سبد خرید شما خالی‌ست!

بوش بالای بازوی تعلیق و میل موجگیر جلو کشنده دیما HT-490 ( بوش بالا میل موجگیر )

  • برند:
ارسال به سراسر کشور
موجود نیست
+ 0 -
مشاهده سبد خرید
مرجوع کردن کالا به دلیل «انصراف از خرید» تنها در صورت باز نشدن پلمپ محصول امکان‌پذیر است. جهت اطلاع دقیق از شرایط بازگرداندن کالا، لطفاً کلیک کنید.
بوش‌های بالای بازوی تعلیق و میل موج‌گیر جلو در کشنده دیما HT-490 از اجزای کلیدی سیستم تعلیق هستند که تأثیر مستقیم بر راحتی سواری، پایداری و ایمنی خودرو دارند. با انتخاب بوش‌های با کیفیت و انجام نگهداری منظم، می‌توان عملکرد بهینه سیستم تعلیق را تضمین کرد.

🛠 عملکرد و اجزای اصلی

  • بوش بالای بازوی تعلیق: این بوش‌ها در محل اتصال بازوی تعلیق به شاسی قرار دارند و وظیفه جذب نیروهای وارده از جاده و انتقال آن‌ها به شاسی را بر عهده دارند.

  • بوش میل موج‌گیر جلو: میل موج‌گیر (یا استابیلايزر) با کمک بوش‌های خود، نیروهای پیچشی ناشی از پیچ‌ها را کاهش داده و پایداری خودرو را افزایش می‌دهد.

  • بوش‌های پلی‌یورتان: این نوع بوش‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و دوام بیشتر، جایگزین مناسبی برای بوش‌های لاستیکی استاندارد هستند.


🔄 سیستم‌های جانبی مرتبط

  • میل موج‌گیر: با اتصال به بازوهای تعلیق، نیروهای پیچشی را کاهش می‌دهد و از چپ و راست شدن بدنه جلوگیری می‌کند.

  • بازوهای تعلیق: با اتصال به شاسی و چرخ‌ها، حرکت عمودی چرخ‌ها را کنترل کرده و راحتی سواری را فراهم می‌کنند.

  • کمک‌فنرها و فنرها: با جذب ضربات وارده از جاده، راحتی سواری را افزایش داده و از آسیب به سیستم تعلیق جلوگیری می‌کنند.


✅ مزایا

  • کاهش لرزش و صدا: بوش‌های پلی‌یورتان با جذب بهتر نیروها، از تولید صدا و لرزش در سیستم تعلیق جلوگیری می‌کنند.

  • افزایش پایداری: با کاهش حرکت‌های اضافی بدنه، پایداری خودرو در پیچ‌ها و شرایط مختلف جاده افزایش می‌یابد.

  • دوام بالا: بوش‌های پلی‌یورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش، طول عمر بیشتری نسبت به بوش‌های لاستیکی دارند.


❌ معایب

  • هزینه بالاتر: قیمت بوش‌های پلی‌یورتان نسبت به بوش‌های لاستیکی بیشتر است.

  • انتقال بیشتر ضربات: در مقایسه با بوش‌های لاستیکی، ممکن است ضربات بیشتری به بدنه منتقل شود.


🧰 نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری: بوش‌ها باید به‌طور دوره‌ای بررسی شده و در صورت مشاهده ترک یا فرسودگی، تعویض شوند.

  • عیب‌یابی: در صورت شنیدن صداهای غیرعادی از سیستم تعلیق یا احساس لرزش در فرمان، ممکن است بوش‌ها نیاز به بررسی و تعویض داشته باشند.


