سبد خرید شما خالی‌ست!

بالن جلو اتاق با کمک کشنده دیما HT- 490 ( کیسه باد جلو اتاق با کمک )

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
کد انبار: KBC003258
30   امتیاز
30   امتیاز با خرید این کالا
7٬500٬000 تومان
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما، یک سامانه تعلیق هوایی است که در قسمت جلوی اتاق کامیون نصب می‌شود و وظیفه آن بهبود راحتی راننده، کاهش لرزش‌ها و ضربات وارد شده به اتاق، و حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای است. این بالن با استفاده از هوای فشرده، به‌عنوان یک فنر عمل می‌کند و ضربات ناشی از ناهمواری‌ها را جذب می‌کند.

1. معرفی و عملکرد

بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما، یک سامانه تعلیق هوایی است که در قسمت جلوی اتاق کامیون نصب می‌شود و وظیفه آن بهبود راحتی راننده، کاهش لرزش‌ها و ضربات وارد شده به اتاق، و حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای است. این بالن با استفاده از هوای فشرده، به‌عنوان یک فنر عمل می‌کند و ضربات ناشی از ناهمواری‌ها را جذب می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • بالن هوایی (Air Spring): کیسه‌ای مقاوم از جنس لاستیک و پارچه‌های تقویت‌شده که هوای فشرده را در خود نگه می‌دارد و وظیفه جذب ضربات را دارد.

  • کمپرسور هوا: دستگاهی که هوا را فشرده و به بالن تزریق می‌کند.

  • شیر کنترل فشار: تنظیم فشار هوای داخل بالن را بر عهده دارد.

  • لوله‌های هوایی: کانال‌هایی که هوا را از کمپرسور به بالن و بالعکس منتقل می‌کنند.

  • سنسور ارتفاع: برای اندازه‌گیری ارتفاع اتاق نسبت به شاسی و تنظیم فشار هوای بالن جهت حفظ تعادل و ارتفاع مناسب.

  • شاسی و اتصالات: برای نصب بالن و اتاق و ایجاد ساختار مناسب.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم کنترل خودکار: برخی کامیون‌های دیما مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی هستند که فشار هوای بالن را به صورت اتوماتیک بر اساس شرایط جاده و بار تنظیم می‌کند.

  • سیستم تخلیه اضطراری: برای کاهش فشار هوای بالن در مواقع ضروری.

  • سیستم هشدار: نشانگرهای هشدار خرابی یا افت فشار بالن.


4. مزایا

  • افزایش راحتی راننده به دلیل کاهش لرزش‌ها و ضربات.

  • حفاظت از اتاق و تجهیزات داخلی در برابر ضربات.

  • بهبود پایداری و کنترل خودرو.

  • افزایش عمر قطعات مکانیکی به دلیل کاهش شوک‌ها.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع اتاق برای شرایط مختلف بار و جاده.


5. معایب

  • نیاز به نگهداری و کنترل دوره‌ای فشار هوا.

  • هزینه اولیه نصب و تعمیرات بالاتر نسبت به سیستم‌های تعلیق مکانیکی.

  • احتمال نشتی هوا و خرابی بالن که باعث افت عملکرد می‌شود.

  • وابستگی به سیستم‌های الکترونیکی و کمپرسور که ممکن است نیازمند تعمیرات تخصصی باشند.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی سلامت بالن‌ها از نظر پارگی، ترک خوردگی یا نشت هوا.

  • کنترل فشار هوای سیستم: استفاده از گیج فشار برای اطمینان از فشار مناسب.

  • بررسی کمپرسور و شیر کنترل: اطمینان از عملکرد صحیح و عدم نشتی.

  • بررسی اتصالات و لوله‌های هوا: جلوگیری از هرگونه نشتی یا انسداد.

  • سرویس سنسورهای ارتفاع: تضمین دقت و عملکرد درست سیستم کنترل.


7. علائم خرابی

  • کاهش قابل توجه ارتفاع اتاق در جلو.

  • صدای غیرعادی یا لرزش‌های زیاد در کابین.

  • روشن شدن چراغ هشدار سیستم تعلیق هوایی.

  • کمپرسور بیش از حد کار می‌کند یا مدام روشن و خاموش می‌شود.

  • نشت واضح هوا در اطراف بالن یا لوله‌ها.


8. نتیجه‌گیری

بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما یک سیستم پیشرفته و موثر برای بهبود راحتی و عملکرد تعلیق کامیون است که با استفاده از فشار هوای تنظیم شده، ضربات و لرزش‌های جاده‌ای را جذب کرده و عمر مفید قطعات خودرو را افزایش می‌دهد. اگرچه این سیستم نیازمند نگهداری و بررسی‌های دوره‌ای است و هزینه‌های اولیه و تعمیرات آن بالاتر است، اما مزایای قابل توجهی در راحتی رانندگی و حفظ سلامت ساختار کامیون دارد. تشخیص به موقع علائم خرابی و انجام سرویس‌های منظم، نقش مهمی در حفظ کارایی و طول عمر این سیستم ایفا می‌کند.

