پله رکاب بالا چپ به عنوان یک سکوی کوچک و محکم در بخش کناری کشنده دیما HT-490 عمل میکند که امکان ورود و خروج آسان راننده و سرنشینان را فراهم میکند. این قطعه به ویژه در خودروهای سنگین و کشنده که ارتفاع بدنه نسبتاً زیاد است، بسیار ضروری است تا دسترسی به کابین به راحتی انجام شود. علاوه بر کاربرد ورود و خروج، پله رکاب به محافظت از بدنه در برابر ضربات و آسیبهای جانبی نیز کمک میکند.
پله رکاب بالا راست به عنوان سکویی محکم و ایمن در سمت راست کشنده دیما HT-490 نصب شده که امکان ورود و خروج آسان راننده و سرنشینان را به کابین فراهم میکند. با توجه به ارتفاع بالای بدنه کشندهها، این قطعه نقش مهمی در تسهیل دسترسی به کابین دارد. همچنین به حفاظت از بخشهای کناری بدنه در برابر ضربه و آسیبهای احتمالی کمک میکند.
سپر وسط جا پلاک بخش میانی سپر جلو کشنده دیما HT-490 است که علاوه بر نقش محافظتی، جایگاه نصب پلاک جلو را نیز فراهم میکند. این سپر با جذب ضربات کوچک و متوسط، از بدنه و اجزای داخلی خودرو محافظت میکند و همچنین به زیبایی و نظم ظاهری کشنده کمک میکند. جایگاه پلاک نیز به گونهای طراحی شده که پلاک خودرو به صورت محکم و در معرض دید مناسب نصب شود.
کلید قطع کن کنار باطری (Battery Disconnect Switch) یک کلید ایمنی است که برای قطع و وصل جریان برق اصلی کشنده دیما HT-490 طراحی شده است. این سوییچ به ویژه در مواقع اضطراری، تعمیرات، یا توقف طولانی مدت خودرو کاربرد دارد تا از مصرف بیرویه برق باتری جلوگیری کند و همچنین از خطرات احتمالی ناشی از جریان برق جلوگیری نماید.
کمکفنر عقب در کشنده دیما HT-490 وظیفه کنترل نوسانات ناشی از حرکت فنرها و جذب ضربات وارده از سطح جاده را دارد. بدون کمکفنر، خودرو پس از هر ضربه یا عبور از ناهمواری، دچار نوسانهای شدید میشد. کمکفنرها با تبدیل انرژی جنبشی به حرارتی، این نوسانات را کنترل کرده و رانندگی را ایمنتر، نرمتر و پایدارتر میکنند.
کمک فنر جلو در کشنده دیما HT-490 وظیفه دارد نوسانات ایجادشده در محور جلو ناشی از عبور از ناهمواریهای جاده را جذب و کنترل کند. این قطعه انرژی حاصل از حرکت فنرها را به گرما تبدیل کرده و دفع میکند و از پرش و ناپایداری جلو خودرو جلوگیری میکند. این عمل، پایداری، کنترل فرمان و ایمنی را افزایش میدهد.
در کشندههای سنگین مانند HT-490، کنترل محور جلو اهمیت ویژهای دارد، چون ارتباط مستقیم با فرمان و سیستم ترمز دارد.