⚠ علائم خرابی

  • شنیدن صداهای ضربه‌ای یا تق تق از ناحیه جلو

  • احساس لرزش در فرمان یا بدنه

  • عدم پایداری در پیچ‌ها

  • فرسودگی یا ترک‌خوردگی بوش‌ها


📝 نتیجه‌گیری

بوش‌های بالای بازوی تعلیق و میل موج‌گیر جلو در کشنده دیما HT-490 از اجزای کلیدی سیستم تعلیق هستند که تأثیر مستقیم بر راحتی سواری، پایداری و ایمنی خودرو دارند. با انتخاب بوش‌های با کیفیت و انجام نگهداری منظم، می‌توان عملکرد بهینه سیستم تعلیق را تضمین کرد.

🛠 عملکرد و اجزای اصلی

  • بوش بالای بازوی تعلیق: این بوش‌ها در محل اتصال بازوی تعلیق به شاسی قرار دارند و وظیفه جذب نیروهای وارده از جاده و انتقال آن‌ها به شاسی را بر عهده دارند.

  • بوش میل موج‌گیر جلو: میل موج‌گیر (یا استابیلايزر) با کمک بوش‌های خود، نیروهای پیچشی ناشی از پیچ‌ها را کاهش داده و پایداری خودرو را افزایش می‌دهد.

  • بوش‌های پلی‌یورتان: این نوع بوش‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و دوام بیشتر، جایگزین مناسبی برای بوش‌های لاستیکی استاندارد هستند.


🔄 سیستم‌های جانبی مرتبط

  • میل موج‌گیر: با اتصال به بازوهای تعلیق، نیروهای پیچشی را کاهش می‌دهد و از چپ و راست شدن بدنه جلوگیری می‌کند.

  • بازوهای تعلیق: با اتصال به شاسی و چرخ‌ها، حرکت عمودی چرخ‌ها را کنترل کرده و راحتی سواری را فراهم می‌کنند.

  • کمک‌فنرها و فنرها: با جذب ضربات وارده از جاده، راحتی سواری را افزایش داده و از آسیب به سیستم تعلیق جلوگیری می‌کنند.


✅ مزایا

  • کاهش لرزش و صدا: بوش‌های پلی‌یورتان با جذب بهتر نیروها، از تولید صدا و لرزش در سیستم تعلیق جلوگیری می‌کنند.

  • افزایش پایداری: با کاهش حرکت‌های اضافی بدنه، پایداری خودرو در پیچ‌ها و شرایط مختلف جاده افزایش می‌یابد.

  • دوام بالا: بوش‌های پلی‌یورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش، طول عمر بیشتری نسبت به بوش‌های لاستیکی دارند.


❌ معایب

  • هزینه بالاتر: قیمت بوش‌های پلی‌یورتان نسبت به بوش‌های لاستیکی بیشتر است.

  • انتقال بیشتر ضربات: در مقایسه با بوش‌های لاستیکی، ممکن است ضربات بیشتری به بدنه منتقل شود.


🧰 نگهداری و عیب‌یابی

  • نگهداری: بوش‌ها باید به‌طور دوره‌ای بررسی شده و در صورت مشاهده ترک یا فرسودگی، تعویض شوند.

  • عیب‌یابی: در صورت شنیدن صداهای غیرعادی از سیستم تعلیق یا احساس لرزش در فرمان، ممکن است بوش‌ها نیاز به بررسی و تعویض داشته باشند.


⚠ علائم خرابی

  • شنیدن صداهای ضربه‌ای یا تق تق از ناحیه جلو

  • احساس لرزش در فرمان یا بدنه

  • عدم پایداری در پیچ‌ها

  • فرسودگی یا ترک‌خوردگی بوش‌ها


📝 نتیجه‌گیری

بوش‌های بالای بازوی تعلیق و میل موج‌گیر جلو در کشنده دیما HT-490 از اجزای کلیدی سیستم تعلیق هستند که تأثیر مستقیم بر راحتی سواری، پایداری و ایمنی خودرو دارند. با انتخاب بوش‌های با کیفیت و انجام نگهداری منظم، می‌توان عملکرد بهینه سیستم تعلیق را تضمین کرد.