یا خستگی مکرر متریال.

  • خشک شدن و ترک لرزه‌گیرهای لاستیکی
    که باعث کاهش کارایی جذب لرزش می‌شود.

  • سنگینی احتمالی
    در صورت استفاده از فولاد سنگین بدون بهینه‌سازی وزن.


🔧 نگهداری و عیب‌یابی

🔹 نگهداری

  • بررسی دوره‌ای پیچ‌ها، مهره‌ها و بست‌ها جهت اطمینان از سلامت و سفتی

  • پاک‌سازی و جلوگیری از تجمع خاک، رطوبت و مواد خورنده

  • بازرسی لرزه‌گیرها و تعویض آنها در صورت خشک شدن یا ترک‌خوردگی

  • استفاده از اسپری یا روغن ضدزنگ در اتصالات پیچ‌خورده

  • بررسی سلامت جوش‌ها یا نقاط اتصال

🔹 عیب‌یابی

  • لرزش یا صدای تق‌تق از جلو: شل شدن براکت یا خراب شدن لرزه‌گیر
  • نشت از لوله رادیاتور سمت راست: فشار یا کشیدگی ناشی از تغییر زاویه براکت
  • ترک‌ خوردگی روی براکت: خستگی متریال یا ضربه شدید
  • فن رادیاتور با قاب تماس دارد: تغییر مکان یا کج شدن براکت راست
 
 

🚨 علائم خرابی

  • لرزش یا حرکت غیرطبیعی رادیاتور در سمت چپ

  • صدای ضربه یا تق‌تق از جلو در حرکت یا شتاب‌گیری

  • وجود ترک یا زنگ‌زدگی در بخش فلزی براکت

  • نشت مایع خنک‌کننده نزدیک محل اتصال سمت چپ رادیاتور

  • عملکرد نامناسب فن خنک‌کننده یا جابه‌جایی آن


✅ نتیجه‌گیری

براکت چپ رادیاتور کشنده دیما HT-490 یک قطعه کلیدی در تضمین عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده موتور است. این براکت با حفظ ثبات و موقعیت مناسب رادیاتور، مانع از آسیب‌های جدی به رادیاتور و اجزای مرتبط می‌شود و نقش مهمی در جلوگیری از خرابی‌های موتور دارد.

نکات پایانی:

  • بازرسی و نگهداری منظم براکت به طول عمر رادیاتور کمک می‌کند.

  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت در تعویض‌ها بسیار مهم است.

  • به لرزه‌گیرها توجه ویژه داشته باشید، چون کاهش کارایی آنها منجر به خرابی‌های پی‌در‌پی می‌شود.