1. معرفی و عملکرد

بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما، یک سامانه تعلیق هوایی است که در قسمت جلوی اتاق کامیون نصب می‌شود و وظیفه آن بهبود راحتی راننده، کاهش لرزش‌ها و ضربات وارد شده به اتاق، و حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای است. این بالن با استفاده از هوای فشرده، به‌عنوان یک فنر عمل می‌کند و ضربات ناشی از ناهمواری‌ها را جذب می‌کند.


2. اجزای اصلی

  • بالن هوایی (Air Spring): کیسه‌ای مقاوم از جنس لاستیک و پارچه‌های تقویت‌شده که هوای فشرده را در خود نگه می‌دارد و وظیفه جذب ضربات را دارد.

  • کمپرسور هوا: دستگاهی که هوا را فشرده و به بالن تزریق می‌کند.

  • شیر کنترل فشار: تنظیم فشار هوای داخل بالن را بر عهده دارد.

  • لوله‌های هوایی: کانال‌هایی که هوا را از کمپرسور به بالن و بالعکس منتقل می‌کنند.

  • سنسور ارتفاع: برای اندازه‌گیری ارتفاع اتاق نسبت به شاسی و تنظیم فشار هوای بالن جهت حفظ تعادل و ارتفاع مناسب.

  • شاسی و اتصالات: برای نصب بالن و اتاق و ایجاد ساختار مناسب.


3. سیستم‌های جانبی

  • سیستم کنترل خودکار: برخی کامیون‌های دیما مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی هستند که فشار هوای بالن را به صورت اتوماتیک بر اساس شرایط جاده و بار تنظیم می‌کند.

  • سیستم تخلیه اضطراری: برای کاهش فشار هوای بالن در مواقع ضروری.

  • سیستم هشدار: نشانگرهای هشدار خرابی یا افت فشار بالن.


4. مزایا

  • افزایش راحتی راننده به دلیل کاهش لرزش‌ها و ضربات.

  • حفاظت از اتاق و تجهیزات داخلی در برابر ضربات.

  • بهبود پایداری و کنترل خودرو.

  • افزایش عمر قطعات مکانیکی به دلیل کاهش شوک‌ها.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع اتاق برای شرایط مختلف بار و جاده.


5. معایب

  • نیاز به نگهداری و کنترل دوره‌ای فشار هوا.

  • هزینه اولیه نصب و تعمیرات بالاتر نسبت به سیستم‌های تعلیق مکانیکی.

  • احتمال نشتی هوا و خرابی بالن که باعث افت عملکرد می‌شود.

  • وابستگی به سیستم‌های الکترونیکی و کمپرسور که ممکن است نیازمند تعمیرات تخصصی باشند.


6. نگهداری و عیب‌یابی

  • بازرسی دوره‌ای: بررسی سلامت بالن‌ها از نظر پارگی، ترک خوردگی یا نشت هوا.

  • کنترل فشار هوای سیستم: استفاده از گیج فشار برای اطمینان از فشار مناسب.

  • بررسی کمپرسور و شیر کنترل: اطمینان از عملکرد صحیح و عدم نشتی.

  • بررسی اتصالات و لوله‌های هوا: جلوگیری از هرگونه نشتی یا انسداد.

  • سرویس سنسورهای ارتفاع: تضمین دقت و عملکرد درست سیستم کنترل.


7. علائم خرابی

  • کاهش قابل توجه ارتفاع اتاق در جلو.

  • صدای غیرعادی یا لرزش‌های زیاد در کابین.

  • روشن شدن چراغ هشدار سیستم تعلیق هوایی.

  • کمپرسور بیش از حد کار می‌کند یا مدام روشن و خاموش می‌شود.

  • نشت واضح هوا در اطراف بالن یا لوله‌ها.


8. نتیجه‌گیری

بالن جلو اتاق با کمک کامیون دیما یک سیستم پیشرفته و موثر برای بهبود راحتی و عملکرد تعلیق کامیون است که با استفاده از فشار هوای تنظیم شده، ضربات و لرزش‌های جاده‌ای را جذب کرده و عمر مفید قطعات خودرو را افزایش می‌دهد. اگرچه این سیستم نیازمند نگهداری و بررسی‌های دوره‌ای است و هزینه‌های اولیه و تعمیرات آن بالاتر است، اما مزایای قابل توجهی در راحتی رانندگی و حفظ سلامت ساختار کامیون دارد. تشخیص به موقع علائم خرابی و انجام سرویس‌های منظم، نقش مهمی در حفظ کارایی و طول عمر این سیستم ایفا می‌کند.