چراغ راهنما پله رکاب راست وظیفه روشن کردن مسیر پله و فضای اطراف رکاب کشنده را دارد تا هنگام ورود و خروج راننده یا سرنشینان، دید کافی برای جلوگیری از لغزش یا سقوط ایجاد کند. این چراغ معمولاً نور ملایم و گستردهای را منتشر میکند و به ایمنی حرکت کمک میکند.
چراغ راهنما پله رکاب چپ وظیفه روشن کردن فضای اطراف پله و رکاب سمت چپ کشنده را دارد تا در هنگام ورود و خروج راننده یا سرنشین، دید کافی فراهم شود و خطر لغزش یا سقوط کاهش یابد. این چراغ معمولاً نور ملایم و یکنواختی را پخش میکند.
چراغ خطر عقب راست یکی از اجزای مهم سیستم روشنایی و ایمنی کشنده است که وظیفه اصلی آن:
اطلاعرسانی به رانندگان عقبسر هنگام:
کاهش سرعت یا ترمز گرفتن (چراغ ترمز)
تغییر مسیر یا گردش (چراغ راهنما)
روشن شدن چراغهای شب (چراغ عقب)
وضعیت توقف یا پارک اضطراری (چراغ فلاشر)
این چراغ موجب کاهش تصادف از پشت و افزایش ایمنی در شب یا شرایط کمنور میشود.
چراغ خطر عقب چپ یکی از اجزای حیاتی سیستم ایمنی و روشنایی کشنده است که چندین وظیفه مهم را ایفا میکند:
نمایش وضعیت ترمزگیری: روشن شدن لامپ قرمز هنگام ترمز گرفتن.
نشان دادن موقعیت وسیله در شب: با روشن شدن چراغ شب (پوزیشن).
راهنما چپ: نمایش گردش به چپ یا تغییر مسیر.
فلاشر اضطراری: فعال شدن همزمان با چراغ راست هنگام بروز مشکل.
چراغ دنده عقب (در برخی مدلهای مجتمع): نمایش حرکت به عقب.
هدف اصلی این چراغ، افزایش ایمنی رانندگی در شب، باران، مه یا ترافیک و کاهش احتمال تصادف از پشت است.
چراغ شبرنگ بغل کشنده HT-490 وظیفه اصلی تأمین نور جانبی در قسمت بغل کشنده دارد تا باعث افزایش دید و ایمنی وسیله نقلیه در شب و شرایط کمنور شود. این چراغ با استفاده از فناوری LED یا لامپهای مخصوص شبرنگ، نور را با شدت مناسب و بازتابندگی بالا ایجاد میکند تا سایر رانندگان در جاده، موقعیت و ابعاد کشنده را بهتر تشخیص دهند.
این قطعه روی کایتهای بغل نصب میگردد.
چراغ مهشکن طراحی شده است تا دید راننده را در شرایطی که دید کاهش یافته — مانند مه، باران شدید، برف — بهبود ببخشد. برخلاف چراغهای جلو که نور را به جلو و بالاتر میتابانند، چراغ مهشکن:
نور را به صورت گسترده (عرضی) و پایینتر به زمین میتاباند
از تابیدن نور به داخل مه یا باران جلوگیری میکند (با زاویه پایینتر)
به عنوان نور کمکی در کنار چراغهای اصلی استفاده میشود